2015-01-24, 20:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"MIN" åsikt ... grundat på den vetenskapliga/logisk-rationella världsbilden? Vs. din slingre-retorik?

Förtydliga gärna vad det är i min världsbild du anser vara icke-legitimt och vad det är i din världsbild som är legitimt.

Oavsett din så att säga vetenskapliga/logisk- rationella världsbild så ger det inte dig rätten att tillskriva mig en mental störning enbart på dina egna premisser och din världsbild.
Lägg av med det. Jag anmäler dig varenda gång du ens antyder det. Man beter sig inte på detta irrationella sätt i ett diskussionsforum.
Försök att förstå detta.
Citera
2015-01-24, 20:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Oavsett din så att säga vetenskapliga/logisk- rationella världsbild så ger det inte dig rätten att tillskriva mig en mental störning enbart på dina egna premisser och din världsbild.

Jodå. Din världsbild har hittills bestått av totalt substanslös och verklighets-främmande retorik.

Citat:
Lägg av med det. Jag anmäler dig varenda gång du ens antyder det. Man beter sig inte på detta irrationella sätt i ett diskussionsforum.
Försök att förstå detta.

Inte mitt bord vad du anmäler eller inte.
Citera
2015-01-24, 20:30
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
"MIN" åsikt ... grundat på den vetenskapliga/logisk-rationella världsbilden? Vs. din slingre-retorik?

Förtydliga gärna vad det är i min världsbild du anser vara icke-legitimt och vad det är i din världsbild som är legitimt.
Goran744 har redan visat och förtydligat sig flera gånger om,
Här har du trasslat in dig själv
Senast redigerad av Rodja 2015-01-24 kl. 20:33. Anledning: Felstavning av namn
Citera
2015-01-24, 20:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jodå. Din världsbild har hittills bestått av totalt substanslös och verklighets-främmande retorik.

Inte mitt bord vad du anmäler eller inte.
Jag svarar inte dig mer nu Bogomil. Anmäler endast dina inlägg varenda gång du ens antyder mentala störningar på mig och händer inget av dessa anmälningar så talar det sitt eget språk.
Du har ingen rätt att utifrån dina hemsnickrade premisser påtala att jag som användare är mentalt störd på grund av min tro och mina åsikter.
Nu vet du vart du har mig. Anmäler dig hela tiden.
Citera
2015-01-24, 20:37
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Försök att förstå detta.
Tyvärr gör det det.

Står den gudstalande pedoflen med sitt suktande efter ytterligare tre eller nya orörda babes... så kan du skriva upp att din intelligensbefriade kommentar här mister sitt värde, lönlöst att du skriver så länge du inte gör färdigt din grundskola - du verkar inte ha så lite som orkat plöja igenom basics.

men aspirerar gör du, utmed "gudskänslan" som kärringarna malt åt dig, eller?
Citera
2015-01-24, 20:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Gora744 har redan visat och förtydligat sig flera gånger om,

Visst. Med substanslös slingre-retorik som växlar från tråd till tråd och iblant från inlägg till inlägg med flaxande mellan "faith" och "facts".

Citat:
Här har du trasslat in dig själv

Det HADE jag gjort om jag hade kritiserat rena tros-manifestationer, som inte ger sig in på objektivitetens världsbilds-beskrivande planhalva.

Jag har inga problem med akademisk intellektuell hederlig teism.
Citera
2015-01-24, 20:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag svarar inte dig mer nu Bogomil.

Vilken förlyst.

Citat:
Anmäler endast dina inlägg varenda gång du ens antyder mentala störningar på mig och händer inget av dessa anmälningar så talar det sitt eget språk.

Inte mitt bord.

Citat:
Du har ingen rätt att utifrån dina hemsnickrade premisser påtala att jag som användare är mentalt störd på grund av min tro och mina åsikter.

Enligt vad?
Citera
2015-01-24, 20:47
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Det är Dina egna premisser igen och dina åsikter på vem som är rätt teist eller inte. Dina premisser på den vettigaste presentationer av tron.
Du avgör inte vem som har den rätta tron eller inte.
Vilka premisser har du för att inte tro på Gud och är det de rätta premisserna för alla icketroende?
Kliv ner från dina höga hästar nu. Du blir enbart larvig och visar en vanföreställning av den högsta grad.
Varför lägger du inte av med detta subjektivistiska crap av eviga spekulationer : förstår du inte fortf. inte vilka aspekter en sådan här trådstart har?

DU är inte main subject, det är för det första om du kan läsa "de kristna" är det = du?

elelr du identifierar dig med böcker du läser, som att läsa bibel, då är det att leka dramaqueen och sedan här att du känner dig som en krigare?

du är ju 12 år nu igen!

kristna, HAR gått så långt att sitta och pränta mannualer... men du ( ... ) fattar inte ens det, för att du skulle vilja veta mer, men åker på pumpen gång på gång.

ooooh what a shaaaame-mercymercy you, bu huuuu

hur många hospitalsväsen kan du räkna till på denna jord, tänk nu globen, nej inte den man sprattlar musklerna i, utan globen... planeten.

och du kan ju skriva, men läsa kan du ta mig fan inte, din 12-åring.
Citera
2015-01-24, 21:30
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Visst. Med substanslös slingre-retorik som växlar från tråd till tråd och iblant från inlägg till inlägg med flaxande mellan "faith" och "facts".

Det HADE jag gjort om jag hade kritiserat rena tros-manifestationer, som inte ger sig in på objektivitetens världsbilds-beskrivande planhalva.

Jag har inga problem med akademisk intellektuell hederlig teism.
Det finns ingen objektivitet i någon beskrivande världsbild, den silas alltid genom subjektivitetens tanke.
Själv föredrar jag att diskutera ohederlig teism än hederlig teism. Gärna med ohederliga akademiker på ett intellektuellt vis, gärna över ett glas vin
Citera
2015-01-24, 21:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Det finns ingen objektivitet i någon beskrivande världsbild, den silas alltid genom subjektivitetens tanke.

Du förväxlar visst "absoluthet" med "objektivitet".

Citat:
Själv föredrar jag att diskutera ohederlig teism än hederlig teism. Gärna med ohederliga akademiker på ett intellektuellt vis, gärna över ett glas vin

Tackar för din anekdotiska information.
Citera
2015-01-24, 21:48
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Det är inte SÅ svårt att presentera sin TRO på ett vettigt sätt. Frånsett för pådyvlande teister som har ett missions-komplex.
Du anar inte hur mycket du kommer få äta upp den fetstilade meningen B. Du ser inte vad du själv gör när du gör det.

dear to God,
Mattias
Citera
2015-01-24, 21:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är inte SÅ svårt att presentera sin TRO på ett vettigt sätt. Frånsett för pådyvlande teister som har ett missions-komplex.

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Du anar inte hur mycket du kommer få äta upp den fetstilade meningen B.

Helt korrekt; det anar jag inte. Och jag finnar generellt tomma hot irrelevante.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in