2015-01-25, 15:22
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuTarek
Om svensken inte var så snål, egoistisk, rasistisk och oempatisk skulle ingen behöva tigga i Sverige. Jag tycker tiggarna borde få ta del av svenska välfärdsystemet, bidrag ska de ha

Ännu en som lever i villfarelsen att svenska skattemedel räcker till alla sandnegrer, kroknäbbar och öststatstroll som väller in över våra gränser?!
2015-01-25, 15:24
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Ännu en som lever i villfarelsen att svenska skattemedel räcker till alla sandnegrer, kroknäbbar och öststatstroll som väller in över våra gränser?!

bry dig inte om trollet, han skrev i natt om hur mycket svensken är värd så. men svartskallarna tror ju inte dom kan vara rasister så.
2015-01-25, 16:05
Medlem
Halloween2s avatar
Tiggarna attackerar varandra

http://www.nwt.se/arjang/2015/01/25/tiggare-anhallna-for-misshandel

Citat:
Den gångna veckan har polisen fått gripa in och avstyra bråk mellan utländska tiggare vid flera tillfällen i Årjäng.

Mindre städer, mer bråk? En liten ort på kanske 4000 personer, klart tiggar gängen stöter på varandra på det lilla torget. Nu när det börjar bli tråkigt för dom i Norge så ligger ju inte årjäng så långt bort heller.

Det är enkelt att göra krönikor och gå efter folks känslor när det är så synd om de som inte har pengar, det ska vi allt lösa! Men hur ska dessa bråk stoppas, när ska det skrivas om hungern som får dessa ''fattiga'' att gå på varandra?

Får en bild av att de kommunansvariga står nöjda framför systemet med gäng Y ''nu är det bestämt att Y ska ta del av pengarna i detta området för att alla ska vara glada'' medans gäng Å får alla busshålls platser?
2015-01-25, 18:11
Medlem
Hur många namnunderskrift behöver för en folkomröstning ????

Frågan skulle låta som :

Vill ni tiggarförbud i Sverige ??? JA! eller NEJ!

Politikerna är ansvariga att följa folkets (väljare) villja !!!

STARTA NAMNUNDERSKRIFT ÖVERALLT !!!

Pressa politiker !!!
2015-01-26, 16:05
Medlem
Gick idag förbi en tiggare som fick en hel femhundring av en gammal tant idag. Känner att jag inte har med saken att göra, folk får glra vad de vill med sina pengar liksom, men jag är så otroligt jävla trött på att bli ropad efter hela tiden vart man än går. Tigg ni, men så länge ni inte stör mig. Går man förbi en tiggare så ropar de "Hej heeeeej" eller är bara tysta vilket är okej tycker jag, men dessa som ropar "Please una crona please hello" och gör allt för ens uppmärksamhet gör mig förbannad. I T-Centralen när man står och väntar på tunnelbanan så kommer en tiggare fram till en och säger "Hallåå please" och skramlar med sin pappmugg. Ignorerar denna person helt men ändå står hon kvar och skramlar framför mig tills hon ger upp och går vidare.

Idag på tåget går två stycken tiggare längs med tåget och spelar musik högljutt. Den ena spelar dragspel och den andra tamburin och ropar "HÄÄÄÄ! THANK YOU!". Vid varje människa stannar de upp och spelar ett tag tills de ger upp eller får pengar. Inte så himla trevligt när de stannar hos mig och den ena skramlar med sin tamburin precis vid örat på mig. Det är lite svårt att läsa sin bok när de håller på som de gör.

Jag är så jävla trött på skiten.
2015-01-26, 16:16
Medlem
Årjäng; Kvinnorna, 28 respektive 20 år gamla, anhölls i fredags och häktades idag för misshandel av en tredje kvinna.
De två ansåg sig ha större rätt att tigga utanför Systembolaget.

http://www.nwt.se/arjang/2015/01/26/tva-haktade-efter-tiggarbrak
2015-01-26, 17:21
Medlem
Medvallss avatar
Lite lustigt är det att dom slåss om mark som ingen av dom äger.
Och "rätten att tigga" ?
Finns det ens nåt som heter så?
2015-01-26, 18:36
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Lite lustigt är det att dom slåss om mark som ingen av dom äger.
Och "rätten att tigga" ?
Finns det ens nåt som heter så?
Precis... och det är därför jag misstänker att våra "egna" olyckligt lottade psyksjuka och missbrukare som av olika anledningar hamnat i hemlöshet, nu för en fruktansvärd tillvaro undanträngda från allt vad härbärgen, soppkök och socialt arbete säger. Jag tror att det i det tysta genomförs ett folkmord på hemlösa och att romerna helt enkelt slår ihjäl eller tränger undan dessa svaga.

Fan, det är nästan så att jag skulle tycka det vore intressant att klä ut mig till hemlös och ta plats utanför Systembolaget en fredag eftermiddag med Glocken i innerfickan och bara vänta på att romhelvetet försöker skrämma bort mig. Fan vilken känsla att bra dra fram pickan och sätta mynningen i pannan på en smutsrom som kommer och kaxar sig... Obetalbart!
2015-01-26, 18:53
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Precis... och det är därför jag misstänker att våra "egna" olyckligt lottade psyksjuka och missbrukare som av olika anledningar hamnat i hemlöshet, nu för en fruktansvärd tillvaro undanträngda från allt vad härbärgen, soppkök och socialt arbete säger. Jag tror att det i det tysta genomförs ett folkmord på hemlösa och att romerna helt enkelt slår ihjäl eller tränger undan dessa svaga.

Fan, det är nästan så att jag skulle tycka det vore intressant att klä ut mig till hemlös och ta plats utanför Systembolaget en fredag eftermiddag med Glocken i innerfickan och bara vänta på att romhelvetet försöker skrämma bort mig. Fan vilken känsla att bra dra fram pickan och sätta mynningen i pannan på en smutsrom som kommer och kaxar sig... Obetalbart!

Jag tror att det bara är en tidsfråga innan det händer.
Folk verkar ha nått en gräns nu för vad dom pallar.
Synd att inte politikerna inser det och gör något nu, innan något händer.
2015-01-26, 18:54
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollander
Hur många namnunderskrift behöver för en folkomröstning ????

Frågan skulle låta som :

Vill ni tiggarförbud i Sverige ??? JA! eller NEJ!

Politikerna är ansvariga att följa folkets (väljare) villja !!!

STARTA NAMNUNDERSKRIFT ÖVERALLT !!!

Pressa politiker !!!

Har du Facebook så finns ett evenemang som heter "Förbjud tiggeriet nu" Drygt 53 000 deltagare.

Där hittar man även en namninsamling!
https://www.facebook.com/events/309974862526814/

http://www.namninsamling.com/site/sign.asp?id=4771
Senast redigerad av Killyourself 2015-01-26 kl. 18:57.
2015-01-26, 19:44
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktamannen
Årjäng; Kvinnorna, 28 respektive 20 år gamla, anhölls i fredags och häktades idag för misshandel av en tredje kvinna.
De två ansåg sig ha större rätt att tigga utanför Systembolaget.

http://www.nwt.se/arjang/2015/01/26/tva-haktade-efter-tiggarbrak

Som av en händelse så inträffade nu ett klassiskt åldringsrån i Årjäng där två män plockar av en 84-årig dam plånboken i en mataffär.

Citat:
– Jag har fått se på övervakningsfilmen från butiken och där ser man hur en man försöker stjäla min plånbok, när jag plockar mjölk. Första gången lyckas han inte, men andra gången tar han plånboken, berättar Erna.
– Den andra mannen stod i vägen, för att hålla koll.
Polisen har lyckats identifiera tjuvarna, men Erna har inte mycket hopp om att få tillbaka sina pengar.

http://nwt.se/arjang/2015/01/26/ernas-pension-blev-stulen

Skulle väldigt gärna vilja veta nationaliteten på de identifierade åldringsrånarna och om de har någon koppling till de tiggarligorna som tydligen slagit sig ner där.
2015-01-26, 20:40
Medlem
Bollregs avatar
Nu tigger även borgmästaren i den rumänska staden Brezoaele av Malmö.

Borgmästaren vill ha en stadsbuss. I den egna kommunkassan finns inga pengar till att köpa ens en begagnad buss, säger han.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/borgmastare-onskar-en-buss/
Senast redigerad av Bollreg 2015-01-26 kl. 20:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in