2015-01-23, 11:48
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor

Nej man måste inte rensa en hel generation.
Både Gustav Fridolin och en hel drös i Vänsterpartiet har öppet pratat om cannabis.
Bara för de tar upp det betyder det inte att vi kommer närmare en legalisering. Vad säger Gustav Fridolin om det, jag som inte orkar googla.
Citera
2015-01-23, 12:02
Medlem
Du kanske skulle börja med beatrice ask? Inte för att jag tror att det skulle hjälpa, men på något vis så skulle det ju inte göra saken sämre iallafall.
Citera
2015-01-26, 19:06
Medlem
Drinkycrows avatar
Nu bemödade jag mig att svara på din andra tråd och så hamnade den i papperskorgen innan jag ens postade. Men ämnet är ju exakt detsamma så ctrl+c

Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Tja, folk som får för sig att mörda folk till höger och vänster och tror att det löser problem, sådana är lite problematiska.

Bli cancerforskare eller något istället.

Du tror TS hade gjort mycket nytta som cancerforskare eller? Han kanske borde blivit astronaut eller nåt.

OnT: Hört talas om självmord?

Men om du allvarligt vill förändra genom mord så måste du först distansera dig från hela legaliseringsrörelsen- Bli kristen och straight edge i ett antal år och sedan rekrytera lite kristna aspisar och starta en anti-knark terroristgrupp och börja mörda legaliseringsförespråkare. Se till att spela in lite videos i någons källare där ni förklarar hur knark är bajs och de smutsiga knarkarna måste dö.

Se dessutom till att hänvisa till massa statsfinansierad anti-knark propaganda i alla videos så alla vet varifrån du fick dina ideer(avslöja inte att det var drinkycrow). Se till att dö i en dramatisk eldstrid med piketsnuten. Knäpp två åt mig för att jag gav dig inspirationen att göra något med ditt liv. Sen kan du dö.
Citera
2015-01-27, 11:07
Medlem
Anon2s avatar
Den här tråden stjälper ju, eftersom den på ett bra sätt visar tänket hos dem som vill legalisera. Vem fan vill legalisera skiten efter denna tråd? Inte jag i alla fall.

Våld tenderar att få exakt motsatt verkan än syftet också.
Se på Ryssland, de krigar och hotar att vi absolut inte får gå med i NATO, för om vi gör det då jävlar blir Ryssland arg. Och vad hände? Jo Sverige fick typ över en natt en majoritet som vill gå med i NATO.

Terroristerna i Frankrike ville avskräcka så att karikatyrer av deras gud inte ska ritas, och att de inte ska spridas. Vad hände? Jo Charlie Hebdo säljer numera slut överallt i världen. Tidningen SIMMAR i pengar nu.
Fler tidningar lär följa, det kommer ritas fler karikatyrer eftersom det nu går åt som smör i solsken, tacka vetja terroristernas "avskräckande" attack
Senast redigerad av Anon2 2015-01-27 kl. 11:14.
Citera
2015-01-27, 12:28
Medlem
Slints avatar
Vad jag tycker om det? Skjut dig själv så är problemet löst.
Citera
2015-01-27, 13:43
Bannlyst
Jag också tänkt likadant när jag inte hade lika mycket talanger jag har idag - det är värt att offra 1 liv (sitt eget) för att rädda 1000000 pers från fängelse/böter för att röka cannabis, och eftersom cannabis ökar kreativiteten är det också bra att öka antalet cannabisrökare i samhället.

Men numenra behöver man inte offra sig för de flestas bästa (vilket är nobelt! thumbs up för dig!) eftersom darknet finns alltså är droger de facto lagliga. Vi behöver inget officiellt uttalande från nån minister om att cannabis är lagligt eftersom vi vet att cannabis är lagligt iom att man köper det anonymt via bitcoin och får det från inrikes i brevlådan.
Citera
2015-01-27, 14:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbtest11
Jag också tänkt likadant när jag inte hade lika mycket talanger jag har idag - det är värt att offra 1 liv (sitt eget) för att rädda 1000000 pers från fängelse/böter för att röka cannabis, och eftersom cannabis ökar kreativiteten är det också bra att öka antalet cannabisrökare i samhället.

Men numenra behöver man inte offra sig för de flestas bästa (vilket är nobelt! thumbs up för dig!) eftersom darknet finns alltså är droger de facto lagliga. Vi behöver inget officiellt uttalande från nån minister om att cannabis är lagligt eftersom vi vet att cannabis är lagligt iom att man köper det anonymt via bitcoin och får det från inrikes i brevlådan.
Du är ju för fan dum på riktigt. Inte fan blir något lagligt bara för att du köper det anonymt.
Citera
2015-01-27, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du är ju för fan dum på riktigt. Inte fan blir något lagligt bara för att du köper det anonymt.
Att göra det LAGLIGT innebär att mina skattepengar måste gå till sjukvården dvs jag får betala högre skatt.
Om det finns på darknet är det "de facto (juridikterm som innebär att i verkligehten är det lagligt men i boken (lagboken) är det lika olagligt som innan dakrnet)" lagligt.

Dvs för privatpersoner som mig är det detsamma om jag åker till Systembolaget för att köpa mitt MDMA eller om jag köper dem via darknet och får hem den i posten utan någon som helst risk (eftersom tullen inte har resurser att sätta droghundrat på all inrikes-post).

Dvs för mig som köpare är det saksamma om det säljs lagligt på Systembolaget eller om darknet låts existera (i Ryssland, enl. rykte).

Det enda negativa med detta system är att vinsterna går till odlare, vilket iofs inte är negativt eftersom de är risktagande egenföretagare.

Samtidigt låter man 99% av befolkningen leva i jobba -> dricka på helgen -> snusa -> jobba - loopen. Därmed låter man de dumma göra arbetet åt oss som lever i total frihet tack vare darknet.
Citera
2015-01-27, 15:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbtest11
Att göra det LAGLIGT innebär att mina skattepengar måste gå till sjukvården dvs jag får betala högre skatt.
Om det finns på darknet är det "de facto (juridikterm som innebär att i verkligehten är det lagligt men i boken (lagboken) är det lika olagligt som innan dakrnet)" lagligt.

Dvs för privatpersoner som mig är det detsamma om jag åker till Systembolaget för att köpa mitt MDMA eller om jag köper dem via darknet och får hem den i posten utan någon som helst risk (eftersom tullen inte har resurser att sätta droghundrat på all inrikes-post).

Dvs för mig som köpare är det saksamma om det säljs lagligt på Systembolaget eller om darknet låts existera (i Ryssland, enl. rykte).

Det enda negativa med detta system är att vinsterna går till odlare, vilket iofs inte är negativt eftersom de är risktagande egenföretagare.

Samtidigt låter man 99% av befolkningen leva i jobba -> dricka på helgen -> snusa -> jobba - loopen. Därmed låter man de dumma göra arbetet åt oss som lever i total frihet tack vare darknet.
Jag rekommenderar att du lämnar tråden innan du gör bort dig ännu mer. Dina skattepengar går redan till sjukvården och om man legalisera säg cannabis så kan man lägga ALLA skattekronor som har gått åt att jaga, åtala och "behandla" cannabisbrukare på sjukvården utan att skatten höjs. Börjar man dessutom sälja det som i Nederländerna eller på ett Cannabisbolaget så får man in ännu fler skattekronor.
Citera
2015-01-27, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag rekommenderar att du lämnar tråden innan du gör bort dig ännu mer. Dina skattepengar går redan till sjukvården och om man legalisera säg cannabis så kan man lägga ALLA skattekronor som har gått åt att jaga, åtala och "behandla" cannabisbrukare på sjukvården utan att skatten höjs. Börjar man dessutom sälja det som i Nederländerna eller på ett Cannabisbolaget så får man in ännu fler skattekronor.
Det är upp till en ekonom att räkan ut - jag säger varken bu eller bä.

Men rent inutitivt är ett billigare att låta (scientologer) utbilda barn om att inte testa droger och ha några poliser (lön: 23 000kr/mån?) än att ha säg 1% av alla cannabisbrukar tvingas vistas inlåsta enligt LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård) - tak över huvudet, mat och personal i ett sjukhus är bra mycket dyrare än en snut. Men det är komplicerat eftersom man måste veta hur mycket den svarta marknaden gör i inkomst av cannabishandeln och se ifall denna siffra kommer i närheten av att betala för LPT-vården som alltså skulle öka med en legalisering.

Och nej, jag lämar inte tråden för att vi har olika åsikt i en väldigt komplex och otestad ekonomisk proposition; det är lite det flashabck går ut på: att hålla diskussionen igång, herr moderator.

Att en polis gör husis = 300kr/lön; att en domstol gör belsut = 3000 kr/lön. Att ha en som rökt för mycket cannabis och spårat ur dvs "missbrukar" bakom stängda dörrar med sjuksköterskor runtomkring sig: 6000 kr / dygn, vilket inkluderar mat och medicinska doktorer på dygnet runt tjänst (1000kr/timme i lön). Det är dyrt med dagens cannabisvård eftersom man har dem under samma koll som Breivik när han fick sin psykos.

Iofs kan man i just cannabisfall bara skapa lite billigare vilohem (med stängda dörrar ifall det gäller grovt missbruk), men det är ändå dyrare än att ha en polis och en domstol spendera 4 timmar på dig.

Men det är upp till en think-tank ekonomer att räkna ut hur många kronor som går till illegala cannabislangare och flytta över dessa pengar till staskassan iom. en legalisering. Men det är som sagt inget jag läst något om och mörkertalet är enormt (av uppenbara anledningar).
Senast redigerad av fbtest11 2015-01-27 kl. 16:15.
Citera
2015-01-27, 20:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
För friheten? Är friheten att knarka?
Vad sägs som att knarka hemma i din lägenhet, eller varför inte gå ut i skogen och göra det?
Måste det vara lagligt för att du ska göra det?

Nej man måste inte rensa en hel generation.
Både Gustav Fridolin och en hel drös i Vänsterpartiet har öppet pratat om cannabis.
Frihet är att bestämma över sin egen kropp.
Man har ingen sann demokrati, där man inte äger sin egen kropp.
Blir rätt patetiskt om man ska skydda oss från nått farligt, för sen skapa lagar, straff och åtgärder plus stigmatisering.
Som är långt farligare än vad tex cannabis är.
Dricka bensin är inga problem, bara tydligt visar hyckleriet.

V är en mycket liten del av det politiska och de driver inte ens frågan.

När man rensat ut en generation, så kommer pendeln svinga från in klar minoritet till ett mer 50/50 för droger.

TS, en sjuk idé, ser den mest som idiotisk.
Och helt säkert kontraproduktiv.
Citera
2015-01-27, 20:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Har du gått till läkaren och sett om det finns något annat som kan hjälpa dina problem?
Alla kan inte hantera opiater/opioider.
Sen är cannabis än väldigt effektiv smärtstillare och mild substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in