2015-01-21, 21:39
Medlem
derivats avatar
Blev uppringd av en som hade högre befattning än jag räknat med i TB. En yngre förmåga som försökte drilla bort mig med fikonspråk. Höll på att garva ihjäl mig. Nu handlade det bara om en lite summa så jag ville inte tjafsa utan artigt frågade jag hur jag kunde få ut den lilla summan som fanns kvar och det skulle gå efter en "haircut" ungefär som greklånen (mitt ordval inte hans).
Det som slog mig var hur högt uppsatta som satt och lirkade med så små belopp i sammanhanget.
Detta hände inte nyligen, utan en tid tillbaka.

För övrigt så är TB hopplöst oseriösa, helt obegriplig sida som inte fungerar. Ändrar villkoren stup i kvarten, går inte ens stoppa utlåningen etc etc. Skojarföretag.
Viktigast av allt för mig som lånar ut, att kunna se hur hög andel som man lånat ut till sköter återbetalningen, detta finns ingenting alls som indikerar utan man ska tro på deras statistik som i princip är säljsnack för att locka utlånare. Tjenare.
Citera
2015-01-22, 08:32
Medlem
Jag förstår överhuvudtaget inte vissa inlägg i denna tråden, nu senast signaturen derivat. Han påstår att det inte går att stoppa utlåningen. Jag har nyligen begärt uttag av min och min hustrus tillgängliga medel och utlåningen stoppades omedelbart. Det går att följa utvecklingen på kontot på hemsidan och det syns tydligt att all utlåning har stoppats och den enda förändringen som sker (förutom en massa räntor som kommer in) är att återbetalade lån adderas till kontot, precis som det bör vara.
Citera
2015-01-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Blev uppringd av en som hade högre befattning än jag räknat med i TB. En yngre förmåga som försökte drilla bort mig med fikonspråk. Höll på att garva ihjäl mig. Nu handlade det bara om en lite summa så jag ville inte tjafsa utan artigt frågade jag hur jag kunde få ut den lilla summan som fanns kvar och det skulle gå efter en "haircut" ungefär som greklånen (mitt ordval inte hans).
Det som slog mig var hur högt uppsatta som satt och lirkade med så små belopp i sammanhanget.
Detta hände inte nyligen, utan en tid tillbaka.

För övrigt så är TB hopplöst oseriösa, helt obegriplig sida som inte fungerar. Ändrar villkoren stup i kvarten, går inte ens stoppa utlåningen etc etc. Skojarföretag.
Viktigast av allt för mig som lånar ut, att kunna se hur hög andel som man lånat ut till sköter återbetalningen, detta finns ingenting alls som indikerar utan man ska tro på deras statistik som i princip är säljsnack för att locka utlånare. Tjenare.

Tjena själv derivat!

Jag undrar i vilken värld du och vissa andra lever.

Ändrade villkor? Skulle be dig att kika på omvärlden och andra verksamheter innan klagomol om ändrade villkor ska lyftas som något hot.

Apple, Google, Facebook är bara några få exempel som årligen ändrar sina villkor upprepade gånger. Du som konsument har inget att säga till om gällande dessa villkor.

Jag vill säga att jag blir allt mer proffsigt bemött av de jag kommer i kontakt med hos Trustbudy oavsett ärende.
Citera
2015-01-22, 09:26
Medlem
derivats avatar
Jo det går numera att stoppa utlåningen genom att böna och be om det, men möjligheten att göra det själv togs bort över natten. Likadant med 90% regeln. Det är ju inga små förändringar. Sånt inför endast ett oseriöst företag över natten. Begriper man inte det kan man ju böja sig ner med arslet ännu högre upp i vädret så alla kan se.
Att jämföra med andra fittiga bolag går ju så klart, ökar inte direkt mitt tycke för TB.
Citera
2015-01-22, 09:54
Medlem
Ja nu är man ju lite i dilemmat att sälja för -50% och slicka såren eller ligga kvar och "se vad som händer"?
Citera
2015-01-22, 10:33
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Jag förstår överhuvudtaget inte vissa inlägg i denna tråden, nu senast signaturen derivat. Han påstår att det inte går att stoppa utlåningen. Jag har nyligen begärt uttag av min och min hustrus tillgängliga medel och utlåningen stoppades omedelbart. Det går att följa utvecklingen på kontot på hemsidan och det syns tydligt att all utlåning har stoppats och den enda förändringen som sker (förutom en massa räntor som kommer in) är att återbetalade lån adderas till kontot, precis som det bör vara.

Hmm, du har gjort en handfull inlägg totalt under din tid på FB.

Alla i denna tråd.
Alla positiva till TB.
Citera
2015-01-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen

Alla i denna tråd.
Alla positiva till TB.

Vad menar du med ditt inlägg? Försöker du insinuera att jag har något samröre med Trustbuddy. Dessutom, om du läste mitt förrförra inlägg kunde du se att jag försöker att ta ut våra pengar från Trustbuddy. Mitt förtroende för dem är inte på topp längre.
Citera
2015-01-22, 13:33
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Vad menar du med ditt inlägg? Försöker du insinuera att jag har något samröre med Trustbuddy. Dessutom, om du läste mitt förrförra inlägg kunde du se att jag försöker att ta ut våra pengar från Trustbuddy. Mitt förtroende för dem är inte på topp längre.

Ok, säger du så är det en annan femma.

Tolkade ditt förra inlägg som rätt positivt-neutralt och de föregående som positiva.
Citera
2015-01-22, 15:05
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen

Alla i denna tråd.
Alla positiva till TB.

jag tror exakt som du, och ignorerar TB:s en av 20 ubåtar Rase.
kloxie åkte på en igg också, även han uppenbar ubåt för TB.

Tips, gör en googling på Trustbuddy så inser ni hur viktig denna tråd är för Trustbuddy, deras inlånare, utlånare och aktieägare. Tror faktiskt denna tråd kommer att vara det som till slut fäller TB. FI googlar också nämligen. Efter 7 reklamgoogles kommer denna tråd på 1:a plats.
Senast redigerad av tgv23000 2015-01-22 kl. 15:32.
Citera
2015-01-22, 15:37
Medlem
Jag kollar hur det ser ut på mitt finländska konto som varit låst för utlåning sedan i somras:
0 % senaste kvartalet
0 % senaste halvåret
1 % senaste året

Om jag kollar vad som hänt på kontot så är det alltså nästan ingenting det senaste halvåret .

2 kr tillbaka på lån i januari och några ören på "loan renew". Sedan en massa där det står "Loss" och sedan några ören. Kanske 100 st i januari. I december några få loss och några få ören på loan renew. I november fick jag in hela 11(!) kr på lånen. I oktober hela 33 kr tillbakabetalat.

Jag har över 1500 euro utlånade i finland. Jesper sa till mig att "det kan ta 1-1,5 år att få 100 % av kapitalet tillbakabetalat".
Ljuger de bara eller är de totalt okompetenta eller bryr de sig inte? Förmodligen en kombination känns det som spontant

vi ska inte ens prata om danmark.
Där är det -1% senaste kvartalet, halvåret och året.
Kört att få ut någonting därifrån.
Senast redigerad av Agathorn 2015-01-22 kl. 15:42.
Citera
2015-01-22, 15:42
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Jag kollar hur det ser ut på mitt finländska konto som varit låst för utlåning sedan i somras:
0 % senaste kvartalet
0 % senaste halvåret
1 % senaste året

Om jag kollar vad som hänt på kontot så är det alltså nästan ingenting det senaste halvåret .

2 kr tillbaka på lån i januari och några ören på "loan renew". Sedan en massa där det står "Loss" och sedan några ören. Kanske 100 st i januari. I december några få loss och några få ören på loan renew. I november fick jag in hela 11(!) kr på lånen. I oktober hela 33 kr tillbakabetalat.

Jag har över 1500 euro utlånade i finland. Jesper sa till mig att "det kan ta 1-1,5 år att få 100 % av kapitalet tillbakabetalat".
Ljuger de bara eller är de totalt okompetenta eller bryr de sig inte? Förmodligen en kombination känns det som spontant

Att dom ljuger är uppenbart, vad de på TB håller på nu är att öser vatten med hinkar ur sitt sjunkande skepp. När det gäller överlevnad är alla medel tillåtna. Blir intressant att se vad FI säger om deras "nya" styrelse, och nya "ansökan", inom 2-3 månader.
Citera
2015-01-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
0 % senaste kvartalet
0 % senaste halvåret
1 % senaste året

vi ska inte ens prata om danmark.
Där är det -1% senaste kvartalet, halvåret och året.
Kört att få ut någonting därifrån.

Jag har kollat med Tb vad som händer i Finland och har fått ett personligt svar som jag inte vill publicera här i sin helhet, eftersom det var personligt till mig, men följande kan jag kopiera:

I Finland har vi en fordringskontrakt, som gir oss muligheten til å selge fordringer.

Dette blir implementert for ca. 3 måneder siden.

For lån med en varighet på opptil 6 måneder i TrustBuddy, vilfordringskontrakten først gi et større tap, deretter hente seg innigjen da rentene for 50% av lånene kommer inn. (20% tap;30%gratislån)

Kontoen vil derfor ikke ha maksimal effekt før det har gått 6 måneder.

Med en fordringskontrakt gir det bedre likviditet og raskere roll-overs, noe som er predikert til å gi en høyere rente påsikt.

På min direkta följdfråga om detta betyder att man inte riskerar att pengarna binds upp i dåliga lån, fick jag följande svar: "Ja, det stemmer."

Alltså tror jag att Finland har alla utsikter att bli den marknad som kommer att gå bäst. I alla fall tills Tb har lyckats skriva motsvarande avtal på andra marknader.

Varför det går dåligt i Danmark har jag ingen aning om. Jag håller på att avsluta mitt engagemang i Danmark och ska koncentrera mig på Finland, med en liten del kvar i Sverige, som i mitt fall går mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in