Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jo, situationen är likadan som i tråden jag länkade. Tanten onaturligt död, gubben i närheten = skälig misstanke.
Nix.
Dödsorsak och/eller omständigheter som lede fram till döden för kvinnan är ej klarlagt, mannen fanns i närheten (hemma?) samt det fanns en konflikt mellan mannen och kvinnan (skilsmässan) gjorde att åklagaren ansåg att det fanns frågetecken som måste rättas ut och därför blev mannen skäligen misstänkt. Av det lilla jag vet så tycker jag åklagaren gjorde rätt.
Det informationen som vi har idag bevisar inte att mannen är skyldig. Senast på tisdag vet vi om polisen och åklagaren har något mer eller om mannen släpps.
Mobilen som kvinnan eventuellt hade i handen har fått för stor focus. Vi vet inte om det är fakta eller en missuppfattning av någon ivrig journalist.
Isvak eller inte har också fått för stor focus. Kvinnan hittades i vattnet och det första larmet till räddningstjänsten sa att det var förmodad drunkning och att polisen var på plats. Då var klockan runt 13:10.
Spekulation: En sak som jag klurade på var varför polisen så snabbt kom till platsen där kvinnan hittades. En sak kan vara att man helt enkelt spårade telefonen genom tex "Hitta min Android/iPhone". Den kan ha legat ute eller i hennes bil som tydligen fanns i närheten. Telefonen kan också ha avgett sin senaste senaste positionen innan den följde kvinnan ner.