2015-01-21, 22:48
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag har, som många av er vet, haft svårt för Osvaldo. Hans jävla sätt!

Och nu är han på rymmen från Mancini. Vaffanculo.

Samtidigt finns där en viss charm. Likt med Balotelli, Cassano osv, men problemet är att han inte har deras talang.

Men spelaren som jag verkligen har svårt för är Icardi. Vilket jävla as. Finns inga förlåtande drag överhuvudtaget. Allt han är föraktar jag.

Serie A har hittills gjort en riktigt fin Calciomercato invernale. Om man dessutom lyckas göra sig av med Osvaldo och Icardi så är jag fan nöjd

Icardi kan mycket väl bli såld, han har den asshole-mentaliteten som krävs för att lyckas i de största klubbarna och många har frågat efter honom.

Osvaldo kommer med 99% säkerhet hamna i Milan som redan skeppar ut spelare (Saponara, Niang, Essien) för att göra plats med lönen. Det kommer dröja till de sista dagarna, Galliani lyfter inte ett finger innan dess som vanligt.
Citera
2015-01-21, 23:00
Medlem
4522s avatar
Citat:
Jag har, som många av er vet, haft svårt för Osvaldo. Hans jävla sätt!

Och nu är han på rymmen från Mancini. Vaffanculo.

Samtidigt finns där en viss charm. Likt med Balotelli, Cassano osv, men problemet är att han inte har deras talang.

Men spelaren som jag verkligen har svårt för är Icardi. Vilket jävla as. Finns inga förlåtande drag överhuvudtaget. Allt han är föraktar jag.

Serie A har hittills gjort en riktigt fin Calciomercato invernale. Om man dessutom lyckas göra sig av med Osvaldo och Icardi så är jag fan nöjd

Det faktum att han otvivelaktigt är Italiens bästa anfallare i landslagsålder väger för mig tyngre än allting annat. Särskilt sådant som bäst lämpar sig i skvallerpress. Ingen är ens i närheten av att vara en lika intressant anfallare som Icardi.

Osvaldo är ju töntig på en helt annan nivå, en wannabe-bohem med socfallstendenser. Där kan vi snacka om rikspucko och inte blir det bättre av att han är en medelmåtta till fotbollsspelare.
Citera
2015-01-21, 23:15
Medlem
Erosenins avatar
Fantastiskt att Gomez äntligen gör mål igen. Han har gått 7 matcher utan att göra mål. Det kanske inte är så anmärkningsvärt iofs då alla anfallare hamnar i svackor ibland, men han har sett riktigt usel ut i dessa matcher. Kanske, kanske kan han göra fler mål nu de kommande matcherna, men jag har mina tvivel... Känns mer troligt med en knäskada nu i sann viola-anda.

Chelsea rycker i Cuadrado, sluta upp med det där!
Citera
2015-01-21, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det faktum att han otvivelaktigt är Italiens bästa anfallare i landslagsålder väger för mig tyngre än allting annat. Särskilt sådant som bäst lämpar sig i skvallerpress. Ingen är ens i närheten av att vara en lika intressant anfallare som Icardi.

Osvaldo är ju töntig på en helt annan nivå, en wannabe-bohem med socfallstendenser. Där kan vi snacka om rikspucko och inte blir det bättre av att han är en medelmåtta till fotbollsspelare.

Jag kan till viss del hålla med. Inte minst den sportsliga. Såklart.

Maradona är ingen stor filosof eller tänkare, men jag håller med honom vad han sa för lite mer än ett år sedan:

Last December, Maradona had stated that he would have punched Icardi in the face, claiming that when he was a player, if someone looked at another teammate’s wife or fiancée, they would have been killed.

Och sedan när El Pibe de Oro och Il Divin Codino lekte så kom kommentaren:

When Maradona happened to pass through the mixed zone at the Stadio Olimpico in Rome last night, he briefly stated: “Icardi is not part of the football family.”

http://www.football-italia.net/55376/maradona-excommunicates-icardi

Och nu när ärthjärnorna förökar sig så twittrar de såklart från BB:
http://www.corriere.it/methode_image/2015/01/19/Sport/Foto%20Sport%20-%20Trattate/Icardi-kcM-U430501171794684zHC-1224x916@Corriere-Web-Sezioni-593x443.jpg?v=20150119154907

Nä, fy fan. Låt oss istället njuta av att Maradona inte bara kan komma med raka kommentarer utan dessutom fortfarande smeka fram passningar:
https://www.youtube.com/watch?v=xxoXXKsnvsA
Citera
2015-01-22, 09:48
Medlem
JayGatsbys avatar
Fiorentina-Atalanta 3-1
Inter-Sampdoria 2-0

Vilket ger oss dessa kvartsfinaler (med Napoli-Udinese att spelas klar ikväll)

Milan-Lazio
Inter-Napoli/Udinese
Roma-Fiorentina
Juventus-Parma

Kan nog bli bra matcher.
Citera
2015-01-22, 16:11
Medlem
sebastian_s avatar
http://solocalcio.se/serie-a/juventus-rikast-i-italien-har-ar-listan/
Citat:
Juventus fortsätter vara den klubb i Italien som omsätter mest pengar. Enligt Fotbollskanalen, som i sin tur hänvisar till Deloitte, var Juventus omsättning den gångna säsongen 279,4 miljoner euro, vilket gör Turin-klubben till nionde bäst i världen.

Milan är tvåa i landet med 249,7 miljoner euro. Napoli har passerat Inter från föregående säsonger och placerar sig på en tredjeplats (164,8 miljoner euro). Den blå Milano-klubben är strax bakom med 164,0 miljoner euro.
Bra av Juve, blir väl första italienska klubben någonsin att gå över 3 miljarder då 2015. Men var är Roma?
Citera
2015-01-23, 02:44
Medlem
JayGatsbys avatar
Napoli gick vidare efter straffar så kvartsfinalerna i coppan blir:

Milan-Lazio
Inter-Napoli
Roma-Fiorentina
Juventus-Parma
Citera
2015-01-23, 02:56
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Napoli gick vidare efter straffar så kvartsfinalerna i coppan blir:

Milan-Lazio
Inter-Napoli
Roma-Fiorentina
Juventus-Parma
Mitt tips, skitsamma.

Jag som trodde att Napoli skulle ta klivet upp och verkligen befästa sin position som Italiens näst bästa lag för ett par år sedan. Känns som att de har stagnerat, kört fast totalt, strax efter att Cavani lämnade och man kom in med bullar och brak i Europa med sitt 3-5-2/3-4-3 eller hur det var.

Någon som har en annan uppfattning ?
Tappat lite koll på italiensk fotboll på senare åren, mer än att jag kollar någon match då och då, är jag helt ute och cyklar nu ?

Fattade inte att man tog in Benitez för övrigt.
Citera
2015-01-23, 13:57
Medlem
Citat:
Och så vill jag att kineserna likt Marco Polo återvänder...

Diamanti verkar kunna vara aktuell för Fiorentina? Vilket förvånar mig något. För visst är det Gilardino som de behöver? Och Serie A skulle njuta av Gilardino...

Han ligger 67 mål efter Totti i antalet gjorda mål i Serie A, men är sex år yngre. Han skulle kunna skugga och sporra. Istället för att hålla på och fjanta sig i Kina...

Och visst fan blev det så. Diamanti & Gilardino till Fiorentina.

Hoppas dock (förgäves?) att Cuadrado stannar, men han verkar försvinna...
Citera
2015-01-23, 15:21
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Mitt tips, skitsamma.

Jag som trodde att Napoli skulle ta klivet upp och verkligen befästa sin position som Italiens näst bästa lag för ett par år sedan. Känns som att de har stagnerat, kört fast totalt, strax efter att Cavani lämnade och man kom in med bullar och brak i Europa med sitt 3-5-2/3-4-3 eller hur det var.

Någon som har en annan uppfattning ?
Tappat lite koll på italiensk fotboll på senare åren, mer än att jag kollar någon match då och då, är jag helt ute och cyklar nu ?

Fattade inte att man tog in Benitez för övrigt.

Min uppfattning är att de har fallit offer för Benitez roterande och viljan att slåss på samtliga fronter samtidigt. De har inte riktigt truppen för att utmana om tre titlar. Ett stort misslyckande att missa CL från början, men EL har man såklart en realistisk chans att vinna. Benitez är en cuptränare och Coppan har inte heller nedprioriterats, han vill nog gärna försvara sin titel från förra året. Ligaspelet har blivit mest lidande och enligt mig är det pga bristande kontinuitet i laguttagningarna. Spelare som Hamsik, Mertens och Inler bör spela varje vecka, de är så pass tongivande spelare. Eventuella formsvackor kommer man över snabbare om man får fortsatt förtroende.

Benitez har förändrat mycket i Neapel sedan sin ankomst, och truppen har fått bättre bredd. Men jag tror inte han är rätt man att ta Napoli till nästa level. Kanske blir det en EL-titel, men att utmana Juve och Roma i ligan har han inte i sig, den (själv)gode spanjoren.
Citera
2015-01-23, 15:46
Medlem
Spinnacers avatar
Sveriges media-paria Birro har börjat skriva för SoloCalcio.se. Gillar verkligen honom, sympatiserar med honom mer än förr när han visade sig vara en man med integritet och värderingar; inte bara en opportunistisk mediatönt som alla de andra.

Brille68s mancrush Cellino har gett upp på Leeds.

Citat:
Christian Abbiati, Riccardo Montolivo, and Daniele Bonera are not in agreement with Inzaghi. Same trio against Seedorf too.

Milans troublemakers är de äldsta, sämsta spelarna. Ut med alla 3 direkt, dessa herrar visar bara attityd utanför planen. Capitano my ass. Milan är som som en usel såpopera, aldrig några disciplinära straff för när spelarna missköter sig - inte konstigt att de är helt letargiska på plan. Spelar ingen roll vad de gör de får lön och speltid ändå.

Milans transfertarget Brozovic är klar för Inter, lån med köpotion €6m.
Milan påstod att deras bud för €7m nekades....hmmmm bullshit much? Fyfan. Hoppas Milan förlorar non-stop nu så hela luftslottet brakar ihop för gott, gubbjävlar.
Senast redigerad av Spinnacer 2015-01-23 kl. 15:48.
Citera
2015-01-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
...
Brille68s mancrush Cellino har gett upp på Leeds.
...

Nja man kan väl säga att den kärleken dog då han jämförde Leeds med en Ferrari och Cagliari med en Fiat.

Jag kan ha fel, men jag har en vän som är fanatisk Leedsanhängare, och vi har plötsligt kunnat diskutera fotboll. Så jag har hyfsad koll på turerna i Leeds, även om det senast var i morse som vi snickesnackade som hastigast. På Silvestri och Adryan, och de andra talangerna som han smugglade med sig. Tränarbytena, kampen mot korrumperade pampar, och nu avstängningen av Cellino. Många som upprörs av den virvelvind och uppkäftighet som följer med Cellino. Men samtidigt. England! Där blodbesudlad thailändsk diktator, oligarker, och araber är ok. Men där en italienare med en båt som han kanske inte skattat korrekt för stängs av.

Han kvarstår alltså som ägare, men låter någon annan (fömodligen sonen) vara ordförande tills avstängningen är över. Under tiden så dök han upp i bortaklacken på en bortamatch, och nu senast så lagade han mat till laget före matchen mot Bournemouth. Inget speciellt lite pasta, men det är en skön stil. Redan innan så hade han hört att spelarna klagade på maten som serverades, så han krävde att de hädanefter skulle ta med sig matlådor till träning. Det har de fan råd att fixa...

Så delade meningar. Många som tycker att han är för frispråkig och skaffar klubben fiender, medan andra uppskattar att han investerar pengar på bra spelare och visar hjärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in