2015-01-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Kan du utveckla?

Jag har Hallon liten och det körs på 4g. Får 30mbits på BBK. Trodde det bara var 3G än så länge.
Citera
2015-01-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoonman
Jag har Hallon liten och det körs på 4g. Får 30mbits på BBK. Trodde det bara var 3G än så länge.

Är ju mycket möjligt det bara är 3G - du får ju bara 4G om det finns, och har kapacitet - på din ort/ställe.
Citera
2015-01-24, 16:38
Medlem
Omfg.

Han menar såklart att ska inte Hallon gå i enbart 3G-nätet? Dvs att man aldrig någonsin ska komma upp i 4G i nuläget. Sedan vad som händer i framtiden vet man såklart inte. När jag pratade med Tele2 och tog upp Hallon så sa dom "Ja men Hallon kör bara 3G vet du!". Nu verkar vissa få 4 G trots allt? Hur är det för övriga användare som har Hallon? Är det låst till 3G eller går det fortare, dvs 4G?
Senast redigerad av Sophfia 2015-01-24 kl. 16:41.
Citera
2015-01-24, 16:43
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Är ju mycket möjligt det bara är 3G - du får ju bara 4G om det finns, och har kapacitet - på din ort/ställe.
Nej, hallon erbjuder numera sedan någon vecka tillbaka även 4G för sina vanliga abonnenter (inte bara för studenter alltså) - förutsatt det är utbyggt på din ort.
hallon använder Tre:s eget 3G- och 4G-nät.
Jag pendlar dagligen mellan två större städer i södra Sverige, i den ena staden är 4G-signalen hyfsat stark, i den andra svagare och det påverkar både hastigheten som - minst lika viktigt - batteritiden (pga att mobilen tvingas leta mellan 4G och 3G).
Det slutar med en avvägning. Visst laddas sidorna oftast snabbare med 4G, men mindre stabilt nät och dränering av batteriet gör att jag fortfarande kör 3G där jag har max täckning. Lägger min förhoppning till att Tre fortsätter sin 4G utbyggnad så kanske vi får ett stabilare 4G i framtiden, jag uppskattar dessutom att hallon åtminstone kan erbjuda 4G för låga 99 kr/månaden

Det här är ju inte specifikt för just hallon/Tre. Hade Comviq/Tele2 innan och deras sk 4G var ett skämt, mycket sämre.
Citera
2015-01-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Nej, hallon erbjuder numera sedan någon vecka tillbaka även 4G för sina vanliga abonnenter (inte bara för studenter alltså) - förutsatt det är utbyggt på din ort.
Tack för svaret! Äntligen.
Förstår inte vad som var svårt att förstå med frågan så kul att i alla fall två personer förstod.
Citera
2015-01-26, 14:04
Medlem
1. Vi kan nu stolt berätta att vi har lanserat 4G på alla våra abonnemang/kontantkort (ej bredband) vilket gör att du kan surfa i en hastighet på upp till 64mbit/s.
2. Vi höjer datamängden på vårt abonnemang STOR från 5GB till hela 7GB data.

Vi bjuder alltså alla som blir röstkunder hos oss på 4G hos oss helt utan extra kostnad.
Citera
2015-01-29, 16:18
Medlem
Fina Gubbens avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2015-01-29, 21:19
Medlem
Det var ett kanonbra abonnemang redan innan. Nu 4G

65 ner och 20 upp

Grymt nöjd !
Citera
2015-01-29, 22:52
Medlem
Citat:

Ursprungligen postat av lbl

Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte

Jaha, och har jag sagt nåt annat?

LÄS vad jag skriver: Man får bara 4G om det finns och har kapacitet!

Vad avser ditt 'Nej'?
Citera
2015-01-30, 12:41
Medlem
Kincops avatar
Hej.
Jag har Hallon liten och lyckas inte få nån 4G trots att jag bor i Göteborg. Har mailat dom utan svar så hoppas på svar här. Har jag missat nån inställning i min Lumia735 kanske?
Citera
2015-01-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kincop
Hej.
Jag har Hallon liten och lyckas inte få nån 4G trots att jag bor i Göteborg. Har mailat dom utan svar så hoppas på svar här. Har jag missat nån inställning i min Lumia735 kanske?

Vet inte hur windowstelefoner funkar - Men i Android går man in i inställningar och väljer 4G/3G/2G eller en blandning av dessa. Med Hallon är det ju bara 4G och 3G så jag har 2G avstängt och telefonen inställd på att prioritera 4G framför 3G.
Citera
2015-02-01, 01:04
Medlem
Hej kära FBare, jag har lite problem och skulle verkligen uppskatta lite hjälp. Tänkte att det var onödigt att starta egen tråd så jag tar det i denna tråden.

Jag fick hem mitt hallon sim-kort här om dagen. Satte i simkortet (Nano SIM) i min iphone 5 och påbörjade aktiveringen av SIM-kortet. Efter ett litet tag kom det upp att "SIM-kortet är ogiltigt". Jaha tänkte jag och gick in på deras hemsida och läste där de skrev att vid detta problem har man antingen inte stöd för 3g (stämmer inte i mitt fall då jag har i5) eller att telefonen är operatörslåst. Jag har nu jailbreakat telefonen och verifierat att den verkligen är jailbreakad (alltså borde eventuellt operatörslås vara borta?) men problemet kvarstår när jag ska aktiverar SIM-kortet..

börjar gå mig på nerverna att inte kunna ringa folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in