2015-01-24, 18:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Fortfarande din åsikter

Fortfarande inte "MINA" åsikter, men perspektivet från en icke-slingreretorisk världsbild.
Citera
2015-01-24, 18:58
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
* Live-and-let-live, demokrativänlig och akademisk intellektuell hederlig teism.

Innebär?

Tro vad du vill, men skriv eller säg ingenting av det.
Citera
2015-01-24, 19:01
Medlem
goran744s avatar
[quote=kef71|52006788]
Citat:

Men det var juh inte det jag skrev. Kan ni sluta vara oärlig? Läs min första post och raden som börjar med "Jag anser inte att kristna är mentalt störda, men"

Använd inte ordet "mentala störningar" lättvindigt och som sanningar. När inte ens psykologer och läkare kan använda det trots sin gedigna kunskap på området.
Jag var inte oärlig! Du skrev att inte kristna vad mentalt störda men fortsatte sedan att kalla nästa grupp för mentalt störda.
Citera
2015-01-24, 19:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Fortfarande inte "MINA" åsikter, men perspektivet från en icke-slingreretorisk världsbild.
Det är enbart dina åsikter om vad du anser vara pådyvlade icke godkända Kristna och godkända Kristna.
Helt och hållet dina egna åsikter och egna premisser.
Dina åsikter klart och tydligt om vad du anser om Kristna/godkända kristna/icke godkända Kristna.
Enbart din åsikter.
Citera
2015-01-24, 19:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
* Live-and-let-live, demokrativänlig och akademisk intellektuell hederlig teism.

Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Innebär?

Tro vad du vill, men skriv eller säg ingenting av det.

Det är inte SÅ svårt att presentera sin TRO på ett vettigt sätt. Frånsett för pådyvlande teister som har ett missions-komplex.
Citera
2015-01-24, 19:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är inte SÅ svårt att presentera sin TRO på ett vettigt sätt. Frånsett för pådyvlande teister som har ett missions-komplex.
Det är Dina egna premisser igen och dina åsikter på vem som är rätt teist eller inte. Dina premisser på den vettigaste presentationer av tron.
Du avgör inte vem som har den rätta tron eller inte.
Vilka premisser har du för att inte tro på Gud och är det de rätta premisserna för alla icketroende?
Kliv ner från dina höga hästar nu. Du blir enbart larvig och visar en vanföreställning av den högsta grad.
Citera
2015-01-24, 19:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är Dina egna premisser igen och dina åsikter på vem som är rätt teist eller inte. Dina premisser på den vettigaste presentationer av tron.
Du avgör inte vem som har den rätta tron eller inte.
Vilka premisser har du för att inte tro på Gud och är det de rätta premisserna för alla icketroende?
Kliv ner från dina höga hästar nu. Du blir enbart larvig och visar en vanföreställning av den högsta grad.

Det är verklighets-relaterande premisser jag användar.

Att du väljar att ersätta dessa med en snicke-snacke världsbild profilerer din mentala störning.
Citera
2015-01-24, 19:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Tvärtom är min inklusion av akademisk intellektuell hederlighet i "vettig" teism mycket enkel och ortodox. Att du inte vet vad akademisk intellektuell hederlighet är ... eller alternativt struntar i det ... profilerar bara din mentala störning.
Återigen använder du dig av dina egna premisser. Och antyder på mentala störningar och det helt utan premisser eller belägg av vetenskaplig fakta.
Helt utan bedömning och utredning av mig personligen och dessutom helt ensam på ett forum och utan vetenskaplig basis med oberoende personer och utredningar. Vilken metod har du använt dig av i detta fall?
Min tro och mina egna ord på Flashback? Du har gett dig på fel person, ge dig nu. Du gör bort dig enbart.
Håll dig till trådarna istället för att leka expert.
Citera
2015-01-24, 19:22
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är verklighets-relaterande premisser jag användar.

Att du väljar att ersätta dessa med en snicke-snacke världsbild profilerer din mentala störning.
Din verklighet ja! Dina premisser och dina personliga åsikter. Du anser mig vara mentalt störd på dina premisser. Vem tror du att du är?
Citera
2015-01-24, 19:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Din verklighet ja! Dina premisser och dina personliga åsikter. Du anser mig vara mentalt störd på dina premisser.

Jag anser dig vara mentalt störd p.g.a. ditt slingre-retoriska världsbilds-konstruerande, som är helt motsatt den vetenskapliga/logiska-rationella världsbilden.

Citat:
Vem tror du att du är?

En person som INTE går vilse i slingre-retorisk världsbilds-konstruktion.
Citera
2015-01-24, 19:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag anser dig vara mentalt störd p.g.a. ditt slingre-retoriska världsbilds-konstruerande, som är helt motsatt den vetenskapliga/logiska-rationella världsbilden.

En person som INTE går vilse i slingre-retorisk världsbilds-konstruktion.
Din personliga åsikt igen
Citera
2015-01-24, 19:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Din personliga åsikt igen

"MIN" åsikt ... grundat på den vetenskapliga/logisk-rationella världsbilden? Vs. din slingre-retorik?

Förtydliga gärna vad det är i min världsbild du anser vara icke-legitimt och vad det är i din världsbild som är legitimt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in