Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
De flesta drivknutar som sljs r med axel, damask och absint. Fast den jag kpte hade urfrsta ABS-hack istllet fr ls absring.
Ja, fast det jag menade om det inte framgick tydligt var att det redan r monterat och klart om man kper hela axeln. Kper man en ls drivknut ska man bort med gamla och f fett verallt p fingrarna d man ska rengra osv s man ser lsringen, sen ska knuten av axeln som ibland kan sitta som fan.
P vissa drivknutar fr man inte med en absring och finns skert varianter dr den fljer med men inte r monterad. P vissa r den redan monterad.
S fljer den med men inte monterad ska man limma och knacka p denna fr att sedan fylla p med fett och slutligen p med damasken samt knuten p axeln.
Fljer den inte med ska man hlla p att ta bort den gamla och flytta ver och hoppas p att 1. den inte spricker samt 2. inte ser ut som den bara kommer hlla en vinter till.
S pongen med mitt inlgg var att man fr med precis allt d man kper en komplett axel. Frdigmonterat och bara trycka in i ldan och skruva dit. Man slipper allt kladd med fett och det gr fortare och man fr ven ny inre damask och knut till skillnad om man bara byter den yttre.
En win-win situation som man sger p engelska.
Lycka till.