• 1
  • 2
2015-01-01, 15:23
Medlem
kysstiarslets avatar
Såg ni inte på Vetenskapens värld att det behövs bara 1 min hårdträning om dagen för att öka kondition och styrka? Att man ska träna lågintensivt har inget vetenskapligt stöd, skulle det stämma skulle kassörskorna se ut som anabola biffar eftersom de kör lågintensivt 8 tim om dagen, ser de om ut som Arnold Swarza? NEJ! Tanigare människor får man leta efter, påstår ni fortfarande att lågintensivt piss gör något som helst nytta för kroppen? Tvärtom, man ska ge JÄRNET tills man är helt slut, typ under några minuter, detta är den bästa träningen. Fattar ni det!?
Citera
2015-01-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kysstiarslet
Såg ni inte på Vetenskapens värld att det behövs bara 1 min hårdträning om dagen för att öka kondition och styrka? Att man ska träna lågintensivt har inget vetenskapligt stöd, skulle det stämma skulle kassörskorna se ut som anabola biffar eftersom de kör lågintensivt 8 tim om dagen, ser de om ut som Arnold Swarza? NEJ! Tanigare människor får man leta efter, påstår ni fortfarande att lågintensivt piss gör något som helst nytta för kroppen? Tvärtom, man ska ge JÄRNET tills man är helt slut, typ under några minuter, detta är den bästa träningen. Fattar ni det!?

Jag ger järnet i 5 minuter när jag drar en snabb runk. Kan få riktigt ont i underarmen av det. Inte fan är jag arnoldbiff för det. Din dumma tappade outbildade pytonslingrade mask
Citera
2015-01-01, 19:25
Medlem
kysstiarslets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Jag ger järnet i 5 minuter när jag drar en snabb runk. Kan få riktigt ont i underarmen av det. Inte fan är jag arnoldbiff för det. Din dumma tappade outbildade pytonslingrade mask

Så du säger att Vetenskapens värld ljuger då? Släng fram bevisen som styrker din ståndpunkt nu grabbhalva
Senast redigerad av kysstiarslet 2015-01-01 kl. 19:29.
Citera
2015-01-07, 12:02
Medlem
Fungerar till vad?

Fungerar nog utmärkt till att få dig att se ut som ett fån i 5 minuter om dagen.
Citera
2015-01-13, 11:38
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude

Nej men du lär väl ändå säga att den armen i sig är lite större än den andra?

Jag har runkat en del i mina dar och när jag spänner min vänstra arm så är den lite större än min högra arm.

Men jag är ju iofs vänsterhänt så det kanske ligger något i det.
Citera
2015-01-13, 12:48
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWAGINATION
Nej men du lär väl ändå säga att den armen i sig är lite större än den andra?

Jag har runkat en del i mina dar och när jag spänner min vänstra arm så är den lite större än min högra arm.

Men jag är ju iofs vänsterhänt så det kanske ligger något i det.

Broscience. Bam-bada-pisch!
Citera
2015-01-25, 15:15
Medlem
Den fungerar! Alla tränings redskap fungerar om man gör det. Fördelen med denna är att den är mer ergonomisk för knäna vilket är bra i mitt fall. Kör man 5min om dagen blir det resultat med all former av träning, men det kanske är lite roligare att köra med denna...
Citera
2015-01-25, 18:33
Medlem
Ektomorfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Fungerar till vad?

Fungerar nog utmärkt till att få dig att se ut som ett fån i 5 minuter om dagen.

+1
Citera
2015-01-25, 18:35
Medlem
Ektomorfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cube10025
Den fungerar! Alla tränings redskap fungerar om man gör det. Fördelen med denna är att den är mer ergonomisk för knäna vilket är bra i mitt fall. Kör man 5min om dagen blir det resultat med all former av träning, men det kanske är lite roligare att köra med denna...

Långt ifrån alla träningsredskap fungerar.
Citera
2015-06-28, 06:57
Medlem
Denna maskin har jag provat hos min dotter och kan berätta att det är en av de bättre maskinerna, funderar på starkt på att köpa en egen som komplement för jag har även träningskort på gym.
Jo provade denna men uj det var jobbigt för det går inte att träna 5 min i följd utan att bli rätt trött i början har bra magmuskler annars men det blev helt andra muskler som fick jobba , lår, armar ,stjärt , rygg o mage ..........jag har en annan som jag fått låna av syrran men den är kass jämfört med denna ...men nu hej svejs ska ta o Yoga o dansträna nu ..........
Citera
2015-06-28, 16:01
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ektomorfen
Långt ifrån alla träningsredskap fungerar.
Så gott som alla träningsredskap fungerar. Men problemet ligger i att inga träningsredskap ger resultat om man inte använder dem.
Citera
2016-05-02, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av littlejean1
Denna maskin har jag provat hos min dotter och kan berätta att det är en av de bättre maskinerna, funderar på starkt på att köpa en egen som komplement för jag har även träningskort på gym.
Jo provade denna men uj det var jobbigt för det går inte att träna 5 min i följd utan att bli rätt trött i början har bra magmuskler annars men det blev helt andra muskler som fick jobba , lår, armar ,stjärt , rygg o mage ..........jag har en annan som jag fått låna av syrran men den är kass jämfört med denna ...men nu hej svejs ska ta o Yoga o dansträna nu ..........

Bumpar tråden, för att jag går i köptankar kring denna maskin, fast jag tvekar... Grejen är att jag känner folk som har den och har testat den, och den är klart jobbig och relativt kul, jämfört med andra maskiner jag testat, men... Tröttnar man på den, tror ni? Den är ju rätt stor och tar upp plats. Det är ju jättesmidigt att inte träna hemma och slippa ha prylar som skräpar, men å andra sidan skulle det inte vara fel med lite fastare rutiner för daglig träning... Vad tycker ni som har träningsmaskiner hemma? Bra eller inte? Har ni fortsatt träna på dem över tid eller tröttnat?

Naturligtvis kan man gratis gå upp på morgonen och göra armhävningar/sit ups eller gå ut och springa. Det finns alla möjligheter och ja tack - jag är väldigt medveten om att det inte finns någon magisk quick fix när det gäller träning... men jag tycker den här maskinen ser kul ut och den var kul när jag testade den... Det är enbart för att den faktiskt är lite rolig samt jobbig som jag vill ha den... Köpa eller inte?
Senast redigerad av Loqita 2016-05-02 kl. 09:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in