2015-01-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag har inte uppfattat Amani som nedtryckt - tvärtom. Inte heller tror jag att hon har varit isolerad på grund av någon svartsjuka från Ramis sida. Han må ha varit svartsjuk, men jag tror inte att det har hindrat henne från att gå ut (utan bara från att tala med andra män). Däremot tror jag att hon har isolerat sig själv.

Men frågan jag ställer mig när det gäller den här mystiska timmen är varför hon skulle ljuga om att hon varit ute med pojkarna då. Hon nämner det redan i förhör nr 2, det första förhöret där man går igenom händelseförloppet under morddagen.

Amani har inte sagt så mycket, men det hon har sagt har hon konsekvent vidhållit genom alla förhör. Till skillnad från Rami då.
Citera
2015-01-25, 18:39
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Amani har inte sagt så mycket, men det hon har sagt har hon konsekvent vidhållit genom alla förhör. Till skillnad från Rami då.

Och så har hon vädjat till Madleen att säga sanningen ...
Citera
2015-01-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Och så har hon vädjat till Madleen att säga sanningen ...

...hmmm...om det är som jag tror och även att det var Amani som inte ville från början att Yara skulle komma hit till Sverige. Pga Ramis "humörsvängningar"
Om Amanis farbror gav Rami en käftsmäll pga att Rami misshandlade Amani när hon var gravid då är det beviset på att alla vet vilken typ Rami är.
Dvs Amani skyddade Yara från Rami så gott hon kunde - och det vet alla i släkten
Nu kan hon inte berätta i svensk domstol vad Rami har ställt till med pga deras hederskultur?

I mitt hederstänkande borde Amani på sätt och vis rentvå sin heder och därmed sin egen sida av släkten om hon berättar vilken djävul Rami är.
Om han är denna svartsjuka charmör och dessutom gillar att tortera då har hon en tuff situation.
Hon bor dessutom i ett land där hon inte talar språket. Att lära sig svenska är omöjligt för henne eftersom hennes man Rami blir grinig och sur då. Och att vara i en konflikt med honom kan leda till vad som helst. Dessutom har hon ingen som backar upp henne - vad jag vet? Socialtjänste kanske - jag skojade bara
Citera
2015-01-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
...hmmm...om det är som jag tror och även att det var Amani som inte ville från början att Yara skulle komma hit till Sverige. Pga Ramis "humörsvängningar"
Om Amanis farbror gav Rami en käftsmäll pga att Rami misshandlade Amani när hon var gravid då är det beviset på att alla vet vilken typ Rami är.
Dvs Amani skyddade Yara från Rami så gott hon kunde - och det vet alla i släkten
Nu kan hon inte berätta i svensk domstol vad Rami har ställt till med pga deras hederskultur?

I mitt hederstänkande borde Amani på sätt och vis rentvå sin heder och därmed sin egen sida av släkten om hon berättar vilken djävul Rami är.
Om han är denna svartsjuka charmör och dessutom gillar att tortera då har hon en tuff situation.
Hon bor dessutom i ett land där hon inte talar språket. Att lära sig svenska är omöjligt för henne eftersom hennes man Rami blir grinig och sur då. Och att vara i en konflikt med honom kan leda till vad som helst. Dessutom har hon ingen som backar upp henne - vad jag vet? Socialtjänste kanske - jag skojade bara

Socialtjänsten har såvitt vi vet sett till att småpojkarna inte får träffa sin mamma Amani Madi. Hur blir det med deras umgänge med pappan Prince Rami undrar jag. ???

Nu tror jag inte att småpojkarna är ett dugg intresserade av att vara med sina bioföräldrar (allra minst med Rami) Obs detta är vad jag TROR.
Senast redigerad av commandaria 2015-01-25 kl. 20:53.
Citera
2015-01-25, 21:11
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Rami ville sällan prata med Madleen. Båda verkar ha tyckt Madleen var besvärlig då hon ringde mycket, ställde frågor och krävde att få prata med Yara, men det var Amani som fick sköta den biten - Rami vägrade och höll sig undan. Svårt att se sin syster i ögonen?

Flera har vittnat om att Rami var arg på Yara - t ex då paret lämnat henne ensam med spädbarnen och grannarna ingrep. Eller då grannen ringde på för att de tagit hennes tvättid/lämnat tvätt i källaren. Rami skällde på Yara och sa till henne att gå och hämta tung blöt tvätt på sena kvällen då en åttaåring borde sova sött.

Ja, två olika grannar vittnade om Yaras reaktion då de (grannarna) kommit upp endera för att säga att det fanns blöt tvätt kvar i tvättstugan, och den andra ringde på på morgonen då hon gulligt nog hade torkat deras tvätt åt dem. Hon tvekade först om hon skulle ringa på eller inte eftersom hon inte ville att de skulle göra Y illa. (vad visste hon då som fick henne att tro det?) när hon ringde på öppnade en irriterad Rami, som gick och röt något till Yara som kom upp yrvaken och som grannen uttryckte det, så rädd så att hon skakade! Den andra grannen beskrev att Yara såg livrädd ut när hon öppnade dörren. Vad jag vet togs dessa vittnesmål inte upp i rättegången? Just det där om att Yara varit så rädd så hon skakade etsade sig fast i mitt huvud.
Citera
2015-01-26, 01:15
Medlem
Rami begär på något sätt nåd.
-utvisa inte mig om jag blir dömd
.Amani har försökt svälta sig till döds.
-Häng mig om ni anser mig skyldig
Kristendomen ansåg tidigare i historien att självmord var en synd mot Gud-De som tog livet av sig, fick inte begravas i vigd jord.
Hur ser Islam på självmord?
Citera
2015-01-26, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Kristendomen ansåg tidigare i historien att självmord var en synd mot Gud-De som tog livet av sig, fick inte begravas i vigd jord.

De tre abrahamitiska religionerna eller hur man säge Ser nog det på samma sätt
Citera
2015-01-26, 01:37
Medlem
Citat:
en snabb googling hade gett dig svaret på det:
http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_on_suicide
Citat:
Islam, as with other Abrahamic religions, views suicide as one of the greatest sins and utterly detrimental to one's spiritual journey. A verse in the Quran instructs;

"And do not kill yourselves, surely God is most Merciful to you."
Citera
2015-01-26, 02:50
Medlem
Citat:

Rami vill såklart få möjlighet till studier,internet, besök, gym, solariebänk och lagad mat varje dag i svenskt fängelse.
Efter avtjänat straff kommer han vara ytterligare juridiskt skolad. Sämre kan man ha det eller få det.
Citera
2015-01-26, 13:06
Medlem
Pethruss avatar
En ny fundering...

Jag har gått igenom samtalsloggarna igen och noterade att kl 17:19 (OBS tiden i loggen ska justeras två timmar framåt) på morddagen försökte Amani ringa Rami men utan att få något svar. Varför försöka ringa honom då - om båda är hemma?

Se: http://minfil.org/Kc57h8b0b5/Amani_ringer_Rami_17.19.jpg
Citera
2015-01-26, 16:04
Medlem
Är inte detta samtal från Amani vilken är ute och går,tiden stämmer väl?
Citera
2015-01-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Är inte detta samtal från Amani vilken är ute och går,tiden stämmer väl?

Beröm till dig retodd1/er från mig! (Beröm till Pethrus också)

Hoppas att denna "nya" pusselbit (omständighet) kommer beaktas i Hovrätten och att det i den domstolen utreds med kvalitet i målet...
Senast redigerad av commandaria 2015-01-26 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in