Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Handlar det om en yrkesdykare i detta fallet då? För då skulle jag kunna hålla med dig, annars är det ovidkommande. Om han är en som har dykningen som hobby och som dyker någon gång ibland så haltar ditt resonemang.
Mitt resonemang gäller både yrkesdykare och avancerade amatördykare. Hurpass avancerad MT är har vi inte fått reda på i tråden, men det ska vara ett stort intresse, och isåfall kan vi räkna med att han har dykt ganska mycket, och inte bara den allra enklaste sortens dyk.
Också i amatördykarklubbar är man rätt vaksam mot folk som verkar kunna flippa, eftersom man kan riskera inte bara sitt eget liv, utan också andras, om man drabbas av panik.