Citat:
Ursprungligen postat av
Spinnacer
...
Brille68s mancrush Cellino har gett upp på Leeds.
...
Nja man kan väl säga att den kärleken dog då han jämförde Leeds med en Ferrari och Cagliari med en Fiat.
Jag kan ha fel, men jag har en vän som är fanatisk Leedsanhängare, och vi har plötsligt kunnat diskutera fotboll. Så jag har hyfsad koll på turerna i Leeds, även om det senast var i morse som vi snickesnackade som hastigast. På Silvestri och Adryan, och de andra talangerna som han smugglade med sig. Tränarbytena, kampen mot korrumperade pampar, och nu avstängningen av Cellino. Många som upprörs av den virvelvind och uppkäftighet som följer med Cellino. Men samtidigt. England! Där blodbesudlad thailändsk diktator, oligarker, och araber är ok. Men där en italienare med en båt som han kanske inte skattat korrekt för stängs av.
Han kvarstår alltså som ägare, men låter någon annan (fömodligen sonen) vara ordförande tills avstängningen är över. Under tiden så dök han upp i bortaklacken på en bortamatch, och nu senast så lagade han mat till laget före matchen mot Bournemouth. Inget speciellt lite pasta, men det är en skön stil. Redan innan så hade han hört att spelarna klagade på maten som serverades, så han krävde att de hädanefter skulle ta med sig matlådor till träning. Det har de fan råd att fixa...
Så delade meningar. Många som tycker att han är för frispråkig och skaffar klubben fiender, medan andra uppskattar att han investerar pengar på bra spelare och visar hjärta.