Citat:
Ursprungligen postat av
DAEN
Hoaxgammon: Förmodligen har du rökt på eller druckit någon grogg för mycket. Då här ligger det till - här kommer svar på dina frågor:
"Du har fortfarande inte förklarat för mig hur en person som drunknar i vattnet kan ha kvar mobiltelefonen i handen när liket tas upp. Det är helt omöjligt nämligen!"
Svar: Nedkylning är svaret. Att en person har en mobiltelefon i handen när den hittas drunknad tycker jag främst tyder på att personen försökt ringa från isvaken, därefter blivit nedkyld och avlidit. Om personen istället skulle blivit nedtryckt under vattnet eller ihjälslagen någon annanstans bedömer jag det som mer sannolikt att personen släpper telefonen för att om möjligt avvärja den omedelbara faran för sitt liv.
"varför skulle väninnan vara orolig om BO inte sagt något om oro för att träffa maken till henne?"
Svar: Det framkommer inte att väninnan varit orolig. Det som framkommit är att hon varit försvunnen sedan 21 dagen innan - det är ju därför hon ringer. Förmodligen skulle de setts på fredagskvällen för att umgås men sedan hördes hon inte av, och då väntade hon tills dagen efter och sedan ringde. Det finns inget i det som faktiskt framkommit som säger att hon träffat sin exmake alls, även om man kan förmoda att hon hade något ärende där eftersom hon var i närheten.
"Varför utreder annars polisen det som mord och varför ligger tråden under brott kriminalfall?
Svar: Det som gör att det ligger under kriminalfall är att hon är död under oklara omständigheter och att exmannen är anhållen. Det är i stort sett "standard" att anhålla exmannen när en kvinna hittas död under oklara omständigheter och dessutom i närheten av hans hus och då de ligger i skilsmässa. Det står dock klart att det i nuläget inte finns några tekniska bevis ej heller vittnesål som tyder på att han orsakat hennes död.
"Uppenbart är du kompis med den som sitter anhållen."
Svar: Jag har sett bild på honom nu, och kan konstatera att jag aldrig träffat honom, och det gäller även henne. Inte heller deras namn - trots att det är rätt så särskiljande ringer några klockor. Så mej jag är inte kompis med den anhållne. Däremot tycker jag att vi kan värna honom lite och inte direkt hoppa till slutsatsen att HAN MÖRDAT HENNE - speciellt när det 1) Inte är konstaterat att någon alls bragd henne om livet, och 2) då det inte finns några bevis eller vittnesmål som pekar på honom.
Polisen säger följande i Sigtunabygden:
- Det finns ett antal omständigheter som gör att det finns anledning att tro att ett brott har begåtts. Mer kan jag inte gå in på.
http://www.unt.se/sigtunabygden/polisnytt/mordutredningen-fortsatter-3567751.aspx
Det finns alltså ett antal omständigheter som pekar på brott. Ett antal i detta fallet betyder att det finns mer än en sak som pekar på brott.
Starta en ny tråd om du vill diskutera huruvida jag rökt eller druckit idag eller andra dagar.