Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Har du några belägg för att hon själv satt sig i en isvak?
Jag undrar vad hon hade där att göra öht. då hon ej längre var bosatt på orten, eller ens hade vägarna förbi.
Låt oss säga så här:
1) Personen hittades i en isvak
2) Alltså måste personen hamnat i isvaken
3) Personens bil anträffades i anslutning till isvaken
4) Personen höll sin mobiltelefon i handen när hon hittades
5) För att personen ska kunna hittas i isvaken måste personen ta tagit sig ned i isvaken
6) Detta kan ha skett med avsikt eller utan avsikt naturligtvis. Det kan även ha skett med hjälp av någon annan, men inget talar för det.
Låt oss anta att vi hittar DIG i en isvak istället. Det mest sannolika är ju då att du själv råkat sätta dig i isvaken. Det är väl inte riktigt lika troligt att någon annan tvingat ut dig i isvaken eller slagit ihjäl dig och lagt dig där?
Ja, vad gjorde kvinnan vid vattnet? Själv gillar jag vatten. Om jag vill tänka på något kanske jag går längst ett vatten eftersom det är mysigt och meditativt. Kvinnan hade ju att göra i Sigtuna eftersom hon har barn med en man som bor där. Hon kanske lämnat/hämtar barnen eller saker, eller träffat någon föredetta granne eller annan vän eller älskare. Vad vet vi - men hon var ju där i alla fall - med bil och allt. Det är väl inte något skumt att vara i Sigtuna om man äger en fastighet där och bott där under massa år och har barn där? Många som har växelvis boende lämnar barnen klockan 18 på fredagar. Hon kanske lämnat barnen och sedan åkte hon ned för att finns kraft på sitt vanliga ställe där hon brukade promenera tidigare. Det började skymma och hon tyckte isen såg hållbar ut och tog några kliv kanske?