2015-01-25, 07:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Tramspelle.

Det är DU som dyker upp på religionsforumet och raljerar om välplanerade middagar och svamlar om hobbies. Det är du som virrar om jobb och hobbies i samma mening.

Varför doftar 7 av 10 inlägg på flashback hasch?!

Hoppa över till "matforumet" istället.

Trams.
Det var exempel på hobby, trodde det var enkelt att förstå men inte för dig tydligen.
Du kan säkert bestämma mycket i ditt liv, men vart jag är och skriver i forum.
Är nått du aldrig kommer få bestämma över.
Citera
2015-01-25, 09:53
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var exempel på hobby, trodde det var enkelt att förstå men inte för dig tydligen.
Du kan säkert bestämma mycket i ditt liv, men vart jag är och skriver i forum.
Är nått du aldrig kommer få bestämma över.

Jo, jag förstod att den "välplanerade middagen" var ett exempel på hobby och just i detta fall en hobby som du föredrar framför som alternativ till ateism och religion. Att du sedan svamlade in på jobb har jag fortfarande inte lyckas reda ut.

Men jag anser fortfarande att din "tes" om ateism som hobby är helt jäkla galen och jag förstår inte alls på vilket sätt den är relevant i denna tråd!
Det finns ett koncept som heter off topic. Misstänker att även jag befinner mig i den sfären just nu.

Du uppvisar gång på gång raljerande beteende om hur meningslöst och onödigt det är att diskutera dessa frågor och då ställer jag en enligt mig väldigt relevant fråga: Vad gör du här?
Om du nu vill samla sympati och snyftpoäng och få det till att jag vill bestämma över dig får det stå för dig. Du är fri att skriva vad du vill - var du vill i min bok. Precis som jag är fri att kommentera att det du skriver är trams.
Citera
2015-01-25, 10:04
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Jo, jag förstod att den "välplanerade middagen" var ett exempel på hobby och just i detta fall en hobby som du föredrar framför som alternativ till ateism och religion. Att du sedan svamlade in på jobb har jag fortfarande inte lyckas reda ut.

Men jag anser fortfarande att din "tes" om ateism som hobby är helt jäkla galen och jag förstår inte alls på vilket sätt den är relevant i denna tråd!
Det finns ett koncept som heter off topic. Misstänker att även jag befinner mig i den sfären just nu.

Du uppvisar gång på gång raljerande beteende om hur meningslöst och onödigt det är att diskutera dessa frågor och då ställer jag en enligt mig väldigt relevant fråga: Vad gör du här?
Om du nu vill samla sympati och snyftpoäng och få det till att jag vill bestämma över dig får det stå för dig. Du är fri att skriva vad du vill - var du vill i min bok. Precis som jag är fri att kommentera att det du skriver är trams.
En finsmakande matskribent mot en som inget annat gör än känner doften av haschrök - jag kan tänka mig era samtal vid middagsbordet. En av er är i varje fall trevlig i tonen medan den andre befinner sig i långt in i "dimman".

mvh
Mattias (som gör en reflektion över en troende och en som misstror)

*tar sig ett bloss, eller två... och reflekterar* (...och klappar katten)
Senast redigerad av MattiasBeming 2015-01-25 kl. 10:21.
Citera
2015-01-25, 12:38
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
En finsmakande matskribent mot en som inget annat gör än känner doften av haschrök - jag kan tänka mig era samtal vid middagsbordet. En av er är i varje fall trevlig i tonen medan den andre befinner sig i långt in i "dimman".

mvh
Mattias (som gör en reflektion över en troende och en som misstror)

*tar sig ett bloss, eller två... och reflekterar* (...och klappar katten)

Blossa du på.
Jag personligen uppskattar att ha mina tankar klara och behålla mitt förstånd i den enda verklighet vi känner till.

Om jag någon gång (vilket jag självklart gör)skulle inta alt inandas något form av berusningsmedel är jag väl införstådd att utgången inte ger mig något "mer" utan tvärtom. Känslan av välbefinnande ersätter min förmåga att göra rationella beslut om verkligheten. Varför tror du majoriten av våldsbrott görs av berusade människor? Så haschdoftande-hippe-svammel om andra verkligheter är per definition trams enligt mig.

Med risk att återupprepa mig - tills någon lyckas demonstrera att det existerar en annan verklighet än den vi idag är tvungna att leva i tänker jag inte ta hänsyn till något annat.
Citera
2015-01-25, 12:42
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Blossa du på.
Jag personligen uppskattar att ha mina tankar klara och behålla mitt förstånd i den enda verklighet vi känner till.

Om jag någon gång (vilket jag självklart gör)skulle inta alt inandas något form av berusningsmedel är jag väl införstådd att utgången inte ger mig något "mer" utan tvärtom. Känslan av välbefinnande ersätter min förmåga att göra rationella beslut om verkligheten. Varför tror du majoriten av våldsbrott görs av berusade människor? Så haschdoftande-hippe-svammel om andra verkligheter är per definition trams enligt mig.

Med risk att återupprepa mig - tills någon lyckas demonstrera att det existerar en annan verklighet än den vi idag är tvungna att leva i tänker jag inte ta hänsyn till något annat.
"Jag" och "vi"? ... den enda verklighet "vi" känner till? ... vem/vilka pratar du för egentligen?

mvh
Mattias
Citera
2015-01-25, 12:49
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Ateist gör skillnad mellan jag och vi, samtliga pronomen, men lite väl svår kurs att ge sig in på...
Citera
2015-01-25, 12:52
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Ateist gör skillnad mellan jag och vi, samtliga pronomen, men lite väl svår kurs att ge sig in på...
Vill du/ni då påstå att alla utan teism är ateister?

mvh
Mattias
Citera
2015-01-25, 13:06
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
"Jag" och "vi"? ... den enda verklighet "vi" känner till? ... vem/vilka pratar du för egentligen?

mvh
Mattias

I just detta fall pratar jag för alla (självklart exkluderar jag haschrökande-hippies och de som har tappat kontakten med verkligheten av andra anledningar).

Vi som människa föds in i en verklighet som vi delar med andra människor.
Den är den verkligheten man bör förhålla sig till och göra beslut efter. Som jag sagt innan och kan säga igen - att då istället förhålla sig till en påhittad alt inbillad alternativ verklighet är per definition ohälsosamt. Och i vissa fall rent ut sagt farligt, både för individen själv och de runt omkring.
Citera
2015-01-25, 13:09
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Vill du/ni då påstå att alla utan teism är ateister?

mvh
Mattias
som jag sa : personliga pronomen är ngt som ateister skiljer på.

har du svårt med att läsa svenska?
Citera
2015-01-25, 13:28
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
som jag sa : personliga pronomen är ngt som ateister skiljer på.

har du svårt med att läsa svenska?
Nej, jag kan läsa det du skriver - men du förstår inte kopplingen mellan det du svarade, Lee's påstående och min fråga. Det ser jag. Kan du se det?

mvh
Mattias
Citera
2015-01-25, 14:06
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Nej, jag kan läsa det du skriver - men du förstår inte kopplingen mellan det du svarade, Lee's påstående och min fråga. Det ser jag. Kan du se det?

mvh
Mattias
jag förstår det jag läser faktiskt, frågan är om du har som yrke att leka sabotör?

eller så har du på ditt språk : hål i hjärnan.
Citera
2015-01-25, 14:13
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
jag förstår det jag läser faktiskt, frågan är om du har som yrke att leka sabotör? eller så har du på ditt språk : hål i hjärnan.
Leka sabotör? Det är jag som startade tråden, minns du inte det?

Du talar för ateism och jag talar emot den... eller tvivlar du på det?

Citat:
jag förstår det jag läser faktiskt, frågan är om du har som yrke att leka sabotör? eller så har du på ditt språk : hål i hjärnan.
Ska jag ta det fetstilade som ett direkt hot från din Bogomilism/statsmaktstro?

Sätter du skottet i pannan eller i nacken?

mvh
Mattias (en som är söt hela vägen in... som BJ skrev)
Senast redigerad av MattiasBeming 2015-01-25 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in