2015-01-24, 23:21
Medlem
Som neutral åskådare tycker jag det var en tveksam utvisning, hade jag varit domare hade jag nog friat, även kommentatorerna på C more tyckte den var tveksam , inte för att det säger så mycket.
Men enligt min egen åsikt så kunde han friat.
Citera
2015-01-24, 23:32
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Du som klagat på mina källor kan väl bidra med en där han säger att han står för det?

Presskonf...

http://play.shl.se/video/10830896/
hela grejen är att det finns ingenstans där domaren säger det personligen, han kan hitta på vad som helst, och det tror jag han gör, gubbe. Min källa är jag, för jag är till skillnad från någon bula trovärdig.
Citera
2015-01-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Som neutral åskådare tycker jag det var en tveksam utvisning, hade jag varit domare hade jag nog friat, även kommentatorerna på C more tyckte den var tveksam , inte för att det säger så mycket.
Men enligt min egen åsikt så kunde han friat.
kan hålla med. Är neutral i detta men utvisningen var ytterst tveksam och blev matchavgörande. Domarna är människor och gör fel, precis som spelarna.

Om domarkåren kan man dock säga, att om de alltid tagit för samma saker i period 3 som i period 1 så skulle deras inflytande på matchens slutresultat bli betydligt mindre. Detta erkände två domare att de inte gör i ett program på Cmore från 2013 som sändes i veckan på dagtid i någon av deras sportkanaler. Namnet på programmet och domarna kommer jag inte ihåg just nu, men de så ungefär att sista 5-10 minutrarna måste man vara 100% säker om man ska ta en utvisning, då räcker inte en 50/50 eller 60/40.

Nej nu ska det sövas (nu när dottern äntligen somnat)
Citera
2015-01-25, 00:01
Medlem
Capitán Js avatar
Ser ut som en clipping av Brodecki tycker jag.

Citat:
REGEL 125 – CLIPPING – CLIPPING
DEFINITION: En spelare som kastar sig och med sin egen kropp träffar en motståndare på knät, eller
under knäna. Clipping innebär en låg tackling mot eller nedanför motståndarens knä.
I. Clipping bestraffas med minst mindre straffet.
II. En spelare som kryper ihop längs sargen i syfte att skydda sig själv mot en inkommande tackling,
och på så sätt tvingar motståndaren att rulla över honom, ska ådömas utvisning för clipping.
III. En utespelare som skadar eller som på ett vårdslöst sätt angriper en motståndare med en
clipping, ska ådömas antingen större straffet + game misconduct penalty, eller match penalty.
Källa
Citera
2015-01-25, 00:11
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capitán J
En spelare som kastar sig och med sin egen kropp träffar en motståndare på knät, eller under knäna.
Är det här "på knät eller under knäna" för dig?

Rent skitsnack. Det är rakt på höften.
Citera
2015-01-25, 00:22
Medlem
Strobeliciouss avatar
Ifall Schremp är på väg bort kan man ju alltid drömma om att en viss #10 är på väg hem
Citera
2015-01-25, 00:35
Medlem
Capitán Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Är det här "på knät eller under knäna" för dig?

Rent skitsnack. Det är rakt på höften.

När man ser tacklingen i rörelse så ser den väldigt låg ut, i bästa fall långt ned på låret.
Citera
2015-01-25, 00:48
Medlem
Ferross avatar
Citat:
När man ser tacklingen i rörelse så ser den väldigt låg ut, i bästa fall långt ned på låret.

Det var inte clipping, det är en solklar miss av domaren, tyvärr.
Citera
2015-01-25, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Ingen vidare match uppe i Luleå ikväll. Skönt med två pinnar och att Asplund äntligen fick sätta pucken i mål.

Idag hade vi en målvakt som kan sno segern åt oss Precis vad som behövs när man är ganska dåliga.

Men det är ändå lite oroväckande att vi spelar så dåligt just nu.
Citera
2015-01-25, 00:57
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ser ut som en clipping av Brodecki tycker jag.

Källa
Domaren kanske också tyckte att det såg ut som en clipping. Det verkar troligt när han dömde tripping.

Sjuk utvisning. Sjuk.
Citera
2015-01-25, 01:06
Medlem
Crunchies avatar
Självklart var det ingen utvisning på slutet. En riktigt snygg tackling. Ingen dålig flygtur Ritola bjuds på.

Men det gör inte vinsten mindre skön, länge sedan jag mådde såhär bra.
Sista perioden var min bästa hockeyupplevelse i grundserien sen Leksand - Mora för typ 4 år sen.
3poäng och många goda öl till handlingarna.

Bertilsson blev så totalt förnedrad. Först blir han tacklad av Forsberg så han flyger in i eget bås, drar på sig en onödig tvåa för han ska ge igen sen gör Leksand mål precis när han kommer in så har får -1 i sin +/- statistik på det.

Fattar inte varför Appelgren envisas med att spela vår PP1 uppställning. PP2 står för en mycket bättre insats, iaf i denna match. Borde få mer PP-tid i framtiden, framförallt Conolley som gör två assist idag ska spela istället för Kapstad. Kapstad har fått mycket skit på senaste men han gör en bra match i 5 mot 5 spelet.

Sen Guter! Vilken värvning!
Senast redigerad av Crunchie 2015-01-25 kl. 01:56.
Citera
2015-01-25, 02:05
Medlem
Skön seger mot ett lamt Brunsås..
Förvånande att inte få se någon speciellt klar filmning dock...
LTJD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in