Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Nej, det gjorde han inte alls. Det är en sån här klassisk medielögn som nu vandrar högst upp på löpsedlarna jorden runt. Det han har sagt är att DNR har inlett en offensiv på flera olika håll, bland annat mot Mariupol. Att DNR och LNR har inlett en offensiv över hela frontlinjen har jag skrivit om tidigare idag. Han har inte tagit på sig ansvaret för den specifika raketattacken, det är en ren medielögn. DN är så jävla fula så de t.o.m gör det till ett citat ("Separatistledaren: Vi sköt raketerna" högst upp löpet just nu), läser man artikeln på ryska de hänvisar till inne i artikeln ser man att han inte alls säger det utan bara att de inlett en offensiv.
Eftersom det du skriver är vad man också skriver på andra forum, utan att ha läst DN eftersom de inte läser svenska. Kan konstatera att PR_apparaten går full spinn. Jag vill inte säga varken be eller bä innan det kommer en neutral rapport, förhoppningsvis från OSCE. annars är läget i kriget att Kiev verkar behöva ett nytt MH17 för att få fart på Nato/EU/USA.
Dödandet av civilia är inte försvarbart, vilket gäller i Mariupol, Donetsk, Syrien eller Pakistan. Men när PR-maskinen hamarar igång på full speed värderas människoliv väldigt olika när det gääer att utnytta de döda i andra syften.
För övrigt har jag varit borta från tråden ett tag utan läser istället andra forum. Kan bara konstera att tonen i den här tråden är på en nivå, så många av er hade inte överlevt 10 minuter på andra ställen