Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Men betyder detta att Amani var ute. Nej. Lika gärna kan Rami ha varit ute. För att köpa hasch eller för att sitta i bilen - som han enligt grannarna brukade göra. Det kan hända att han inte velat inte berätta om detta.
Självklart bevisas ingenting av att A säger sig ha varit ute. Men att anta att R var den som var ute skapar fler nya frågor än det besvarar någorlunda begripligt. R som i fråga om allt annat varit så noga med detaljerna skulle ha glömt säga att han var ute vid den kritiska tidpunkten? Visserligen trasslar han in sig i så mycket detaljer att han glömmer vad han själv sagt mer än en gång, men att han helt och hållet skulle glömt något så viktigt för det egna skinnets bevarande förefaller åtminstone mig föga sannolikt. Han påstår sig ha haft helt andra saker för sig.
Åkl: "Har du sett några skador på Yara?"
Misstänkt morbror: "Nej. Det har varit skador men då sa de att det var från skolan. Även skadan på hennes ben. Den lade jag om. Yara sa då att den var från skolan när hon lekte."
av johan.nordstrom den 13 november 2014 9:49
Den misstänkte säger sedan att Yara kommer springande. Hon blöder från benet och hans fru har brödkaveln. Han frågar då Yara vad det är för fel på hennes ben. Yara säger att det är en gammal skada.
av johan.nordstrom den 13 november 2014 10:52
Yara ska ha kommit springande efter att R lagat fisk, ätit, rökt två cig, chattat med pappa, sovit 45 min, haft sex med A, sagt till sin fru att gå och duscha, särat på Y och A som bråkar, kollat bankkontot, chattat med Ida samt försett en vän med goda råd angående uppehållstillstånd, noterat att A går och duschar. Ätande, rökande och chattande med pappa Ashour ska ha varit avklarat 17:45 eller 18:45, R minns inte riktigt. Allt det andra ska ha inträffat därefter. R verkar även vid tillfället ifråga ha glömt att Y sedan tidigare hade en skada på benet som han själv hade lagt om. När Y kommer springande blir R plötsligt förvånad över skadan. Y upplyser att skadan är gammal. Enligt R utspelades scenen med den springande Y strax före R:s filmaktiviteter.
Den misstänkte säger att han försöker reda ut varför Yara och hans fru bråkar igen. "Jag har ont i magen", säger han. Han är trött på att de bråkar. Den misstänkte uppger att han säger till Yara att hon ska bädda sin säng som hans fru säger. Men Yara gör inte det. Sen går han ut från Yaras rum. "Till början kände jag oro. Det var därför jag filmade lite. Sen slog jag bort min oro. Det är omöjligt att något ska hända", säger han.
av johan.nordstrom den 13 november 2014 10:54