2011-06-24, 19:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sewlan
Du ser, du sa icke att den va dålig.

Citizen dog då
Jag har dock aldrig sett någon film från Thailand som varit i riktigt mästerklass dock.
Citera
2011-06-24, 20:00
Medlem
Kanske bara jag som blivit påtvingad i början sedan tyckt att dem gjort en hel del bra
Citera
2011-06-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Bara invites tyvärr.. Nån som kan skänka en hjälpande hand?

Jag har nämligen letat mig blå efter en HD-release av Heavenly Forest (Tada, kimi wo aishiteru) 2006.
Konstigt att det är så svårt att hitta eftersom det är en av de bästa romantiska dramafilmer som gjorts

Torrenten på PirateBay stannar på 99% varje gång
Väldigt fin film, Heavenly Forest. Gullig tjej som spelade den barnsliga flickan.
Den andra tjejen, Miyuki, var otroligt vacker. Någon aning om vad skådespelerskan heter?
Citera
2011-06-24, 20:30
Medlem
Den var bra, lite små rolig med
Citera
2011-06-24, 20:50
Medlem
kaxerus avatar
Vad jag märkte när jag sökte så har den inte blivit nämnd i tråden än så jag måste bara varmt rekommendera den sydkoreanska filmen A Brand New Life. Handlingen kretsar runt Jinhee (spelad av barnet från the man from nowhere) och hur hon blir bortlämnad till ett barnhem och hennes oförmåga att hantera att hennes pappa lämnade henne där. Välspelad, snyggt filmad och i överlag en riktigt välproducerad film, fann den förvånansvärt rörande trots att den inte alls är så överemotionell som de dramafilmer jag vanligtvis brukar gilla.

http://www.imdb.com/title/tt1287875/
Citera
2011-06-24, 21:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxeru
Vad jag märkte när jag sökte så har den inte blivit nämnd i tråden än så jag måste bara varmt rekommendera den sydkoreanska filmen A Brand New Life. Handlingen kretsar runt Jinhee (spelad av barnet från the man from nowhere) och hur hon blir bortlämnad till ett barnhem och hennes oförmåga att hantera att hennes pappa lämnade henne där. Välspelad, snyggt filmad och i överlag en riktigt välproducerad film, fann den förvånansvärt rörande trots att den inte alls är så överemotionell som de dramafilmer jag vanligtvis brukar gilla.

Tack så mycket för tipset, ska ta och spana in den någon dag framöver då.
Citera
2011-06-24, 21:32
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxeru

http://www.imdb.com/title/tt1287875/

Det är bra, ja. Finstämd och vacker.
Citera
2011-06-25, 16:42
Medlem
NirvanAs avatar
Sunflower var ganska bra, men inte så bra som vissa här antydde
Citera
2011-06-25, 17:13
Medlem
Bra räcker, men säg du någon film du kan tipsa mig om då?
Citera
2011-06-25, 17:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sunflower var ganska bra, men inte så bra som vissa här antydde

Du skrev även tidigare att du och jag har ganska så annorlunda smak och synsätt på film, så du kanske inte blev förvånad då över att du inte tyckte om den mera?
Citera
2011-06-25, 18:02
Medlem
Seungris avatar
Jag passade också på att se Sunflower. Den var hyfsat bra men VÄLDIGT förutsägbar ;-/
Citera
2011-06-25, 19:05
Medlem
Seungris avatar
Kom och tänka på en sak.

Fan va koreanerna gillar karaoke. Varenda koreansk film jag sett den senaste månaden har alltid innehållet lite karaoke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in