2015-01-26, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Det här som exmakens försvarsadvokat svarar däremot verkar ju lite konstigt:

"Den misstänktes försvarare Solveig Sörlien vill inte gå in på hur han ställer sig till anklagelserna.
– Jag och min klient har pratat om det och eftersom det fortfarande är tidigt i utredningen och vi vet så lite vill vi inte säga något om det än." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20217121.ab

Om det var en olycka borde han väl bara säga direkt till advokaten och förundersökningsledaren "Det var inte jag".

Eller så har advokaten som princip att alltid ge klienterna ett par dagar att tänka efter innan de låser sig vid en viss inställning, på grund av tidigare erfarenheter av klienter som senare ändrar sig och får ett sämre försvar på grund av det.

Men jag får ju säga att om det här uttalande indikerar något åt något håll, så är det ju nu något större sannolikhet att det inte var en olycka.

Jag ställer mig frågande till varför du ens är inne på en tråd om ett misstänkt mord i forumet Aktuella brott och kriminalfall när du bara skriver att det handlar om en olycka och totalt ignorerar det som framkommer som tyder på att ett brott begåtts. Samtidigt som du spekulerar hej vilt om att det är en olycka, för det är så du valt att tolka informationen, så ifrågasätter du alla som spekulerar annorlunda.

Nä gubben, du kanske ska fortsätta hänga i andra forum där spekulationer om brott innan någon är dömd inte förekommer. Även fast du börjar vända kappan efter vinden i ditt senaste inlägg.
Citera
2015-01-26, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Jag ställer mig frågande till varför du ens är inne på en tråd om ett misstänkt mord i forumet Aktuella brott och kriminalfall när du bara skriver att det handlar om en olycka och totalt ignorerar det som framkommer som tyder på att ett brott begåtts. Samtidigt som du spekulerar hej vilt om att det är en olycka, för det är så du valt att tolka informationen, så ifrågasätter du alla som spekulerar annorlunda.

Nä gubben, du kanske ska fortsätta hänga i andra forum där spekulationer om brott innan någon är dömd inte förekommer. Även fast du börjar vända kappan efter vinden i ditt senaste inlägg.
(min fetning)
Det är hans rätt att försvara om han tror någon är felaktigt dömd genom flashbacks egna åklagare. Det är lite av det som är det bästa utav flashback.
Citera
2015-01-26, 03:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Om han mördade henne genom att putta henne i vattnet så hon drunknade, hur ska det då kunna bevisas att det är mord? Borde bli knepigt.

De måste ju bevisa att ett uppsåt finns för att det ska anses vara ett mord. Annars dråp eller vållande till annans död. I vilket fall så blir det nog svårt, såvida inget vittne sett/hört själva händelsen, eller gärningsmannen erkänner att den puttat i henne och lämnat kvar henne där.

Det kan tänkas att en person som hamnar i iskallt vatten väsnas ganska mycket om den känner att den inte kan komma upp av egen maskin.

Jag tror att MGM, inom en ganska snar framtid, kommer att erkänna att han bragt henne om livet. Jag tror också att hon var medvetslös eller död när han dumpade henne i vattnet.
Citera
2015-01-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja hon hade väl dumpat - hon hade ju flyttat till Uppsala för att börja ett nytt liv, men verkar inte ha skrivit över adressen än eftersom hon står kvar på samma adress som Ulf på ratsit. Det kan dock hänga ihop med att bodelningen inte var klar än. Alternativt kanske för att de inte var överens om hur det skulle bli med barnen.

Bodelning har ingenting med adressändring att göra. Man kan vara skild i åratal - och bo på olika adresser, och ha anmält adressändring - utan att ha tagit tag i bodelningen.
Citera
2015-01-26, 08:32
Medlem
Citat:
Gomorron! Välkomna till ytterligare en dag i ett av alla otaliga forum där manshatande så kallade feminister helt utan en enda objektiv indikation på förhand dömer en far som just mist mamman till sina barn för mord på henne.

Bara i Sverige finns ett sådant här manshat.

Ingen finns här för att för försvara honom och allt ni skriver kommer finnas här för evigt. Allt detta kommer läsas av honom och hans två sörjande barn.

Du har inte övervägt möjligheten att han är en mördare och du är uppenbarligen en kvinnohatare.
Citera
2015-01-26, 08:46
Medlem
Då det inte är helt ovanligt att det är män som dödar kvinnor ffa närstående män efter t ex separationer så är det ju inte manshat det handlar om utan kalla obehagliga fakta .

En fråga vi kan ställa oss är ju varför män inte klarar av att bli lämnade utan att i vissa fall ta till våld och kanske döda sin ex-partner?
Citera
2015-01-26, 08:53
Medlem
Quarrels avatar
US är inte känd hos Attunda Tingsrätt. Ingen äktenskapsskillnad är inledd, ingen vårdnadstvist pågår och det finns ännu inget registrerat brottmål.
Citera
2015-01-26, 08:56
Medlem
Det är ju en bit mellan den föredetta gemensamma bostaden och platsen där hon hittades och om dom har bråkat så borde ju grannar ha märk något om dom nu bryr sig?
Skilsmässa kan ju gå till olika, allt ifrån att det går hyfsat smärtfritt till att bodelningen utförs med motorsåg....

ben there done that.....
Citera
2015-01-26, 08:58
Medlem
Urquells avatar
Vild spekulation:
Kan det vara så att hon påträffades i vaken men bara med huvudet i vattnet?
Om GM har tryckt ner huvudet i vaken för att dränka henne skulle det kunna förklara att hon fortfarande hade mobilen i handen plus att det stärker misstanke om brott.
Citera
2015-01-26, 09:01
Medlem
Citat:

Ingen finns här för att för försvara honom och allt ni skriver kommer finnas här för evigt. Allt detta kommer läsas av honom och hans två sörjande barn.

Det samma borde du tänka på med tanke på allt du kläcker ur dig här som ser ut som ett försvar för någon som kanske är en mördare. Sluta dra in dina egna personliga misslyckanden med kvinnor i detta.
Citera
2015-01-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vad vet vi om denna vak egentligen? Vi vet ju inte hur långt från stranden eller hur nära stranden den var. Det kan ju lika gärna vara att vaken var precis vid strandkanten eller?

Den är en bit ut på bryggan och ser upphuggen ut, isen är ganska tjock där.
Citera
2015-01-26, 09:21
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PMuffe
Den är en bit ut på bryggan och ser upphuggen ut, isen är ganska tjock där.

Polisen har ju haft dykare där. Är det inte de som har huggit upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in