2015-01-27, 01:18
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag brukar stanna precis framför slöddret på väg ut från affären och börja leta i fickorna, precis som om jag känner efter om jag har växelpengar.
Direkt ser man att hela ansiktet på slöddret riktigt lyser upp. Nästan som en glad hundvalp. Sen börjar jag skramla lite i fickan och hade slöddret haft svans hade den viftat förväntansfullt.
Därefter tar jag upp bilnycklarna ur fickan och går nonchalant därifrån och man kan riktigt se hur slöddret psykiskt viker ihop inombords.

Ibland går det omkring slödder och rotar efter pantflaskor i soptunnorna. Då skär jag bort pantkoden på en pet-flaska sen låtsas jag dricka upp sistan för att sedan trycka ner den i soptunnan. Bonus om det är kletig mos eller annat mysigt att marinera den med. Det är lika kul varje gång att se slöddret dyka ner efter skatten och sen veta att fanskapet släpar runt på en värdelös flaska hela dagen.
De går på det varenda gång.

Låter ju som att du trivs med livet..
2015-01-27, 01:22
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Nu blandar du två ord som inte hör ihop. Z-ordet och människa. Jag censurerar mig lite för det har klagats på att jag hetsar mot specifika högar av avskräde ibland.

Men om jag är seriös och allvarlig en stund så bidrog hans inlägg till en bättre värld. Jag blev starkt inspirerad att göra de där smålustiga sakerna han tog upp istället för att trampa på deras muggar osv. Man kan säga att hans inlägg gjorde mig mer tolerant. Är inte det bra?

Det kan inte vara lätt att gå runt och ha sådana extrema problem med människor som man stöter på under sin vardag, ett tipps till dig är att det finns medicin att få!
2015-01-27, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Börjar inte situationen bli helt ohållbar snart? Ger folk ens pengar längre? Det är ju verkligen överfullt på vissa ställen så det känns som att människor som ofta rör sig i dessa områden lär ha tröttnat på detta. Stannade på stationen i en mellanstor stad i Sverige i några minuter innan jag reste vidare och bara på stationens område så gick det runt 10 - 15 tiggare.

jo, i sthlm har även svenskarna ställt sig i samma tiggarkö.

vad är detta, hemlösa, uteliggare, inget hem - står det på skyltar mot pendeln i sthlm.
2015-01-27, 04:54
Medlem
Citat:
Jag brukar stanna precis framför slöddret på väg ut från affären och börja leta i fickorna, precis som om jag känner efter om jag har växelpengar.
Direkt ser man att hela ansiktet på slöddret riktigt lyser upp. Nästan som en glad hundvalp. Sen börjar jag skramla lite i fickan och hade slöddret haft svans hade den viftat förväntansfullt.
Därefter tar jag upp bilnycklarna ur fickan och går nonchalant därifrån och man kan riktigt se hur slöddret psykiskt viker ihop inombords.

Ibland går det omkring slödder och rotar efter pantflaskor i soptunnorna. Då skär jag bort pantkoden på en pet-flaska sen låtsas jag dricka upp sistan för att sedan trycka ner den i soptunnan. Bonus om det är kletig mos eller annat mysigt att marinera den med. Det är lika kul varje gång att se slöddret dyka ner efter skatten och sen veta att fanskapet släpar runt på en värdelös flaska hela dagen.

det var inte snällt skrivit.
2015-01-27, 06:41
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
det var inte snällt skrivit.
Man kommer inte långt med att vara snäll här, vettu... Snällheten har tagit oss hit till dagens situation och nu har vi fler tiggare än Bombay/hektar, vi har tiggare även i småstäder på bystan, vi har så mycket tiggare så att till och med tiggarna själva börjar tycka det är lite jobbigt OCH när tiggarna inte tigger eller menar sig tjäna tillräckligt på sitt sittande, så uppstår andra former av problematisk vandel och romerna börjar stjäla.

Men SNÄLLA är vi... humanitär stormakt! Fint ska de va!
2015-01-27, 07:15
Medlem
Värst av allt är den enormt stora mängd hycklande svenskar som ständigt går runt och påpekar hur hemska alla som irriterar sig på dessa tiggare är då jag sett många av dessa människor även dra djupa suckar även dem efter att ha blivit stannade för tionde gången på några minuter. Det har inte något att göra med hur synd det är om dem men vem fan blir inte lite lätt irriterad när man ska ta ut pengar och det sitter en tiggare halvt framför automaten och trycker upp en kopp mellan dig själv och bankomaten när man ska ta ut pengar, viftar med den och skriker please, please?
2015-01-27, 07:34
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Nej, det har jag inte lagt märke till här än. Men när jag var i Madrid för några månader sedan var det rätt vanligt att de började tvätta folks framrutor, när sedan jobbet var halvklart så skulle de ta betalt och de som inte betalade fick inte heller se jobbet göras klart.

Jag tippar på att vi får se detta till sommaren, allting talar ju för det i och med att antalet tiggare mångdubblas när vädret är fint.

Det är samma metoder som det Irländska tattare använder. Att börja lägga om folks tak och sedan när är upp rivet, så vill man ha betalt.
2015-01-27, 07:36
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Och nu får dom lära sig svenska
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/studiekvallar-i-svenska

Jag föreslår att sätta barnen i de fria rumänska skolorna. och sedan kanske inte skaffa sju ungar om man inte kan försörja dom.

Yes we can! Importera ytterligare 7 framtida Kumla/Tidaholm/Hall interner. Räcker väl med skräp människorna vid ta emot ifrån MENA och Östra Afrika.
2015-01-27, 07:39
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:

Har också märkt det.. När man leker med ett antal mynt i fickan, så blir det förväntas fulla på något sätt. Man borde på sej ett lager med PET flaskor som har utländsk EAN kod, så man kan slänga dem ute på stan med gott samvete att Rumänska maffian inte kan få dem.
2015-01-27, 07:46
Medlem
MuppSmurfs avatar
Bevittnade en intressant show igår när jag va på väg hem från hemmakväll igår, stannade till vid en parkbänk för att dricka en cola (inte långt ifrån en av tiggarna) och följande hände:

Tiggare satt och tiggde och tjöt ut sina ord i vanlig ordning, varpå en pappa med en dotter går förbi och dottern plockar upp en tia och säger "Jag vill hjälpa den stackaren, har sett på tv hur svårt dom har det" men pappan svarar "Man skall inte mata djuren, de här är inte av samma sort som de du ser på tv" och där brakar det loss.. då en äldre tant är i närheten och hör detta.. Hon går fram till mannen med bestämd blick och säger till mannen "Du är en vidrig människa och borde skämmas" och pekar sen på tiggaren och säger hur synd det är om dom, hur de tvingas leva på smulor och tigga i regn och rusk för småkronor och inte veta om de överlever för dagen...

Flickan börjar gråta av det hela.. varpå tanten säger "seså lilla vän, du gjorde ditt bästa för att hjälpa en medmänniska i nöd," och sen gav hon flickan en femhundring och bad henne ge den till tiggaren och att den va från dom båda.. Mannen står bara och ser på med arg blick.. sen försvinner han med dottern illa kvickt..

Vad ska man säga?
Senast redigerad av MuppSmurf 2015-01-27 kl. 07:52.
2015-01-27, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppSmurf
Bevittnade en galen show igår när jag va på väg hem från hemmakväll igår, stannade till vid en parkbänk för att dricka en cola (inte långt ifrån en av tiggarna) och följande hände:

Tiggare satt och tiggde och tjöt ut sina ord i vanlig ordning, varpå en pappa med en dotter går förbi och dottern plockar upp en tia och säger "Jag vill hjälpa den stackaren, har sett på tv hur svårt dom har det" men pappan svarar "Man skall inte mata djuren, de här är inte av samma sort som de du ser på tv" och där brakar det loss.. då en äldre tant är i närheten och hör detta.. Hon går fram till mannen med bestämd blick och säger till mannen "Du är en vidrig människa och borde skämmas" och pekar sen på tiggaren och säger hur synd det är om dom, hur de tvingas leva på smulor och tigga i regn och rusk för småkronor och inte veta om de överlever för dagen...

Flickan börjar gråta av det hela.. varpå tanten säger "seså lilla vän, du gjorde ditt bästa för att hjälpa en medmänniska i nöd," och sen gav hon flickan en femhundring och bad henne ge den till tiggaren och att den va från dom båda.. Mannen står bara och ser på med arg blick.. sen försvinner han med dottern illa kvickt..

Vad ska man säga?

Japp, våra pensionärer är de puckade i det här fallet. Befinner mig i storstan varje dag, och varje dag ser jag pensionärer ge ut pengar till dessa parasiter.
2015-01-27, 08:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppSmurf
Bevittnade en intressant show igår när jag va på väg hem från hemmakväll igår, stannade till vid en parkbänk för att dricka en cola (inte långt ifrån en av tiggarna) och följande hände:

Vad ska man säga?

Att pensionärer skulle ha fritt internet och dator. Datorn skall vara förinställd vid leverans på https://www.flashback.org

Så kanske de kunde begripa hur det ser ut i samhället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in