2015-01-22, 21:53
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Snussats Prillan Stark kan tänkas. Vad tycker ni som provat? Följer natriumkarbonat med? Snus2 skriver: "Tillbehörspaket skickas vid sidan separat."
Nope, det måste man förmodligen beställa separat nymer. Nya kommunistregler.
Citera
2015-01-23, 16:33
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Riktigt bra gjort, beskriver utförligt och bra hur du gjort, kan nog vara till stor hjälp för folk..
Tack. Jag blir lite sugen på att börja igen. Men jag tror att min tobak är sopig. Den är köpt för en massa år sedan för dryga 100:- kilot + frakt. Jag har sju kilo kvar. Bra malt dock. En mörkare typ och en ljusare typ förmodligen det man traditionellt gör snus av och virginiatobak. Kan du spekulera?

Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Välkommen tillbaka.
Tackar Hoppas jag orkar bygga ny ugn och sätta igång igen. Jag tror jag just betalade 42 kronor för 42 gram snus och det är budgetsnus som inte är mycket bättre än mitt. Jag har redan alla ingredienser om oljorna inte blivit dåliga.
Citera
2015-01-23, 19:51
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Tack. Jag blir lite sugen på att börja igen. Men jag tror att min tobak är sopig. Den är köpt för en massa år sedan för dryga 100:- kilot + frakt. Jag har sju kilo kvar. Bra malt dock. En mörkare typ och en ljusare typ förmodligen det man traditionellt gör snus av och virginiatobak. Kan du spekulera?
Det kan jag absolut göra, men till vilken nytta? Den mörkare smakar lite mer och ger lite mustigare tobak, kungssnus hade det iaf förr i sin tobsksblandning, den ljusa kan vara en Virginia mix brightleaf/Burley men även en orient tobak, mest troligt en mix av alla tre. Vart köpte du dom?
hur som haver så lär det bara vara Virginia (N.Tabacum).
Citera
2015-01-23, 22:41
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Tack. Jag blir lite sugen på att börja igen. Men jag tror att min tobak är sopig. Den är köpt för en massa år sedan för dryga 100:- kilot + frakt. Jag har sju kilo kvar. Bra malt dock.
Men den är säkerligen inte sämre än det vi i allmänhet köper, i form av snussats av alla de former.
Det är ju endast Kungssnus som utmärker sej där. Men då med ett mycket högre pris ist.
Citera
2015-01-25, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Nope, det måste man förmodligen beställa separat nymer. Nya kommunistregler.

Vill bara påpeka att det där inte verkar stämma helt och hållet, vet att cuthof säljer tobaken separat pga någon dom de hänvisar till, dock var westerosesatsen komplett liksom det mesta verkade vara på snusbolaget iaf.
Citera
2015-01-25, 11:42
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banditleffe
Vill bara påpeka att det där inte verkar stämma helt och hållet, vet att cuthof säljer tobaken separat pga någon dom de hänvisar till, dock var westerosesatsen komplett liksom det mesta verkade vara på snusbolaget iaf.
Det är nog en tidsfråga innan de rättar sej i ledet. Men det är ju inte direkt ett problem, i det att de säljer tillbehören också. Bara lite extra klick med musknappen.
Citera
2015-01-25, 17:11
Medlem
Vet inte om det är rätt tråd men jag chansar!

Köpte snustillsats från Marinsnus i höstas och där slipper man använda ugnen, utan enbart tillsätta vatten och smakarom för endast 10:80kr/dosan och jag var helnöjd. Nu verkar Marinsnus ha lagts ner pga nån anledning.

Någon som har några tips om var jag kan beställa något liknande?
Citera
2015-01-25, 18:45
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sketz
Vet inte om det är rätt tråd men jag chansar!

Köpte snustillsats från Marinsnus i höstas och där slipper man använda ugnen, utan enbart tillsätta vatten och smakarom för endast 10:80kr/dosan och jag var helnöjd. Nu verkar Marinsnus ha lagts ner pga nån anledning.

Någon som har några tips om var jag kan beställa något liknande?

Swedsnus.nu har sitt express lössnus som ej behövs göras i ugnen. Även snusX har en sådan sats (finns på snusbolaget.se och snus2.se).
Citera
2015-01-26, 00:03
Medlem
Märken som kan ha sand i: Coobra (egen erfarenhet), Ekens, kanske PGW och Limpans.

Märken jag vill veta om hur det ligger till med "sandhalten"?: Prillan, Kungssnus, Westerose, Swedsnus, Snus X m.fl.
Citera
2015-01-26, 10:40
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Märken som kan ha sand i: Coobra (egen erfarenhet), Ekens, kanske PGW och Limpans.

Märken jag vill veta om hur det ligger till med "sandhalten"?: Prillan, Kungssnus, Westerose, Swedsnus, Snus X m.fl.
prillan hade för några år sedan de problemet, var till en början därför jag (hör och häpna) sökte mig till Coobra, när jag kört på några coobra började samma sak hända där, gick tillbaka till Prillan men då hade deras snussats ändrat utseende, från lite fint pulver med ett skikt flingor till ett jämnare pulver utseende(det dom har idag). Tyvärr gillar jag inte att Prillans satser smakar mer och mer rök, dom döljer tobaks smaken lite väl mycket (för att inte tala om coobras extra strong varianter). Den prillan Norrland jag köpte senast var helt ok, ingen rök smak, tänk er den smaken men mycket tydligare så har ni den smak jag har på mitt egenodlade (lite dark-air, Burley och en orientalisk tobak) vanlig brightleaf och Burley mix blir mer som prillan Norrland..
nu fick du veta mer än du ville..
Citera
2015-01-26, 10:54
Medlem
Avva66s avatar
Citat:

I Limpans tobak har jag inte varit med om grus på många år, det är helt ok nu btrf det.
Citera
2015-01-26, 19:58
Medlem
Citat:

Hur bra kvalitet har Cuthof Råtobaksspill (tidigare Snuspack)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in