Citat:
Ursprungligen postat av
lbl
Är ju mycket möjligt det bara är 3G - du får ju bara 4G om det finns, och har kapacitet - på din ort/ställe.
Nej, hallon erbjuder numera sedan någon vecka tillbaka även 4G för sina vanliga abonnenter (inte bara för studenter alltså) - förutsatt det är utbyggt på
din ort.
hallon använder Tre:s eget 3G- och 4G-nät.
Jag pendlar dagligen mellan två större städer i södra Sverige, i den ena staden är 4G-signalen hyfsat stark, i den andra svagare och det påverkar både hastigheten som - minst lika viktigt - batteritiden (pga att mobilen tvingas leta mellan 4G och 3G).
Det slutar med en avvägning. Visst laddas sidorna oftast snabbare med 4G, men mindre stabilt nät och dränering av batteriet gör att jag fortfarande kör 3G där jag har max täckning. Lägger min förhoppning till att Tre fortsätter sin 4G utbyggnad så kanske vi får ett stabilare 4G i framtiden, jag uppskattar dessutom att hallon åtminstone kan erbjuda 4G för låga 99 kr/månaden
Det här är ju inte specifikt för just hallon/Tre. Hade Comviq/Tele2 innan och deras sk 4G var ett skämt, mycket sämre.