2015-01-26, 14:00
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Harju lämnar Jokerit. Vilket lag värvar superstjärnan?

Det blir väl såklart lule, köpelaget nr1 som lägger vantarna på alla som har två ben eller fler.
Men är det nåt lag som skulle behöva Harju så är det väl Brynäs, dom lär nog lägga in ett ganska saftigt erbjudande.
Citera
2015-01-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Harju lämnar Jokerit. Vilket lag värvar superstjärnan?

Hem till Luleå it is!

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/01/26/harju-till-lulea-mannberg-till-brynas/
Citera
2015-01-26, 14:22
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Hem till Luleå it is!

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/01/26/harju-till-lulea-mannberg-till-brynas/

Vilket skämt om Brynäs plockar in Mannberg i detta läge och nöjer sig med honom.
Citera
2015-01-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Vilket skämt om Brynäs plockar in Mannberg i detta läge och nöjer sig med honom.

Ja, blev lite förvånad över den också. Kanske inte riktigt vad Brynäs behöver just nu
Citera
2015-01-26, 14:32
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Luleå verkar ha bra med cash! Får nog sälja en målvakt.
Citera
2015-01-26, 14:40
Medlem
Displaceds avatar
Orka en sopig Mannberg.
Citera
2015-01-26, 14:46
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Absolut gärna i kvarten. "Inte så omänskliga i år" tyder på hybris hos grannarna i norr. Tittar jag i SHL-tabellen skiljer det 29 poäng. Just nu

Tycker Luleå varit bättre än Skellefteå rent spelmässigt mer än tvärtom, har dock inte sett första matchen i CHL och där kanske det såg annorlunda ut? Dessutom tycker jag att Luleå flera gånger lyckats få flera av SAIKs spelare ut balans genom psykningar och hårt spel, senast så var ju både Sevc och Sundqvist direkt usla efter att de tappat humöret när de åkt på några tacklingar av Petrell/Granström.

Tycker Skellefteå har haft märkvärdigt svårt för Luleå i år, faktiskt.

Får man ner tempot och spelar fysisk hockey, vilket Luleå helt klart har spelartyper som kan göra, så tror jag att Skellefteå kan få det jobbigt, även om de kommer att ses som solklara favoriter oavsett vilka de möter i ett slutspel.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Hem till Luleå it is!

Harju tillsammans med Wallmark kan nog bli jättebra, jag är en av få som alltid välkomnar Harju till klubben. Oavsett hur loj han ser ut att vara så hamnar puckarna alltid i nät.

Väldigt lustigt om Brynäs värvar Mannberg, ursäkt ordvalet men vad fan ska de med honom till? Jag antar att de värvar honom enbart p ga att han spelar i Luleå, annars vet jag faktiskt inte varför man skulle vilja ha honom i sitt lag. Bengtzén framstår ännu mer som SHLs sämsta sportchef.
Citera
2015-01-26, 15:12
Medlem
Moroten89s avatar
Hur ser arenakraven ut idag i SHL? Är det endast 5.000 som gäller och sedan så är det fullständigt skitsamma om det är 4500 ståplatser och 500 sittplatser?
Vad kommer hända med t. ex Frölundaborg nu då?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article20208490.ab

Citat:
”Skiter i reglerna”
Även Asplöven rasar mot nya kraven:
– Jag tycker man tar bort det fundamentala i svensk hockey om man ska sätta krav på vilka som får spela och inte spela i högsta serien. Det måste vara det sportsliga som avgöra, säger sportchef Per Kenttä som menar att klubben inte klarar något av kraven.

Kan ni tänka er Asplöven med Arena Polarica i SHL?
Citera
2015-01-26, 15:16
Medlem
Är väll Harju som presenteras nu antar jag.
Citera
2015-01-26, 15:21
Medlem
Mannberg till Brynäs alltså.

Och Harju till Luleå för resten av säsongen och 4 år framåt.
Citera
2015-01-26, 15:25
Medlem
Plus fyra säsonger på Harju.

Hoppla.
Citera
2015-01-26, 15:29
Medlem
Kul att Harju är tillbaka!

Sen så kommer Mannberg bli en grymt bra suparkompis till Fylle-Bertil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in