2015-01-26, 18:29
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Skummade igenom deras facebooks, de har inte kommenterat eller gillat varandras inlägg sedan augusti vad jag kunde se. Före det var de frekvent.

Tippar på att TS hittat nått "bättre".

Hon kanske hade träffat en kvinna? Den s k väninnan som hon ev bodde hos i Uppsala? Med tanke på hennes vurm för hbtq. Skulle ju kunna vara ett tänkbart motiv att mannen skämdes över att ha blivit utbytt mot en kvinna.
Citera
2015-01-26, 18:38
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Man borde göra en studie här på alla blodtörstiga manshatande kvinnor som fantiserar ihop den ena historien efter den andra om hur mannen mördat kvinnan.

Så långt finns det INGET som ens indikerar att det här är något annat än en tragisk olycka.

Bara för att det finns en död kvinna behöver det inte betyda att hennes man dödat henne.

Kom nu ihåg att hon hittades i en isvak. Man dör om man trillar i och inte kommer upp.

Att mannen av alla möjliga ställen och platser där han kan döda henne skulle välja strandpromenaden i sigtuna en fredagskväll eller eftermiddag är faktiskt helt osannolikt. Det är ett av de mest gångtrafikerade platserna i Sigtuna. Det är nästan garanterat att det kommer förbi minst en person vart femte minut i var fall.

Olycka innefattandes en djupt olycklig kvinna, det är vad jag tror man kommer finna.

Gå och lägg dig! Återkom när allt är klart och utrett om det är så jobbigt att läsa vad vi andra skriver. Klart man ska kommentera om man tror annat och skapa diskussion, men du dementerar allt, trots att den äkta mannen varit i polisens förvar sedan i lördags. T o m hittar på för att kringgå att det är han. Det finns omständigheter och kring dessa diskuterar vi.
Men för barnens skull hoppas jag innerligt att du har rätt. Just nu ligger han lite pyrt till iaf.
Citera
2015-01-26, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666

Fick ett pm där en person påstår sig vara granne till paret. Hen påstår att mannen är alkad och svartsjuk. Detta är ju FB avgör själva .

Mannen är alltså "alkad" och svartsjuk enligt grannen, psykiskt instabil, eventuella drogproblem
och social misär har tidigare också omnämts som säkra uppgifter om honom. Ingen faderlig
duvunge detta tydligen enligt dom "blyga" men ack så pratglada grannarna i mannens "närvaro".

Med denna motbjudande beskrivning om mannen som person så borde väl inte barnen
vara en självklarthet i mannens "vardagliga sociala misär". Attunda Tingsrätt säger att
ingen vårdnadstvist pågår men när du ändå har påhälsning i PM-lådan så kan du väl passa
på att fråga Krösa Maja om pappan fick ha barnen hos sig, säkert har hon koll på det med
denna lilla kika-bakom-gardinerna filur.
Senast redigerad av LKVN 2015-01-26 kl. 19:11.
Citera
2015-01-26, 18:46
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Hon kanske hade träffat en kvinna? Den s k väninnan som hon ev bodde hos i Uppsala? Med tanke på hennes vurm för hbtq. Skulle ju kunna vara ett tänkbart motiv att mannen skämdes över att ha blivit utbytt mot en kvinna.

Vad är det för antika tankar?

Vi som vurmar för deras jämställdhet är alltså falska heteron som egentligen är bi-, homo- och transsexuella? Kanske t o m transvestiter?

Motivlöst!
Citera
2015-01-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nu hänger jag inte med här..igen:

"Det var strax efter klockan 21 på fredagskvällen som kvinnan i 40-årsåldern sist sågs i livet."

http://www.expressen.se/nyheter/doda-kvinnan-hade-ansokt-om-skilsmassa/

Hon saknades väl av sin väninna vid 21.00-tiden?

Om han nu stressat på med namnteckning och postning av skilsmässoansökan efter en "olycka" skett med kvinnan bör detta skett innan 18.00. Finns inga lådor som töms senare i Sigtuna. Dock finns det lådor på Stora gatan som töms helger 13.00. Frågan är om helgbreven kommer fram redan på måndagen.

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Sok-brevlada-tomning.aspx

Någon som vet postgången i Sigtuna?
Hon saknades vid lunchtid av väninnan enl artikeln.
Citera
2015-01-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kombinationen av mer generell psykisk instabilitet och hängivet dykningsintresse är rätt ovanlig - av snarast darwinistiska skäl.

Jag har ingen aning om vad du menar med ''mer generell psykisk instabilitet''. Men det är fullt möjligt och har hänt tidigare att en utåt sett framgångsrik person levt i social misär och missbrukat periodvis. Att vara en person dykningsintresse innebär inte att man dyker jämt eller att man är stabil i sina relationer.
Citera
2015-01-26, 18:54
Medlem
kurtspurts avatar
Det kanske har varit uppe tidigare, men följande är hämtat från BO:s Twitter:

"I mitt förra liv skulle jag sagt "både och" Jag har dock en ny, nyktrare livsstil och vet inte."

Har BO haft problem med sponken back in the day?
Citera
2015-01-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Gå och lägg dig! Återkom när allt är klart och utrett om det är så jobbigt att läsa vad vi andra skriver. Klart man ska kommentera om man tror annat och skapa diskussion, men du dementerar allt, trots att den äkta mannen varit i polisens förvar sedan i lördags. T o m hittar på för att kringgå att det är han. Det finns omständigheter och kring dessa diskuterar vi.
Men för barnens skull hoppas jag innerligt att du har rätt. Just nu ligger han lite pyrt till iaf.

Har du möjlighet att vara lite trevligare i tonen? Du vänder dig direkt till mig och säger att jag ska gå och lägga mig? Varför då? Tycker du det är moget och vill du att alla ska behandla dig så?

Du säger att jag "hittar på för att kringgå att det är han"? Vad menar du med det?

Varför ligger han pyrt till?

Det här måste vara en av de sämsta trådarna i FBs brottsutredabde historia. Som viskleken. Någon säger att de hört någon som hört någon anonym som sagt att han dricker. Alltså är det inte bara sant att han dricker utan då måste han slagit ihjäl sin fru också? Man tar sig för pannan.

Det är som häxprocesserna. Vad som en framkommer eller inte framkommer - skyldig!

Kan någon av er som pratar om mord bara kort sammanfatta vad som just nu talar för mord förutom att hon är död och han är hennes man?

Vart är Sverige på väg????
Citera
2015-01-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurtspurt
Det kanske har varit uppe tidigare, men följande är hämtat från BO:s Twitter:

"I mitt förra liv skulle jag sagt "både och" Jag har dock en ny, nyktrare livsstil och vet inte."

Har BO haft problem med sponken back in the day?
snarare bara en liknelse, om vi ska se nyktert på det hela...
Citera
2015-01-26, 19:00
Medlem
kurtspurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
snarare bara en liknelse, om vi ska se nyktert på det hela...

Inlägget var från 14 augusti. Det var väl innan separationen?
Citera
2015-01-26, 19:01
Medlem
Citat:
Har du möjlighet att vara lite trevligare i tonen? Du vänder dig direkt till mig och säger att jag ska gå och lägga mig? Varför då? Tycker du det är moget och vill du att alla ska behandla dig så?

Du säger att jag "hittar på för att kringgå att det är han"? Vad menar du med det?

Varför ligger han pyrt till?

Det här måste vara en av de sämsta trådarna i FBs brottsutredabde historia. Som viskleken. Någon säger att de hört någon som hört någon anonym som sagt att han dricker. Alltså är det inte bara sant att han dricker utan då måste han slagit ihjäl sin fru också? Man tar sig för pannan.

Det är som häxprocesserna. Vad som en framkommer eller inte framkommer - skyldig!

Kan någon av er som pratar om mord bara kort sammanfatta vad som just nu talar för mord förutom att hon är död och han är hennes man?

Vart är Sverige på väg????

Tja, att polisen redan från början uttryckt det så (hade det inte funnits några tecken hade de kunna släppa det som olycka på en gång, sånt har hänt) och att han sitter anhållen och nu troligen kommer åtalas för just mord. Inte vållande, inte dråp. Mord. Knappast att dom skulle gå ut så hårt om det inte fanns nått att gå på som verkar misstänkt. Alla drunkningsolyckor utreds inte som mord i första läget.
Citera
2015-01-26, 19:07
Medlem
Citat:
Man borde göra en studie här på alla blodtörstiga manshatande kvinnor som fantiserar ihop den ena historien efter den andra om hur mannen mördat kvinnan.

Så långt finns det INGET som ens indikerar att det här är något annat än en tragisk olycka.

Bara för att det finns en död kvinna behöver det inte betyda att hennes man dödat henne.

Kom nu ihåg att hon hittades i en isvak. Man dör om man trillar i och inte kommer upp.

Att mannen av alla möjliga ställen och platser där han kan döda henne skulle välja strandpromenaden i sigtuna en fredagskväll eller eftermiddag är faktiskt helt osannolikt. Det är ett av de mest gångtrafikerade platserna i Sigtuna. Det är nästan garanterat att det kommer förbi minst en person vart femte minut i var fall.

Olycka innefattandes en djupt olycklig kvinna, det är vad jag tror man kommer finna.

Asså, för det första. Vad får dig att tro att alla som skriver här i forumet är kvinnor?!! Och varför skulle alla vara blodtörstiga och hata män bara för att man försöker klura ut vad som hänt här? Då är väl alla journalister också manshatande kvinnor då, enligt dig eftersom att dem också skriver att det kan vara ett mord i detta fall. Hade det var tvätom att en man funnits död och alla saker som kommit fram i denna tråd pekar på en kvinna hade nog folk fortfarande spekulerat på samma sätt som dem gör nu.

Hade det varit tydliga tecken på en olycka hade nog de flesta också trott att det är en olycka, då det oftast är fallet när någon hittas i vattnet. Men nu finns det så många indikationer på att det faktiskt KAN röra sig om ett mord alternativt dråp. Det är väl inte så konstigt att folk sitter här och försöker klura ut vad som kan ha hänt TS?

När jag läser dina inlägg känns det som att du väljer att förbise andras inlägg helt. Du får gärna ha dina egna tankar och idéer om vad som hänt här, men du behöver väl inte hoppa på folk som tror annorlunda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in