2015-01-22, 22:49
Medlem
Jaxyellers avatar
Funderar på att kidnappa/mörda någon eller några politiker för att tvinga till legalisering av Cannabis.
Om inte så dör en politiker i veckan tills det är legalt.
Vad tror ni om det?
Livet är ju rätt meningslöst som det är just nu endå så varför inte offra sig för friheten.

Hypotetiskt alltså..😎
Citera
2015-01-22, 22:54
Medlem
Scraps avatar
Skulle inte gå alls. Du skulle behöva rensa ut en hel generation, om nästan inte två, av politiker för att sedan få en ny start på det hela. Vem du började med skulle spela mindre roll.
Citera
2015-01-22, 22:57
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxyeller
Funderar på att kidnappa/mörda någon eller några politiker för att tvinga till legalisering av Cannabis.
Vad tror ni om det?
Livet är ju rätt meningslöst som det är just nu endå så varför inte offra sig för friheten.

Hypotetiskt alltså..😎

För friheten? Är friheten att knarka?
Vad sägs som att knarka hemma i din lägenhet, eller varför inte gå ut i skogen och göra det?
Måste det vara lagligt för att du ska göra det?

Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Skulle inte gå alls. Du skulle behöva rensa ut en hel generation, om nästan inte två, av politiker för att sedan få en ny start på det hela. Vem du började med skulle spela mindre roll.

Nej man måste inte rensa en hel generation.
Både Gustav Fridolin och en hel drös i Vänsterpartiet har öppet pratat om cannabis.
Citera
2015-01-22, 23:00
Medlem
Jaxyellers avatar
Hinner nog bli tagen innan men det kan ju vara värt ett försök. Det kanske finns någon som skulle ansluta sig till min kamp för frihet.
Citera
2015-01-22, 23:01
Medlem
Jaxyellers avatar
För att jag kanske inte vill gå runt och ha ont hela tiden och oroa mig över polisen.
Citera
2015-01-22, 23:13
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
För att jag kanske inte vill gå runt och ha ont hela tiden och oroa mig över polisen.

Har du gått till läkaren och sett om det finns något annat som kan hjälpa dina problem?
Citera
2015-01-22, 23:16
Medlem
Vill du ha en stor kamp om frihet kanske du ska ta och bredda det från cannabis till.. tja, frihet? Pundare är imo sällan särskilt drivna. Och det där med att slumpmässigt skjuta politiker kommer aldrig fungera. Det kan jag lova dig.

Citat:

Vad sägs om att du går till din läkare och ber om att få smärtstillande utskrivna då? Ska det tvunget vara cannabis får du väl åka till ett annat land för att få det utskrivet. Eller så knarkar du utan att bry dig om vad lagen säger. Tre alternativ som är mycket enklare än att leka superskurk.
Citera
2015-01-23, 00:56
Medlem
yggdrazils avatar
Att mörda folk brukar inte leda till att folk gör som man vill. Det brukar mest bli att folk vill visa sig modiga genom att trotsa mördaren. Al Qaeda försökte skrämma bort västvärlden genom 9/11 men folk slog bara tillbaka kraftigare. USA försökte då klämma åt extremistmuslimerna ordentligt och då reagerade folk med IS och liknande.

Ska du arbeta för legalisering kan det hända att ditt bästa mål är någon som är för legalisering (men som då inte tillför så mycket själv).

Men mest av allt tycker jag det verkar som att dina idéer är ogenomtänkta och du borde hålla dig borta från alla oåterkalleliga handlingar, såsom mord och kidnappning.
Citera
2015-01-23, 01:59
Medlem
Citat:
Vad tror ni om det?

Hypotetiskt alltså..😎
Jag är på len, vi kan ta Åkesson.
Citera
2015-01-23, 08:14
Medlem
Fenjal888s avatar
Skulle inte en sån här kupp snarare stjälpa? Det är inte helt omöjligt att cannabis blir lagligt i Sverige, men det lär ta många år. Dock, om sådana här scenarion sker så kommer våld och cannabis förknippas = kommer absolut inte bli lagligt.
Citera
2015-01-23, 08:17
Medlem
Du får odla själv i garderoben.
Citera
2015-01-23, 08:44
Medlem
Citat:
Vad tror ni om det?

Hypotetiskt alltså..😎

Mörda eller kidnappa är nog inte en så bra metod, det slutar med stor sannolikhet med att du hamna i fängelse eller skjuts av polisen.

Skulle du däremot lyckas få några av de högre politikerna att ha ett personligt intresse av att kunna röka på fritt...

Annars kan du kanske flytta till ett land där det är lagligt, bygga ett växthus och odla dygnet runt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in