2015-01-21, 19:15
Medlem
Axezzs avatar
Ryktas att Athletic Bilbao lagt ett bud på 25M Euro på Asier Illaramendi.
2015-01-21, 19:47
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Bale har väldigt hög status på Brittiska öarna. Han har gjort väldigt många viktiga mål under sin tid i Real. Han är i en bra ålder (25år). Visst, jag håller helt med om att inte har visat sig värd den hutlösa summan. Men tror absolut att den klubb som vill köpa honom får öppna plånboken rejält, klart över 500 milj. Det skulle väl vara United isf som är sugna på en sådan affär (är väl det de varit lite rykten om också).

mvh
Hur som helst, köper Real Reus så sitter man inte i någon bra förhandlingssituation med Bale i och med att andra klubbar vet att Real är tvungna att sälja honom. Hade en klubb gjort förfrågan i dagsläget så hade man fått pynta som bara den för just nu behöver inte Real sälja Bale.
2015-01-21, 19:55
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Varför inte? Jag gillar Bale, både på plan och utanför. Han gör det bra poängmässigt men hans "träben" håller inte i La Liga, vilket alla har sett. Får man det man köpte Bale för samt köper in Reus för 250 miljoner kr, så är det en grym affär.

Well, Bale är i min topp 5 lista över spelare jag gillar och älskar att se han spela i Real. Real behöver Bale, då han skapar en ny dimension i våra counterattacker. Reus är grym, självklart, men tycker Bale passar bättre på högerkanten.
2015-01-21, 20:10
Medlem
snillet_1s avatar
Zengin klar för Trabzonspor till slut.

Osvaldo verkar inte bli kvar i Inter efter att ha struntat att dyka upp de två senaste dagarna. Vad är det för fel på honom? En så omogen fjant. Bär det av till Sydamerika nu, kanske?
2015-01-21, 20:30
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Zengin klar för Trabzonspor till slut.

Osvaldo verkar inte bli kvar i Inter efter att ha struntat att dyka upp de två senaste dagarna. Vad är det för fel på honom? En så omogen fjant. Bär det av till Sydamerika nu, kanske?

Finns fortfarande, överraskande nog, en stark marknad för Osvaldo i Europa. Särskilt Italien. Jag har alltid hållit honom som en av dom mest överskattade skitstövlarna i fotbollsvärlden.
2015-01-21, 20:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Finns fortfarande, överraskande nog, en stark marknad för Osvaldo i Europa. Särskilt Italien. Jag har alltid hållit honom som en av dom mest överskattade skitstövlarna i fotbollsvärlden.

Med facit i hand är det egentligen helt otroligt att Roma lyckades lura på Southampton honom för närmare 200 millar. Han var ju stökig och blev allt mindre populär med tiden även i Rom så tecknena fanns ju där sen innan.

Det var nog bara positivt att bli av med en sådan stolle.
2015-01-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Med facit i hand är det egentligen helt otroligt att Roma lyckades lura på Southampton honom för närmare 200 millar. Han var ju stökig och blev allt mindre populär med tiden även i Rom så tecknena fanns ju där sen innan.

Det var nog bara positivt att bli av med en sådan stolle.

Vilket korkat inlägg. Pochettino hade Osvaldo i Espanyol så det är väl i sådana fall han som "lurat" Southampton eller i vart fall övervärderad honom.
2015-01-21, 22:01
Medlem
Viking-s avatar
Nu skriver också The Guardian en artikel om att Chelsea är nära Cuadrado för dryga £27m.

Det råder fortfarande tveksamheter angående ifall det är Schurrle eller Salah han ska ersätta.
Egentligen spelar det ingen större roll, båda har bidragit i princip noll denna säsong.
Uppgradering på Willian från vad jag har sett, en redan farlig anfallsuppsättning blir troligtvis ännu starkare nu, dessutom kan han spela i CL vilket är ett riktigt stort plus.

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Så Salah lämnar Chelsea?
Han kunde fått spela regelbundet i Liverpool men valde lönen och bänken i Chelsea.
Bra karriärsval Salah!
Han kunde ha fått speltid i Chelsea också, spelade faktiskt 500 min förra säsongen i ligan. Problemet var att han trots ett mål här och där ofta visade en väldigt begränsad spelare som levde på sin snabbhet. Många felbeslut och bolltapp ledde till att han petades och har sedan dess varit en av de sämsta på plan i de få matcher han fått spela.

Självklart hade han dock fått starta varje match i pool oavsett form, det är inte som att det finns många exempel på spelare senaste tiden som gått till Pool men sedan lämnat efter att ha klagat på bristen på chanser.
Senast redigerad av Viking- 2015-01-21 kl. 22:09.
2015-01-21, 22:02
Medlem
torrenttobbes avatar
Så Salah lämnar Chelsea?
Han kunde fått spela regelbundet i Liverpool men valde lönen och bänken i Chelsea.
Bra karriärsval Salah!
2015-01-21, 22:13
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nu skriver också The Guardian en artikel om att Chelsea är nära Cuadrado för dryga £27m.

Det råder fortfarande tveksamheter angående ifall det är Schurrle eller Salah han ska ersätta.
Egentligen spelar det ingen större roll, båda har bidragit i princip noll denna säsong.
Uppgradering på Willian från vad jag har sett, en redan farlig anfallsuppsättning blir troligtvis ännu starkare nu, dessutom kan han spela i CL vilket är ett riktigt stort plus.

Han kunde ha fått speltid i Chelsea också, spelade faktiskt 500 min förra säsongen i ligan. Problemet var att han trots ett mål här och där ofta visade en väldigt begränsad spelare som levde på sin snabbhet. Många felbeslut och bolltapp ledde till att han petades och har sedan dess varit en av de sämsta på plan i de få matcher han fått spela.

Självklart hade han dock fått starta varje match i pool oavsett form, det är inte som att det finns många exempel på spelare senaste tiden som gått till Pool men sedan lämnat efter att ha klagat på bristen på chanser.

Cuadrados säsong har förvisso varit usel jämfört med förväntningarna. Lägger man upp £27 miljoner får man verkligen hoppas att han bara är uttråkad och önskar en ny miljö.
2015-01-21, 22:20
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Cuadrados säsong har förvisso varit usel jämfört med förväntningarna. Lägger man upp £27 miljoner får man verkligen hoppas att han bara är uttråkad och önskar en ny miljö.
Är prislappen mera förståelig sett över de senaste säsongerna?
Har han varit dålig denna säsong eller bara inte riktigt motsvarat förväntningarna?

Jag undrar hur han skulle passa in med spelare som Oscar, Costa, Fabregas och Hazard bredvid sig. Hazard har bla gynnats av en högre kvalitet på medspelarna denna säsong, kanske detsamma skulle gälla för Cuadrado?
2015-01-21, 22:31
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Hur som helst, köper Real Reus så sitter man inte i någon bra förhandlingssituation med Bale i och med att andra klubbar vet att Real är tvungna att sälja honom. Hade en klubb gjort förfrågan i dagsläget så hade man fått pynta som bara den för just nu behöver inte Real sälja Bale.
Battre du oroar dig over era egna transfers

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in