Citat:
Jag besvarade detta i den tråden istället. Då du inte fattar att det är du som sitter med bevisbördan i frågan så vad ska jag svara på?
Om du hävdar att du har en metod som är så fantastisk så får du visa det då...
Men det du gjort är som att hävda att du kommit på "+" och ingen annan får använda addition som metod i sina lösningar pga att du adderar två tal i din. Det är ju på autismnivå du argumenterar i den tråden. Möjligt du finner det roande, jag ser inte humorn i det dock. Så då får folk som tror de är världens bästa programmerare för de har upptäckt att C/C++ omfattar lite standardoperationer som +, -, *, / och % tro att de är det då. Sådana idiotier skiter jag faktiskt i...
Om du hävdar att du har en metod som är så fantastisk så får du visa det då...
Men det du gjort är som att hävda att du kommit på "+" och ingen annan får använda addition som metod i sina lösningar pga att du adderar två tal i din. Det är ju på autismnivå du argumenterar i den tråden. Möjligt du finner det roande, jag ser inte humorn i det dock. Så då får folk som tror de är världens bästa programmerare för de har upptäckt att C/C++ omfattar lite standardoperationer som +, -, *, / och % tro att de är det då. Sådana idiotier skiter jag faktiskt i...
Citat:
Det har jag inte sagt emot, men däremot ställer jag mig väldigt kritisk till att jämföra religion med vetenskap. De är två helt olika saker.
OT
Du fattar tydligen inte vad det handlar om, då de tror att Kristus och Gud ger dem en objektiv sanning och moral så vad finns det för anledning att leta? Och nej de har ingen bevisbörda om de inte missionerar om det hela, man får tro på vad man vill.
Du fattar tydligen inte vad det handlar om, då de tror att Kristus och Gud ger dem en objektiv sanning och moral så vad finns det för anledning att leta? Och nej de har ingen bevisbörda om de inte missionerar om det hela, man får tro på vad man vill.
Citat:
För det första tvivlar jag på att det är så skrivet i sten som du hävdar. Om man skulle märka att den vetenskapliga metoden hade brister hade man reviderat den.
Så ditt resonemang var felaktigt, vetenskapens metodik och empiri är lika inskrivet i sten för naturvetenskapen som Jesus och Gud är för kristendomen.
För det andra är det en förbannad gradskillnad. Även många anarkister anser att det bör finnas lagar, men att dessa bör vara väldigt, väldigt få. Men du kanske tycker att anarkism är jämförbart med en religiöst styrd diktaturstat?
Apropå autismnivå...