2015-01-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Någon med alias Fortis et Liber skrev: Har fått uppgifter av gammal klasskamrat att det är ett parförhållande (gifta?) där maken länge misstänkts misshandla sin partner och alkohol varit ständigt närvarande. Hon vill inte säga namn för hon är inte hundra och det finns barn med i bilden. Bör respekteras tycker jag.

Kan ses på sida 4 här i tråden...

Jo, men här står det ju att den som ringde inte var säker på vilka det var men hon TRODDE att de bodde i ENGELSKA RADHUSEN (se sidan fyra i tråden). De radhusen ligger inte på den gatan de aktuella personerna bor, för att göra en lång historia kort. Alltså trodde personen att det var ett ANNAT par än det här paret. Så enkelt var det med det.
Citera
2015-01-25, 21:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Det här börjar bli komiskt. Jag tror att alla här, inklusive jag själv, är här av ett skäl - vi känner oss alla på ett eller annat sätt träffade och berörda av det som inträffat. Kanske har vi EGNA erfarenheter och uppfattningar som färgar vad vi tror har inträffat. Själv är jag rätt känslig för att MANNEN alltid ska skuldbeläggas så fort något inträffat. Det är jag eftersom jag själv farit illa av feminismen - jag har känt mig förtryckt som man i Sverige. Därför är jag här och står upp för den anhållne mannen lite utan att egentligen ha någon kunskap om vad som faktiskt inträffat. Jag erkänner det direkt och utan omsvep.

Men jag tycker även att jag, på grunder av det som hittills framkommit, har anledning att säga "Lugna er - sitt i båten - inget talar ju för att det är ett mord", eftersom INGET som framkommit hittills tyder på det.

Du som skriver ovan pratar om våld i hemmet och hemlighållande av det, att det funnits problem i relationen, och att allt detta då skulle tyda på att hon mördats av sin exman. Alla relationer innefattar svårigheter - speciellt vid separation. Säkert har någon varit jättearg och besviken, säkert har någon hotat någon annan, det förekommer säkert mer än vad man tror. MEN att av det dra slutsatsen att mannen måste mördat kvinnan bara för att hon hittats död - DET ÄR JU INTE RÄTT.

Ni kan fäktas om varför han mördat henne in absurdum. Men hittills har det ju inte ens framkommit ATT hon blivit mördad.

Ni som är sådana förespråkare av att hon blivit mördad - gör en saklig lista på vad som ni menar pekar på det. Är det skotthål, stypmärken, utsagor av vittnen, tekniska frågor - eller vad ÄR det som ni menar visar detta?

Om ingen - efter dagar av siande - kommit med ett enda uns som ens tyder på att kvinnan bragts om livet - ja då väntar jag i vart fall med att säga att det är hennes man som "gjort det".

Frågan är istället: "Är det NÅGON som gjort NÅGOT alls?".

Det mest sannolika här är ju helt enkelt att kvinnan avsiktligen eller oavsiktligen tagit sig ned i vattnet och därefter inte kommit upp.

Prova det här: Sätt dig i en isvak. Vänta några minuter. Försök ta dig upp. Går inte det - vänta några timmar. Vips - du kommer att vara avliden du med. UTAN att din exman mördat dig.

Har du några belägg för att hon själv satt sig i en isvak?
Jag undrar vad hon hade där att göra öht. då hon ej längre var bosatt på orten, eller ens hade vägarna förbi.
Citera
2015-01-25, 21:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo, men här står det ju att den som ringde inte var säker på vilka det var men hon TRODDE att de bodde i ENGELSKA RADHUSEN (se sidan fyra i tråden). De radhusen ligger inte på den gatan de aktuella personerna bor, för att göra en lång historia kort. Alltså trodde personen att det var ett ANNAT par än det här paret. Så enkelt var det med det.
Du inser inte att dina invändningar faller ganska platt efter ditt dravel i förra inlägget ... Sitt på kammaren och känn dig bitter på feminismen - men inse att övriga utgår från de uppgifter som finns ..

Det utreds som mord, resurser som inte läggs ner vid vanliga olyckor eller drunkningar har dragits igång av polisen och ex.maken är anhållen för mord ...

De uppgifter som finns nu talar således för mord och för ex.maken som huvudmisstänkt.
Citera
2015-01-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Har du några belägg för att hon själv satt sig i en isvak?
Jag undrar vad hon hade där att göra öht. då hon ej längre var bosatt på orten, eller ens hade vägarna förbi.

Låt oss säga så här:

1) Personen hittades i en isvak
2) Alltså måste personen hamnat i isvaken
3) Personens bil anträffades i anslutning till isvaken
4) Personen höll sin mobiltelefon i handen när hon hittades
5) För att personen ska kunna hittas i isvaken måste personen ta tagit sig ned i isvaken
6) Detta kan ha skett med avsikt eller utan avsikt naturligtvis. Det kan även ha skett med hjälp av någon annan, men inget talar för det.

Låt oss anta att vi hittar DIG i en isvak istället. Det mest sannolika är ju då att du själv råkat sätta dig i isvaken. Det är väl inte riktigt lika troligt att någon annan tvingat ut dig i isvaken eller slagit ihjäl dig och lagt dig där?

Ja, vad gjorde kvinnan vid vattnet? Själv gillar jag vatten. Om jag vill tänka på något kanske jag går längst ett vatten eftersom det är mysigt och meditativt. Kvinnan hade ju att göra i Sigtuna eftersom hon har barn med en man som bor där. Hon kanske lämnat/hämtar barnen eller saker, eller träffat någon föredetta granne eller annan vän eller älskare. Vad vet vi - men hon var ju där i alla fall - med bil och allt. Det är väl inte något skumt att vara i Sigtuna om man äger en fastighet där och bott där under massa år och har barn där? Många som har växelvis boende lämnar barnen klockan 18 på fredagar. Hon kanske lämnat barnen och sedan åkte hon ned för att finns kraft på sitt vanliga ställe där hon brukade promenera tidigare. Det började skymma och hon tyckte isen såg hållbar ut och tog några kliv kanske?
Citera
2015-01-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du inser inte att dina invändningar faller ganska platt efter ditt dravel i förra inlägget ... Sitt på kammaren och känn dig bitter på feminismen - men inse att övriga utgår från de uppgifter som finns ..

Det utreds som mord, resurser som inte läggs ner vid vanliga olyckor eller drunkningar har dragits igång av polisen och ex.maken är anhållen för mord ...

De uppgifter som finns nu talar således för mord och för ex.maken som huvudmisstänkt.

Ok, låt oss slå vad inför alla här på FB: Den av oss som har rätt ska be den andra om ursäkt i denna tråd.

Du är en idiot som pratar om uppgifter du utgår från: Det finns ju inga uppgifter som talar för MORD. Om det fanns det skulle du ju efter flera uppmaningar gjort en sådan lista. Men det förmår du ju inte.
Citera
2015-01-25, 21:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ok, låt oss slå vad inför alla här på FB: Den av oss som har rätt ska be den andra om ursäkt i denna tråd.
Nej, jag tänker inte be om ursäkt någonstans för att jag kan läsa mig till vilka uppgifter som för tillfället är aktuella..

Citat:
Du är en idiot som pratar om uppgifter du utgår från: Det finns ju inga uppgifter som talar för MORD. Om det fanns det skulle du ju efter flera uppmaningar gjort en sådan lista. Men det förmår du ju inte.
I det här skedet är det mord det talas om och som omständigheter/uppgifter talar för .. annars utredde man inte mord och maken skulle inte sitta anhållen för just mord ...

Också polis och åklagare har regler och lagar att hålla sig till serru.
Citera
2015-01-25, 21:56
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flach98
Nej jag menar inte att hon är mördaren, absolut inte!!! Jag menar att det är Terese som är mördad 100% om man ska läsa på facebooken jag länkade

Bekräftar 100% att det tyvärr är hon.
Efterlämnar stor saknad och sorg
Citera
2015-01-25, 22:01
Medlem
Om det inte fanns faktiska misstankar mot ex-mannen (det är han som är anhållen) borde han ju ha släppts? Samma om han haft alibi, vilket han borde haft då han en kall och relativt sen kväll borde varit hemma med barnen.
Och vad hade BO nere vid bryggan att göra? Hon bodde ju inte längre på orten, och hade barnen varit inblandade i varför hon var där hade hon väl inte spenderat tiden 1-2 kilometer från deras hem sent på kvällen, vid en brygga som är relativt "off".
Och man hade ju knappast fortsätta söka efter ett eventuellt mordvapen om det inte fanns tecken på skador. Tydligen ska kroppen legat ett tag på bryggan och blivit undersökt.
Citera
2015-01-25, 22:06
Medlem
Oavsett så har ju polisen befunnit sig runt vaken ganska länge och jag förmodar att de gjort en undersökning för att utesluta olika alternativ till varför hon hamnat där, vi får nog ta och chilla oss lite och vänta på vad de har fått fram i sin brottsutredning......
Citera
2015-01-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
jag tror inte på mord,jag tror hon trillade i hon jick och pratade i mobilen och halkade,hon höll i mobilen när dom hittade henne

Hade hon trillat i när hon partade i telefonen så hade väl den som hon pratade med varit i kontakt med polisen så här dags och talat om att han/hon hörde ett skrik eller att det plaskade till eller liknande? Din teori haltar.
Citera
2015-01-25, 22:15
Medlem
Reimers avatar
Det kan ju vara ett bra läge att ta det lite lugnt med spekulationer, Tommie Karim satt ju häktad för mordet på sin sambo, alla var övertygade om att han var den skyldige men så var det inte i hans fall.

Den förste som sys in är i de flesta fall man eller exman, sambo eller något liknande, de uppgifter som har bekräftas är fortfarande vaga så det är nog läge att ta det lite lugnt med könsmaktsretorik och annat.
Citera
2015-01-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det kan ju vara ett bra läge att ta det lite lugnt med spekulationer, Tommie Karim satt ju häktad för mordet på sin sambo, alla var övertygade om att han var den skyldige men så var det inte i hans fall.

Den förste som sys in är i de flesta fall man eller exman, sambo eller något liknande, de uppgifter som har bekräftas är fortfarande vaga så det är nog läge att ta det lite lugnt med könsmaktsretorik och annat.

Äntligen en sansad kommentar. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in