2015-01-26, 21:00
Medlem
kakburks avatar
Jag brukar stanna precis framför slöddret på väg ut från affären och börja leta i fickorna, precis som om jag känner efter om jag har växelpengar.
Direkt ser man att hela ansiktet på slöddret riktigt lyser upp. Nästan som en glad hundvalp. Sen börjar jag skramla lite i fickan och hade slöddret haft svans hade den viftat förväntansfullt.
Därefter tar jag upp bilnycklarna ur fickan och går nonchalant därifrån och man kan riktigt se hur slöddret psykiskt viker ihop inombords.

Ibland går det omkring slödder och rotar efter pantflaskor i soptunnorna. Då skär jag bort pantkoden på en pet-flaska sen låtsas jag dricka upp sistan för att sedan trycka ner den i soptunnan. Bonus om det är kletig mos eller annat mysigt att marinera den med. Det är lika kul varje gång att se slöddret dyka ner efter skatten och sen veta att fanskapet släpar runt på en värdelös flaska hela dagen.
De går på det varenda gång.
Senast redigerad av kakburk 2015-01-26 kl. 21:08.
2015-01-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollander
Hur många namnunderskrift behöver för en folkomröstning ????

Frågan skulle låta som :

Vill ni tiggarförbud i Sverige ??? JA! eller NEJ!

Politikerna är ansvariga att följa folkets (väljare) villja !!!

STARTA NAMNUNDERSKRIFT ÖVERALLT !!!

Pressa politiker !!!

802.000 räcker inte. Jag skulle säga att 9 miljoner underskrifter skulle få dom att börja fundera.
2015-01-26, 21:33
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag brukar stanna precis framför slöddret på väg ut från affären och börja leta i fickorna, precis som om jag känner efter om jag har växelpengar.
Direkt ser man att hela ansiktet på slöddret riktigt lyser upp. Nästan som en glad hundvalp. Sen börjar jag skramla lite i fickan och hade slöddret haft svans hade den viftat förväntansfullt.
Därefter tar jag upp bilnycklarna ur fickan och går nonchalant därifrån och man kan riktigt se hur slöddret psykiskt viker ihop inombords.

Ibland går det omkring slödder och rotar efter pantflaskor i soptunnorna. Då skär jag bort pantkoden på en pet-flaska sen låtsas jag dricka upp sistan för att sedan trycka ner den i soptunnan. Bonus om det är kletig mos eller annat mysigt att marinera den med. Det är lika kul varje gång att se slöddret dyka ner efter skatten och sen veta att fanskapet släpar runt på en värdelös flaska hela dagen.
De går på det varenda gång.
Vidrig människosyn du har. Påminner om Hasse Alfredssons rollfigur i "Den enfaldige mördaren".
2015-01-26, 21:44
Medlem
Börjar inte situationen bli helt ohållbar snart? Ger folk ens pengar längre? Det är ju verkligen överfullt på vissa ställen så det känns som att människor som ofta rör sig i dessa områden lär ha tröttnat på detta. Stannade på stationen i en mellanstor stad i Sverige i några minuter innan jag reste vidare och bara på stationens område så gick det runt 10 - 15 tiggare.
2015-01-26, 21:52
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Vidrig människosyn du har. Påminner om Hasse Alfredssons rollfigur i "Den enfaldige mördaren".
Vadå? Det är ett practical joke.
Jag skämtar med dem på deras arbetsplats vilket är en stolt svensk tradition. Här i Sverige är det ingen som tar illa upp av practical jokes. De borde vara glada.
2015-01-26, 22:00
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Nu tigger även borgmästaren i den rumänska staden Brezoaele av Malmö.

Borgmästaren vill ha en stadsbuss. I den egna kommunkassan finns inga pengar till att köpa ens en begagnad buss, säger han.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/borgmastare-onskar-en-buss/

Föreslår att några flashbackare skramlar och köper in denna grej, som skickas ner till Brezoaele med post, med foto på en ledig ica-butik (finns det numera..?) där han kan sätta sig med grejen...
http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/1813969260/Bus_Shape_mugs_bus_coffee_mug.jpg
2015-01-26, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Börjar inte situationen bli helt ohållbar snart? Ger folk ens pengar längre? Det är ju verkligen överfullt på vissa ställen så det känns som att människor som ofta rör sig i dessa områden lär ha tröttnat på detta. Stannade på stationen i en mellanstor stad i Sverige i några minuter innan jag reste vidare och bara på stationens område så gick det runt 10 - 15 tiggare.

Det hade varit jätteintressant att kunna jämföra hur många som gav pengar för 1/2/3/4 år sedan och idag. Jag gav några enkronor i stort sett varje gång jag gick ut ifrån affären så sent som i somras, men idag ger jag inget. Så är det nog för väldigt många. I takt med att allt färre ger pengar samtidigt som tiggarna blir fler så får vi nog räkna med att de utvidgar sin verksamhet till att tvätta fönsterrutor, distribuera parkeringsplatser m.m.
2015-01-26, 22:11
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Det hade varit jätteintressant att kunna jämföra hur många som gav pengar för 1/2/3/4 år sedan och idag. Jag gav några enkronor i stort sett varje gång jag gick ut ifrån affären så sent som i somras, men idag ger jag inget. Så är det nog för väldigt många. I takt med att allt färre ger pengar samtidigt som tiggarna blir fler så får vi nog räkna med att de utvidgar sin verksamhet till att tvätta fönsterrutor, distribuera parkeringsplatser m.m.
Ja, det tror jag med. Har de börjat putsa framrutor i bilköer ännu?
Det kommer nog snart.
Fast börjar de kladda på min bil får de en buckla i bröstkorgen.
2015-01-26, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Ja, det tror jag med. Har de börjat putsa framrutor i bilköer ännu?
Det kommer nog snart.
Fast börjar de kladda på min bil får de en buckla i bröstkorgen.

Nej, det har jag inte lagt märke till här än. Men när jag var i Madrid för några månader sedan var det rätt vanligt att de började tvätta folks framrutor, när sedan jobbet var halvklart så skulle de ta betalt och de som inte betalade fick inte heller se jobbet göras klart.

Jag tippar på att vi får se detta till sommaren, allting talar ju för det i och med att antalet tiggare mångdubblas när vädret är fint.
2015-01-26, 22:42
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Nej, det har jag inte lagt märke till här än. Men när jag var i Madrid för några månader sedan var det rätt vanligt att de började tvätta folks framrutor, när sedan jobbet var halvklart så skulle de ta betalt och de som inte betalade fick inte heller se jobbet göras klart.

Jag tippar på att vi får se detta till sommaren, allting talar ju för det i och med att antalet tiggare mångdubblas när vädret är fint.
Den zigenare som ens petar på min bil, drar tillbaks en blodig stump....
2015-01-26, 23:43
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice

Nu blandar du två ord som inte hör ihop. Z-ordet och människa. Jag censurerar mig lite för det har klagats på att jag hetsar mot specifika högar av avskräde ibland.

Men om jag är seriös och allvarlig en stund så bidrog hans inlägg till en bättre värld. Jag blev starkt inspirerad att göra de där smålustiga sakerna han tog upp istället för att trampa på deras muggar osv. Man kan säga att hans inlägg gjorde mig mer tolerant. Är inte det bra?
2015-01-27, 00:54
Medlem
trickydicks avatar
Och nu får dom lära sig svenska
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/studiekvallar-i-svenska

Citat:
– Vi har 7 barn hemma i Rumänien och vår högsta dröm är att vi ska kunna bo här tillsammans i Sverige och att barnen ska kunna utbilda sig, men som det ser ut nu så går det inte. Socialen accepterar inte husvagnar som en permanent bostad och för att få en riktig bostad behöver vi hitta ett arbete. Det känns viktigt, för annars blir barnens framtid också att tigga

Jag föreslår att sätta barnen i de fria rumänska skolorna. och sedan kanske inte skaffa sju ungar om man inte kan försörja dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in