Citat:
Ursprungligen postat av
fasligt
Ytterligare små detaljer: från BLT
Madleen fick höra att paret inte visste var den skadan kom ifrån. Skolan hade inte sagt TILL .
"Min bror ville inte VISA märken för mig eftersom jag inte skulle bli orolig. Hans fru visade märken, men visste inte varifrån de kom. Yara sade att hon fallit"
av Christoffer Robertsson den 11 november 14:01
A visar, R visar inte
Madleen vill/kräver att R skall skjutsa Y till skolan eller följa henne dit. Och hämta henne.R lovar/försäkrar men gör det inte. Y går alltid ensam, på egen hand till skolan. Tunt klädd och ofta utan strumpor, oavsett årstid.
R ljuger, upprepade gånger för Madleen. A sover och har ingen aning om hur Y tar sig till skolan. Eller i vilket skick. Det ansvarar R för.
På något sätt försöker A ändå efterfölja det Madleen säger till henne. A börjar kolla att Y kommer direkt hem efter skolan och denna kväll att Y äter - eftersom Madleen tycker Y ser mager och blek ut.
Sedan gör A inte det direkt på ett bra sätt. Men, jag tolkar det ändå som att hon försöker.
Det är mer än man kan säga om R.
Y har sagt, även till Madleen och sina kompisar, att det är R som bestraffar henne. Det får mig att tro att det många sagt om att Y är den som tvättar och får bära tunga kassar med tvätt, från tvättstugan och till lägenheten är en bestraffning från R. Det sker oftast på kvällstid, enligt grannarna. Dvs sedan R kommit hem.
Jag vet att jag nu blivit ganska "enögd" och mest fokuserar på Rs roll i det hela.
Men så tänker jag nu ...