Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-22, 14:14
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Ni som inte äter kanter: beställ pizza utan kant nästa gång.

tyst. Ni som äter kanter, beställ utan en mitten
Citera
2015-01-22, 14:14
Medlem
Om man är tillräckligt hungrig så äter man kanterna, men dem sparar man ju till sist. Man vill ju inte fylla upp på kanter.
Citera
2015-01-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Fel, botten av pizzan är bara deg. Sen finns det fyllning på degen. Han jag svarade på sade att han inte äter kanterna för att det bara är deg. Då ska han inte äta botten heller.

Spelar du bara dum eller förstår du inte att pizzakanterna är en del av pizzan? Och pizzabotten är bara en deg din dumme fan, förstår inte hur folk i den här tråden kan vara så lågbegåvade haha.

Om du får en pizza med bara deg i mitten så kan jag förstå att du inte ser någon skillnad på kanter och resten.

Det vi i tråden diskuterar är ju dock vanliga pizzor med deg + fyllning i mitten och med kanter som bara är deg.

Låt mig förtydliga min liknelse.

Kalle vill inte äta en smörgås utan pålägg eftersom han tycker att det blir torrt och smaklöst.
Han förklarar att han väljer bort mackor utan pålägg pga den anledningen.

Ditt argument blir alltså: "varför skrapar du inte bort pålägget på vanliga mackor och bara äter det för om nu brödet är så smaklöst"

Om du fortfarande inte förstår, så skicka ett pm.
Citera
2015-01-22, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Om du får en pizza med bara deg i mitten så kan jag förstå att du inte ser någon skillnad på kanter och resten.

Det vi i tråden diskuterar är ju dock vanliga pizzor med deg + fyllning i mitten och med kanter som bara är deg.

Låt mig förtydliga min liknelse.

Kalle vill inte äta en smörgås utan pålägg eftersom han tycker att det blir torrt och smaklöst.
Han förklarar att han väljer bort mackor utan pålägg pga den anledningen.

Ditt argument blir alltså: "varför skrapar du inte bort pålägget på vanliga mackor och bara äter det för om nu brödet är så smaklöst"

Om du fortfarande inte förstår, så skicka ett pm.

Jag förstår inte vart du vill komma, jag svarade på ett inlägg där någon sade att han inte äter kanterna för att det bara är deg. Jag kan förstå att man kanske äter kanterna sist eller inte alls eftersom att resten av pizzan är så god, eller om kanterna är torra och stenhårda, det har jag inget problem med. Men folk som resonerar som riktiga jävla bönder borde få sig en smocka på en gång.
Citera
2015-01-22, 14:22
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vart du vill komma, jag svarade på ett inlägg där någon sade att han inte äter kanterna för att det bara är deg. Jag kan förstå att man kanske äter kanterna sist eller inte alls eftersom att resten av pizzan är så god, eller om kanterna är torra och stenhårda, det har jag inget problem med. Men folk som resonerar som riktiga jävla bönder borde få sig en smocka på en gång.

Det är ju bara deg i kanterna?
Jag prövar med en ekvation

Kanterna = bara deg = smaklöst.
Resten = deg + fyllning = smakfullt.
Citera
2015-01-22, 14:35
Bannlyst
Det är torrt. Dessutom vill jag hellre bli mätt på pizzan i sig istället för kanterna.
Citera
2015-01-22, 14:44
Medlem
Bluebeast72s avatar
Kanterna med starka såsen till är fett gott.
Citera
2015-01-22, 14:49
Medlem
Diamondgrits avatar
Själv äter jag kanterna först...
Citera
2015-01-22, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Det är ju bara deg i kanterna?
Jag prövar med en ekvation

Kanterna = bara deg = smaklöst.
Resten = deg + fyllning = smakfullt.

Om man säger att man inte äter kanterna bara för att det är deg så betyder det att man inte ska äta botten heller.
Citera
2015-01-22, 14:57
Bannlyst
Citat:
Om man säger att man inte äter kanterna bara för att det är deg så betyder det att man inte ska äta botten heller.
Ordet bara är inget du hört talas om eller?
Citera
2015-01-22, 15:07
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Äter endast kanterna om man inte blir tillräckligt mätt! Vilket inte är så ofta.
Citera
2015-01-22, 15:08
Medlem
Citat:
Han sa inte att han inte gillar kanterna för att det är deg.

Han sa att han inte gillar kanterna för att det BARA är deg.

Förstod du inte mitt exempel med smörgåsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in