2015-01-27, 03:55
Medlem
Skilsmässoansökan kom in på måndag står att läsa i pressen.
Måste det nödvändigtvis vara måndag efter mordet, kan det inte vara måndag mordveckan och att man har uttryckt sig klumpigt?
Frågan är med anledning att man diskuterar postlådor.
Citera
2015-01-27, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Skilsmässoansökan kom in på måndag står att läsa i pressen.
Måste det nödvändigtvis vara måndag efter mordet, kan det inte vara måndag mordveckan och att man har uttryckt sig klumpigt?
Frågan är med anledning att man diskuterar postlådor.

Den kom in igår den 26:e.

Från Aftonbladet:

"Under måndagen har Attunda tingsrätt tagit emot parets gemensamma ansökan om skilsmässa. Av allt att döma hade den lagts på brevlådan i fredags, enligt tingsrättens handläggare Amal Stephan.

Hade den lämnats in sent på fredagen vid tingsrättens lokaler hade den stämplats redan då, eller med fredagens datum i efterhand.

Åklagare Eva Twengström känner till att ansökan nått tingsrätten under måndagen – och att den är en del av den pågående förundersökningen.

– Det är inte alltid så att det mest uppenbara är det som stämmer. Vi försöker vara så öppna och breda i vår undersökning som det bara går, säger hon.

Enligt ansökan hade både den mordmisstänkta mannen och det kvinnliga offret undertecknat papprena redan i mitten av december, men då den stämplats som inkommen först 26 januari har den sannolikt postats i fredags eller sent på torsdagen."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20220563.ab
Citera
2015-01-27, 04:34
Medlem
Tack, jag är visst lite för trött för att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Den kom in igår den 26:e.

Från Aftonbladet:

"Under måndagen har Attunda tingsrätt tagit emot parets gemensamma ansökan om skilsmässa. Av allt att döma hade den lagts på brevlådan i fredags, enligt tingsrättens handläggare Amal Stephan.

Hade den lämnats in sent på fredagen vid tingsrättens lokaler hade den stämplats redan då, eller med fredagens datum i efterhand.

Åklagare Eva Twengström känner till att ansökan nått tingsrätten under måndagen – och att den är en del av den pågående förundersökningen.

– Det är inte alltid så att det mest uppenbara är det som stämmer. Vi försöker vara så öppna och breda i vår undersökning som det bara går, säger hon.

Enligt ansökan hade både den mordmisstänkta mannen och det kvinnliga offret undertecknat papprena redan i mitten av december, men då den stämplats som inkommen först 26 januari har den sannolikt postats i fredags eller sent på torsdagen."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20220563.ab
Citera
2015-01-27, 06:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast han gör ju inte det - vilket du kan se på Facebook bl a.
Hur ser jag hur US på Södertörns Högskola stavar namnet på Facebook? Har han Facebook? Var finns den?
Citera
2015-01-27, 06:20
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodlesnack
När jag googlade runt lite så läste jag någonstans att han är enskild näringsidkare inom bl a byggbranschen. Orkar inte leta citat... Men inte samma person som på Södertörn gissar jag?

Enligt ratsit har han inget företag.
Citera
2015-01-27, 06:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Enligt ratsit har han inget företag.
http://www.allabolag.se/750120FKKJ/STAHLNACKE_ULF
http://www.ratsit.se/750120ZMLZ-STAHLNACKE%2c_ULF
Citera
2015-01-27, 06:44
Medlem
bernters avatar
Det finns bild på mannen på södertörn och han är långt mer än 40 bast, så sluta förfölj honom nu. Lär er söka på nätet för guds skull!
Citera
2015-01-27, 06:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Det finns bild på mannen på södertörn och han är långt mer än 40 bast, så sluta förfölj honom nu. Lär er söka på nätet för guds skull!
Det stämmer, han ser ut att kunna vara 55-åringen från Stockholm.
Citera
2015-01-27, 07:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Rätt, att pendla skulle ta ca: 4 timmar per dag när det flyter så nu släpper vi Södertörn.
Citera
2015-01-27, 08:54
Medlem
Mack-Bolans avatar
Om vi då antar att det är mord/dråp vilket en del tyder på.

Lite noteringar:

Någonting verkar hända mellan paret i Augusti, facebookstatusar varken kommenteras eller gillas av varandra från och med augusti nån gång.
TS fb:are eller twittrar om en facklig kurs mitt i augusti.

TS twittrar med en hakkapellitta75, den profilen är numera raderad.
Nån som kan leta reda på cache av dessa tweets?
TS sista tweet är 3:e oktober.

TS skriver på fb 7 dec. att hon letar bostad o numera tillfälligt bor på en adress inne i Uppsala.
Oklart hur länge hon bott där.

Skilsmässopapper begärs ut i december.

Efter 20 år ihop firar US Jul, Nyår samt 40årskalas ensam.

Paret träffas 23:e januari, TS saknas vid 21.00, 24:e hittas TS död, 26:e anländer skilsmässopapper till berörd myndighet.

Jag antar att det är TS som vill skiljas av någon anledning.
Citera
2015-01-27, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Case closed - thank you! Där har vi vår GM! Fortsatt häktning, följt av åtal och sedan fällande dom. Överklagande till hovrätten, som medför påbackning på tingsrättens straff. Kom ihåg var ni läste det först!!!
Var?
Citera
2015-01-27, 09:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Om han nu driver ett företag inom byggbranschen så var min känsla rätt. Jag tycker nämligen det finns en viss atmosfär av wannabe highclass kring detta par. Troligen är det mesta av det de "äger" köpt med lån. Lite åt lyxfällanhållet. Kanske därför som skilsmässa och bodelning skulle vara förödande, då kanske fasaden av prylar skulle försvinna och det skulle uppdagas att de bägge är vanliga arbetare - hon Securitasvakt och han byggarbetare. (Förutsatt att uppgifterna om att han driver företag i byggbranschen stämmer.)
De hade väl bott på Liegatan i 16 år och det är inga lyxvillor direkt, 3,5 miljon idag och de hade nog en ganska låg boendekostnad om de inte lånat upp sig rejält. Båten vet jag inte värdet på men det finns ju möjlighet att de ärvt något också. Inget som sticker ut ekonomisk direkt och de flashar ju inte på Facebook med div. lyxprylar som många gör.

Edit: MGM är med i den här gruppen, Sigtuna Medborgarsamverkan.
https://www.facebook.com/groups/760484677310947/
Nu är han med i dubbel bemärkelse. Tragisk att det kan gå så snett om han nu är skyldig.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2015-01-27 kl. 10:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in