Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Du tror inte att våld i hemmet, så långt det är möjligt, hålls hemligt? Det är inte säkert att någon av hans vänner vet att han pucklar på frugan. Men BO har säkert berättat det för sin väninna, därför som hon blev orolig och därför som polisen började söka direkt. Om du läst hela tråden finns det annat som tyder på det, bland annat en person som känner BO och som antyder tidigare problem i deras relation. Men läsa mellan rader och analysera är förstås inte din starka sida. Du vill ha skygglapparna på och vill inte tro på det, inte ens om han hade gjort det mitt framför ögonen på dig så hade du trott det. Varför läser du då denna tråd om du är så känslig?
Det här börjar bli komiskt. Jag tror att alla här, inklusive jag själv, är här av ett skäl - vi känner oss alla på ett eller annat sätt träffade och berörda av det som inträffat. Kanske har vi EGNA erfarenheter och uppfattningar som färgar vad vi tror har inträffat. Själv är jag rätt känslig för att MANNEN alltid ska skuldbeläggas så fort något inträffat. Det är jag eftersom jag själv farit illa av feminismen - jag har känt mig förtryckt som man i Sverige. Därför är jag här och står upp för den anhållne mannen lite utan att egentligen ha någon kunskap om vad som faktiskt inträffat. Jag erkänner det direkt och utan omsvep.
Men jag tycker även att jag, på grunder av det som hittills framkommit, har anledning att säga "Lugna er - sitt i båten - inget talar ju för att det är ett mord", eftersom INGET som framkommit hittills tyder på det.
Du som skriver ovan pratar om våld i hemmet och hemlighållande av det, att det funnits problem i relationen, och att allt detta då skulle tyda på att hon mördats av sin exman. Alla relationer innefattar svårigheter - speciellt vid separation. Säkert har någon varit jättearg och besviken, säkert har någon hotat någon annan, det förekommer säkert mer än vad man tror. MEN att av det dra slutsatsen att mannen måste mördat kvinnan bara för att hon hittats död - DET ÄR JU INTE RÄTT.
Ni kan fäktas om varför han mördat henne in absurdum. Men hittills har det ju inte ens framkommit ATT hon blivit mördad.
Ni som är sådana förespråkare av att hon blivit mördad - gör en saklig lista på vad som ni menar pekar på det. Är det skotthål, stypmärken, utsagor av vittnen, tekniska frågor - eller vad ÄR det som ni menar visar detta?
Om ingen - efter dagar av siande - kommit med ett enda uns som ens tyder på att kvinnan bragts om livet - ja då väntar jag i vart fall med att säga att det är hennes man som "gjort det".
Frågan är istället: "Är det NÅGON som gjort NÅGOT alls?".
Det mest sannolika här är ju helt enkelt att kvinnan avsiktligen eller oavsiktligen tagit sig ned i vattnet och därefter inte kommit upp.
Prova det här: Sätt dig i en isvak. Vänta några minuter. Försök ta dig upp. Går inte det - vänta några timmar. Vips - du kommer att vara avliden du med. UTAN att din exman mördat dig.