Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Det är mycket enkelt, då det uppenbara först att dessa är hobbys då.
De uppfyller de kriterier för en hobby, såklart jobbar du med det.
Så kan man kalla det sitt jobb.
Finner alltid att ateister och religiösa, ser sig som lite mer och viktigare(och denna fråga).
Och då kan det inte vara en sketen hobby, wrong.
Är man politiskt aktiv, så antar jag du menar man jobbar med det.
Då säger ju det sig självt att det är ett jobb och en inkomst som man måste ha för att överleva.
Och för en del innebär detta belugakaviar, och kräver flera uppdrag/jobb.
Jag inte pratat om matlagning, jag gett exempel på en hobby som ateism och religion.
Det måste du väl ha sett?
M.Beming har issues med kopplingen ateist-vetenskaparen, som m.b då kallar för ondsinta... och kör systematisk strawman, för att lansera sin mycket egensinniga rädsla och pranoja i tron att han vet att han tror han vet och tolkomtolkelitolkomtolk-tolkar, som ju inte är alldeles vanligt : dra den, ja subversiva aparta... men eklektiska samt mkt subjektiva skygglaps-synen som vore det gundade "allmänna" FÖRSVARET i försök att rädda sitt skinn och mentala status.
Låt mig säga utan överderift, vilken ynkrygg... och ovanlig trångsynt och patetisk luftboxning att lägga så mycket krut på, inte ens kunna dra ner sig till jorden.... erkänna sig som människa.
Erkänna sig att inte ha hela Bergvalls ordlista som en smattrande trut i solksensnedgången här på gb, hans vad som tycks alldeles egna trolleriverkstad, att försöka komma med nåt slags breakthru över just VAD som HELST.
Mannen jag-vet-gud-och-du-förstår-inte-för-jag-vet-vad-du-inte-vet, har issues, ha det klart. elelr slipp.
Det vad tjommen finenr intressant t.ex "... scientiscistisismen... " samt Mr Jung... som vad han vill framföra "överlägsen" dem han föraktar... hotar hans egen 1690-tals-tro... (dvs allusionerna han tydligen lider av) TRO, som m.b försöker både ha och fortsatt få till.... generell värdegrund, vilket pundhuvud man får vara att tro sig passera med så usel ogenomtänkt blahablaha... taget ur xxx, och förväntas bli bugad åt
det blir