2015-01-23, 13:53
Medlem
Viking-s avatar
Efter att ha slökollat på Mou's PK inför matchen imorgon så känns det som att både Salah och Schurrle lämnar, vilket förklarar varför man har gått både efter Douglas Costa och Cuadrado.

Hade ingen av dessa varit till salu hade Mou sagt det tydligt, istället var det prat om potentiella bud och att alla spelare som lämnar kommer att ersättas.

Schurrle -> Cuadrado
Salah -> Douglas Costa
2015-01-23, 13:55
Medlem
NirvanAs avatar
Fattar inte varför Mou vill bli av med Schürrle, hans fart är ju fantastisk att ha och sätta in i 70e minuten när motståndarna är trötta.
2015-01-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fattar inte varför Mou vill bli av med Schürrle, hans fart är ju fantastisk att ha och sätta in i 70e minuten när motståndarna är trötta.

Schürrle är en kantig spelare. Oteknisk och ganska stabbig. Han löser sällan situationer bra då han hamnar under press och han är definitivt inte spelaren som luckrar upp ett försvar med snabba passningar. Hans styrka ligger precis som du säger i hans löpningar. Han är som bäst när han får löpa utan boll mot och bakom en backlinje. Då öppnar han antagligen upp ytor för en anfallare eller så kan han få bollen själv och snabbt avsluta med sitt hyfsade skott.

Men jag tror inte hans ganska få styrkor överväger hans många svagheter. Som det verkar vill Mourinho ha spelare som kan bidra med mer än vad Schürrle kan.
2015-01-23, 16:01
Medlem
Calogeros avatar
Inter snor Brozovic framför ögonen på Milan som jagat honom sedan lång tid tillbaka.

Ausilio fortsätter imponera.

Inter löser Kovacic, Hernanes, Podolski, Shaqiri och nu Brozovic.

Milan funderar på Dirk Kuyt.

:/
2015-01-23, 16:10
Medlem
Calogeros avatar
Luis Muriel är nu officiellt klar för Sampdoria.
2015-01-23, 16:10
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Milan funderar på Dirk Kuyt.

:/

Milan värvar rätt spelare, problemet är att de gör det 5 år för sent. Lex Honda, Essien osv.
2015-01-23, 16:50
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Efter att ha slökollat på Mou's PK inför matchen imorgon så känns det som att både Salah och Schurrle lämnar, vilket förklarar varför man har gått både efter Douglas Costa och Cuadrado.

Hade ingen av dessa varit till salu hade Mou sagt det tydligt, istället var det prat om potentiella bud och att alla spelare som lämnar kommer att ersättas.

Schurrle -> Cuadrado
Salah -> Douglas Costa

Inte är dom väl ute efter både Cuadrado och Costa?
Schurrle förstår jag om han ersätts, men Salah har ju inte bidragit med mera en än bänkplats som bäst.

Costa såg jag som en plan B, om det inte blev något med Cuadrado.
2015-01-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Milan värvar rätt spelare, problemet är att de gör det 5 år för sent. Lex Honda, Essien osv.
Det är för att dem är billigare då
2015-01-23, 17:31
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Inte är dom väl ute efter både Cuadrado och Costa?
Schurrle förstår jag om han ersätts, men Salah har ju inte bidragit med mera en än bänkplats som bäst.

Costa såg jag som en plan B, om det inte blev något med Cuadrado.
Mou har varit ganska tydlig med att man ersätter en för en om någon lämnar. Det är självklart en hel del oklarheter runt det hela, men jag tror att det troligaste är att Cuadrado kommer in istället för Salah till slut och att Schurrle stannar.
2015-01-23, 18:11
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Det är för att dem är billigare då

Det förstår jag väl med. Visst kan man ibland göra kap och lyckas med budgetvärvningar. Men man kan inte bara göra budgetvärvningar om man är en klubb i Milans storlek. Vill man nå toppen måste man öppna plånboken!
2015-01-23, 21:32
Medlem
Gabriel Paulista är inte med i Villarreal truppen imorgon mot Levante vilket kommer betyda att han mycket nära Arsenal, snackas om att han ska göra läkarundersökning på måndag.
2015-01-23, 22:27
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Lucas Silva klar för Real Madrid.
http://www.realmadrid.com/noticias/2015/01/comunicado-oficial-lucas-silva

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in