2015-01-20, 11:03
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Stina-Lina skrev

http://www.dt.se/allmant/dalarna/for...en-det-ar-ratt

Men vad är det här då? I en intervju från 2013 motsäger denne advokat sej själv. Han anser att friandena var rätt. Den här artikeln är alltså nyare än den intervju där han menar att SB är skyldig.
Här säger han faktiskt tvärtom

Och att han gjorde som SB sa Fast "han själv tvivlade på hans skuld".Skulle han då öht gått med på att bli hans advokat?

Här har Lundgren angett skälet till advokatbytet

Din debila idiot!! Var har du hittat det citatet? Det finns i alla fall inte med i den artikel som du länkade till.

Det advokat Gunnar Lundgren säger i artikeln är:

"– Han ville bli fälld och få sina brott sonade och jag kunde ju inte tvinga honom. Jag kunde inte överklaga om han inte ville det även fast jag själv var skeptisk, säger Gunnar Lundgren.

Han berättar att han under sin tid som försvarare skrivit till åklagaren för att fallen skulle bli nedlagda. Han har följt målet den senaste tiden och att utgången var väntad. Han säger att det för honom som tidigare försvarsadvokat känns rätt att åtalet läggs ned.

– Det är oerhört märkligt att han kunde bli fälld på nästan enbart ett erkännande. Det ska man inte kunna bli. Det måste finnas teknisk bevisning.
"

Han säger inte ett ord om han tror att barnaknullaren är skyldig eller ej.
Citera
2015-01-20, 11:16
Medlem
DjPuttes avatar
Christer van der Kwast verkar bara dra sig själv mer ned i skiten och inte se till egna fakta, Hanns springlakej Seppo Pentinen lade ut spåren åt TQ/SB med ledande frågor som gjorde att han hittade på en historia som överenstämde med det utredare och RÅ CvdK ville ha!

Dessa herrar kommer aldrig erkänna dem har haft fel samt fabricerat bevismtrl i detta fall, Sitta och skriva en bok som är byggd på fantasi och indicier hela vägen var väl sista utvägen att komma i ramljuset ånyo!
Citera
2015-01-20, 12:25
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Christer van der Kwast verkar bara dra sig själv mer ned i skiten och inte se till egna fakta, Hanns springlakej Seppo Pentinen lade ut spåren åt TQ/SB med ledande frågor som gjorde att han hittade på en historia som överenstämde med det utredare och RÅ CvdK ville ha!

Dessa herrar kommer aldrig erkänna dem har haft fel samt fabricerat bevismtrl i detta fall, Sitta och skriva en bok som är byggd på fantasi och indicier hela vägen var väl sista utvägen att komma i ramljuset ånyo!

Qvick kommer heller aldrig erkänna att han gjort fel han skyller på mediciner poliser och åklagare och domstolar och advokater. Han har aldrig sagt att han begått hemska brott som han ångrar när han var yngre den kriminella pedofilen.
Citera
2015-01-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Qvick kommer heller aldrig erkänna att han gjort fel han skyller på mediciner poliser och åklagare och domstolar och advokater. Han har aldrig sagt att han begått hemska brott som han ångrar när han var yngre den kriminella pedofilen.

Intressant tankelogik!

Jag nappar!

Vi behöver inga lagliga grunder, eller bevisteorier när det går att fjärrstyra hjärnorna hos folk inom rättsväsendet och psykiatrin!

Qvick var en övermänniska med oändliga tankeresurser och övermänskliga egenskaper som kunde styra och manipulera alla poliser han kom i kontakt med, och även brottsplatser genom telepatiska egenskaper av unik dignitet.

Inte nog med det Qvick styrde media, feministmaffian och alla våra tyckare in i sin agenda. Qvick tog kontroll över det offentliga rummet, med sin intellektuella plan, som gjorde att han styrde över deras fingrar när de rasade över tangetbordet och spridde dynga om seriemördare och snaskiga sexuella fantasier som; höll tidningsläsarna i ett skamgrepp och påverkade upplagorna positivt.

Qvick lyckades också fjärrstyra alla inom psykiatrin, och han satte små gubbar i det hålrummet som våra tingsrättsdomare hade i hjärnan, när spektaklet med alla dessa "tankar" skulle upp i tingsrätter.

Qvick styr fortfarande alla dessa jurister, åklagare och domare, JK och efterföljare för de är besatta och ägnar sina liv åt honom. Beroende som de värsta knarkare, för att kunna få in ytterligare ohemula kronor i plånböckerna!

För slutsatsen måste ju bli att brottsoffer för rättsövergrepp inom psykvården, och de som råkat ut för orättfärdiga tingsrättdomar, och ogrundade beslut från en myndighet; är smartare än poliser, psykiatrin, Säters personal, advokater, advokatsamfundet, åklagare och de mest upphöjda av alla JK och justitieråden.

En annan slutsats blir att de som arbetade på resningen var idioter som inte kunde juridik, och att åklagarna som beviljade resning hade fått hjärnsläpp, eftersom Qvicks fjärrstyrning fick kortslutning, eller ett annat typ, elektriskt fel.

Kommissionens vånda över gällande rätt och praxis, måste också vara elektriska dimridåer, för hur annars kan man förklara att det är så svårt?
Citera
2015-01-20, 14:42
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective

Saken var den att TQ/SB var där i form av en patient med psykiska problem och missbruk (som Säters läkare underhöll med besked) medan de andra var inblandade i sin yrkesutövning .De hade ansvar de uppbar lön och förmåner. De levde på att driva de här målen vidare.Så jag tycker att det är en viss skillnad.

Oavsett hur mycket man som patient kan hålla sej till verklighet och sanning är man som vårdad i beroendeställning.Det verkar ha blivit tvärtom här ? Men det kan väl aldrig vara möjligt att de som hanterade detta i sitt yrke var beroende av TQ och hans beteende?

Yrkesfolk som arbetar inom rättspsykiatri och rättsväsende kan aldrig överlämna ansvaret för vad de gör till en vårdad patient

Och visst har SB erkänt att han gjort fel,det är han fö den ende som gjort.

Kanske vi ser på olika vis Du och jag det han gör är att han förklarar varför. Så har jag uppfattat det
Senast redigerad av Stina-Lina 2015-01-20 kl. 14:46.
Citera
2015-01-20, 15:32
Medlem
Stina-Linas avatar
För den som är intresserad. På Veckans brott kommer Leif GW Persson att ta upp vd Kwasts bok ikväll.

Och sen vill inte vd Kwast medverka i några intervjuer i varesej radio eller TV (morgonsoffan) utan håller tyst
Citera
2015-01-20, 22:14
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
För den som är intresserad. På Veckans brott kommer Leif GW Persson att ta upp vd Kwasts bok ikväll.

Och sen vill inte vd Kwast medverka i några intervjuer i varesej radio eller TV (morgonsoffan) utan håller tyst

Han ska tydligen komma till Gomorron Sverige imorgon i alla fall:

Citat:
7.45 Förre åklagaren Christer van der Kwast går till storms mot friandet av Sture Bergwall i ny bok - kan man lita på det svenska rättssystemet?
http://www.svt.se/gomorron-sverige/tabla-gomorron-sverige

Edit: Senare i samma program:

Citat:
8.50 Sture Bergwalls advokat Thomas Olsson ger sin bild av turerna kring rättshärvan
Citera
2015-01-20, 22:55
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag tror inte att v d Kwast är där personligen för de skriver inte att han ska vara där. Däremot tror jag att de diskuterar hans bok.
Inte heller i TV 4S morgonprogram ska han vara med. I tablån står det att man har andra personer där som uttalar sej om boken vid flera tillfällen. Men han själv är inte med
Citera
2015-01-20, 23:22
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag tror inte att v d Kwast är där personligen för de skriver inte att han ska vara där. Däremot tror jag att de diskuterar hans bok.
Inte heller i TV 4S morgonprogram ska han vara med. I tablån står det att man har andra personer där som uttalar sej om boken vid flera tillfällen. Men han själv är inte med

Fast jag hörde slutet av Nyhetssammanfattningen 21:55 (som tyvärr inte finns på nätet ännu) och där tyckte jag de sade att Kwast själv skulle vara med i Gomorron Sverige. Nåja, vi får se imorgon.

Edit: Hittade lite om Kwasts mediestrategi:
Citat:
Twitterkritik

Även journalisten Dan Josefsson, som skrivit om Fallet Thomas Quick i den uppmärksammade boken Mannen som slutade ljuga, är kritisk.

”Christer van der Kwast vägrar komma till morgonsoffan i TV4 om han måste debattera med mig. Tror tydligen inte på egna argumentens bärkraft” skriver han på Twitter.

Jörgen Huitfeldt, programledare på Sveriges Radio, twittrar:

”Christer v d Kwast medverkar gärna i P1 om sin nya bok. Bara han slipper intervjuas av mig. Aldrig varit med om ngt likn under snart 20 år.”
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/skarp-kritik-mot-van-der-kwast
Senast redigerad av Käg Malax 2015-01-20 kl. 23:40.
Citera
2015-01-21, 00:28
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
- Vad fick skattebetalarna för 300 miljoner?

- Fyra till sju mördare som gick fria.

GW i Veckans brott.
Citera
2015-01-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

GW i Veckans brott.

Den ekonomiska skadan för skattebetalarna kan mätas i siffror.

Men hur mäter man skadan av att juridikens brottslingar, också går fria, då deras brott i tjänsten är preskriberade? Ingen åklagare kan åtala Qvickgänget, och de verkar ha skydd av ett korrupt rättssystem som struntar i, om allmänheten har förtroende för domstolarna.

Dessa Stalkers fortsätter skamlöst att förfölja Sture Bergwall, och tjäna pengar på sitt missfoster; Qvick.

Tolkningar av resningar gör de på ett rättsvidrigt sätt, genom att komma med negationer om skyldig, oskyldig, och begrepp om vem som är skyldig, på ett sätt ingen hört talas om före detta efterspel.

De vilseleder allmänheten med att Sture Bergwall är en skyldig mördar som gått fri, i denna fars. Men situationen är att det finns ingen laga kraftvunnen dom kvar på Sture Bergwall. Orden de vränger är jurister som balanserar på den slaka förtalslinan, när kastar skit, men garderar sig för att inte åka dit. För fega är de!

De fortsätter att undergräva rättssystemet. De vet alla att en dom, är det som avgör om någon är skyldig, inte deras grabbiga intriger runt matbordet då de äter och dricker ihop på fritiden. Med tanke på de jurister, som ingår i detta Qvickgäng så är skadan på rättsväsendet ireperabelt för lång tid framöver.

Det jag menar är att shit happens. När man upptäckte vilket hemskt fel som begåtts, och reparerade det med resningar, så skulle saken varit över för Sture Bergwall.

Det som pågår med ett justitieråd som får hålla låda med sina kumpaner, på bekostnad av en privatperson saknar motstycke i något som benämns rättsstat. Alla dessa handelsresande i böcker om sin egen rättsröta är endast vidriga element i ett rättssystem i fritt fall.

Varför ska jag, och övriga medborgare rätta oss efter lagakraftvunna domar och beslut?

Och vad innebär motsatsen? Är någon brottsling om de inte är dömda för brotten? Sture Bergwall förtalas för att ha begått brott som ingen åklagare utanför gänget, vill åtala honom för. Men rännstens justisen fortsätter, utan att någon ingriper, fy fan.

För det som sker nu är faktiskt oförklarligt att det få pågå. Eftersom Sture Bergwall är en person som inte är dömd för alla dessa mord!
Citera
2015-01-21, 05:35
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

GW i Veckans brott.

Vi kan väl lungt säga, att i de svenska fallen, så spelade det i princip ingen roll eftersom de var kalla som en frys. Poliserna i Dalarna har ju haft fler år på sig nu att arbeta med Levifallet sen den gode Bergwall blev formellt friad, det är väl knappast någon här som tror att utredningen tagit några bamse-skutt fram mot den berömda 'glasögonmannen'? Fallen hade legat och samlat damm fortfarande om inte Sturegubben blåst liv i allt. De norska fallen är lite svårare att säga något vettigt om, i alla fall för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in