Citat:
Ursprungligen postat av
Richard80
...
För att högern och kapitalisterna vill ju förstöra för dig och göra ditt liv så dyrt och svårt som möjligt så att du måste fortsätta att prostituera dig och sälja din kropp precis som din mamma och pappa innan dig.
Detta har skett och sker också i kommunistiska samhällen.
Jag har träffat många som levde i den Tyska Demokratiska Republiken (DDR). Deras berättelser om vardagen visade att de var livegna åt staten (dvs en politisk elit) och olydnad straffades hårt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Richard80
Vi kommunister vill däremot befria oss och dig ifrån arbetsbördan och planeten ifrån kapitalisterna överproduktion för att några få personer ska tjäna extra pengar.
Detta är sagan om det rättvisa samhället alla ismer lovar men aldrig lever upp till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Richard80
Kommunismen leder till ett lugnare och mer stressfritt liv för oss och spar på planetens resurser så att planeten kan återhämta sig efter decennier utav kapitalisternas naturresursstöld och permanenta förgiftningar utav naturen.
Många kommunistiska länder har förstört naturen ganska bra utan synbar kapitalism.
Kommunismens idé är att folket ska ge bort sitt inflytande och sina resurser till en politisk elit (staten) som delar ut resurserna så som dom anser vara rättvist. För att detta ska bli möjligt krävs en totalitär regim som säkerställer statens (elitens) makt. Naturligtvis finns det en del som ser ett sådant samhälle som rättvist men jag vill bestämma själv över skörden mitt arbete ger och på så vis blir jag statens fiende i ett kommunistiskt samhälle. När jag blir denna fiende straffas jag (kanske med arbetsläger, förlorad inkomst eller en kula i nacken) iom att jag inte vill finna mig i att andra stjäl det jag skapar med min kropp, min hjärna, mitt arbete.
Alla vänsterideologier är naiva i sina beskrivningar av hur världen fungerar och när de ska omsättas i praktiken visar verkligheten att återigen så tog svinen makten. Ni vänsterfolk ska alltid verka smarta och intellektuella men ni saknar oftast grundläggande kritiskt tänkande om maktstrukturer. Ni bortser från orsak och verkan, mänsklighetens historia genom årtusenden och ni tror ni kan ändra på naturlagar.
Era utopier har mördat miljarder för att "ändamålen helgar medlen". Kommunismen är en religion utan moral eller etiska regler.
Zeitgeist/Venus-projektet är typiska exempel på kommunistisk retorik. De pekar på problem men visar sedan en totalitär regim som lösningen på problemet, vilket är lögn då problemet är maktförhållanden som inte kommer ge mer rättvisa bara för att den som utövar makten byts ut (eller för att masken på den som utövar makten byts ut). Att datorer ska styra oss och vi ska bo på ett sätt som staten dikterar är en riktigt sjuk idé. Gissa några gånger varför FN bjudit in Jess Franco och Venus-projektet att tala om sina idéer. Läs om den kommunistiska och miljövänliga framtiden FN vill ge oss via
Agenda 21.
...