Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Haha kan inte riktigt bestämma mig för vem som är mest tacky egentligen; personen du beskriver eller du själv. Det är lite "täppanyaki-häll-känsla" (den klassiska artikeln du vet) över din beskrivning.
hahaha blev du stött. Det är ok om du inte vet vad tex Jamon Iberico är, det jag menar är att om man är nyfiken på något bör man helt enkelt smaka och prova sig fram och inte gå nån löjlig kurs eller låtsas att man vet vad som är godast fast man bara provat det dyraste.
I Sverige har vi mycket bra mat. Lax är inte så dyrt som på andra ställen och bra kvalitet, mandelpotatis kan man göra mycket gott med. Sill, strömming, makrill är alla mycket bra. Vilt typ rådjur och ren. Blåbär, lingon, hjortron kan man gjöra asfina delikatesse med.
Att ha allt dessa delikatesser för ett hyfsat pris och sen gå och köpa asdyra fikonmarmelader, tryffel och importerade saken man inte har en aning om vad det är för att försöka imponera på andras idioter som heller inte vet eller att lura sig själv är tacky.
Tycket det e lika tacky med Argentinare som har världens bästa Kött och Chorizo billigt och lokalproducerat men som tex köper importerad Kobé eller svindyr norsk Lax när man kan få kalv-oxfilet i affären för 40 spänn kilot.
Jag har levt som strand-luffare i Spanien och Portugal två somrar. Det blev mycket mackor för det kan man bära med sig och fixa till var som helst. Då åt jag alla olika ostar och charkprodukter dom hade...efter ett tag så har du hittat dina favorit kombinationer. Tex med den skinkan tycker jag om den osten och den sortens sallad passar.
Nej ingen täppanyaki häll hemma hos mig, tills nyligen bodde jag i ett skjul i skogen utan rinnande vatten.