Citat:
Ursprungligen postat av
Mikojan
Absolut gärna i kvarten. "Inte så omänskliga i år" tyder på hybris hos grannarna i norr. Tittar jag i SHL-tabellen skiljer det 29 poäng. Just nu

Tycker Luleå varit bättre än Skellefteå rent spelmässigt mer än tvärtom, har dock inte sett första matchen i CHL och där kanske det såg annorlunda ut? Dessutom tycker jag att Luleå flera gånger lyckats få flera av SAIKs spelare ut balans genom psykningar och hårt spel, senast så var ju både Sevc och Sundqvist direkt usla efter att de tappat humöret när de åkt på några tacklingar av Petrell/Granström.
Tycker Skellefteå har haft märkvärdigt svårt för Luleå i år, faktiskt.
Får man ner tempot och spelar fysisk hockey, vilket Luleå helt klart har spelartyper som kan göra, så tror jag att Skellefteå kan få det jobbigt, även om de kommer att ses som solklara favoriter oavsett vilka de möter i ett slutspel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tiltovic
Harju tillsammans med Wallmark kan nog bli jättebra, jag är en av få som alltid välkomnar Harju till klubben. Oavsett hur loj han ser ut att vara så hamnar puckarna alltid i nät.
Väldigt lustigt om Brynäs värvar Mannberg, ursäkt ordvalet men vad fan ska de med honom till? Jag antar att de värvar honom enbart p ga att han spelar i Luleå, annars vet jag faktiskt inte varför man skulle vilja ha honom i sitt lag. Bengtzén framstår ännu mer som SHLs sämsta sportchef.