• 1
  • 2
2015-01-20, 20:36
Medlem
Vilka produkter använder ni? Gärna specifikt märke. Samt hur gör ni steg för steg för att få till de på det bästa sättet.
Själv har jag ganska tjockt hår och luggen går till nedre läppen, om det är till någon hjälp. Tacktack.
Citera
2015-01-20, 20:41
Medlem
Har själv inte backslick men har många polare som har det och då är det märket D:Fi som gäller. Varieras mellan den blåa och den gröna burken.
Citera
2015-01-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyteddybear
Har själv inte backslick men har många polare som har det och då är det märket D:Fi som gäller. Varieras mellan den blåa och den gröna burken.

måste ju kosta pissmycket i vax såfall per månad
Citera
2015-01-20, 20:48
Medlem
Ass.Parades avatar
Jag har långt hår nuförtiden (första gången jag låtit håret växa ut så här långt) och brukar då och då köra en backslick variant. Inte så att det lägger sig helt platt på huvudet utan med lite volym. Nu vet jag inte om du sett Batman Begins men Christian Bale har i början av filmen en slarvig backslick variant med lite längre hår.

Jag vattnar håret med vatten och sprayar sedan lite med valfri hårspray (helst parfymfri då dessa sprayer luktar som fan). Ibland sätter jag lite gelé i håret innan för bättre stadga om håret bestämmer sig för att jävlas. Det går att få till en naturlig look även med spray.
Citera
2015-01-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Jag har långt hår nuförtiden (första gången jag låtit håret växa ut så här långt) och brukar då och då köra en backslick variant. Inte så att det lägger sig helt platt på huvudet utan med lite volym. Nu vet jag inte om du sett Batman Begins men Christian Bale har i början av filmen en slarvig backslick variant med lite längre hår.

Jag vattnar håret med vatten och sprayar sedan lite med valfri hårspray (helst parfymfri då dessa sprayer luktar som fan). Ibland sätter jag lite gelé i håret innan för bättre stadga om håret bestämmer sig för att jävlas. Det går att få till en naturlig look även med spray.

Ja, den har jag sett men jag är ute efter en något mer slickad variant.
Okej jag förstår, tack. Är det inte bäst att efter man duschat och har lite blött hår, i med wax, kamma, sedan hårspray för att "låsa in allt" om ni förstår.
Citera
2015-01-20, 21:02
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiotusen
Ja, den har jag sett men jag är ute efter en något mer slickad variant.
Okej jag förstår, tack. Är det inte bäst att efter man duschat och har lite blött hår, i med wax, kamma, sedan hårspray för att "låsa in allt" om ni förstår.
Nu har jag inte använt alla wax sorter men är det verkligen det bästa för just backslick? Någon dyrare gelé variant och lite lite hårspray är nog bättre men jag kan ha fel, någon får rätta mig om jag har fel.

Och ja, en dusch på morgonen innan kan vara bra. Sedan kan du torka håret lite med handuken först så håret inte är dyblött när du sätter i den produkten du vill använda men det kanske du fattar.
Citera
2015-01-20, 21:08
Medlem
Här läst att vissa wax funkar bra för backslick men hårgele som du säger har jag också hört fungerar bra, därför skulle det vara fint med lite feedback från folk som själva har bakåtslick. Men vad man än väljer att använda så är det bra att avsluta med att spraya i lite hårspray kanske??
Ja jo det förstår jag
Citera
2015-01-20, 21:22
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Här läst att vissa wax funkar bra för backslick men hårgele som du säger har jag också hört fungerar bra, därför skulle det vara fint med lite feedback från folk som själva har bakåtslick. Men vad man än väljer att använda så är det bra att avsluta med att spraya i lite hårspray kanske??
Ja jo det förstår jag
Ja, du får nog vänta på bättre svar från folk som har den frisyren du önskar.

Ja, jag tycker att man oavsett huvudprodukt kan spraya i lite hårspray så att det garanterat sitter i hela dagen
Citera
2015-01-20, 21:30
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Vilka produkter använder ni? Gärna specifikt märke. Samt hur gör ni steg för steg för att få till de på det bästa sättet.
Själv har jag ganska tjockt hår och luggen går till nedre läppen, om det är till någon hjälp. Tacktack.
Det fetade. Är du man eller kvinna?
Citera
2015-01-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Det fetade. Är du man eller kvinna?

Man var det här
Citera
2015-01-20, 21:58
Medlem
carlpetersen73s avatar
Kan dra till med en backslick om jag inte pallar tvätta håret. d:fi extreme funkar bra. Brukar blöta håret lite med händerna innan.
Citera
2015-01-20, 22:03
Medlem
Filantropis avatar
Jag har en sidbena, men det är väl samma princip. Använder Brylcréme, gillar det för att det går att applicera i blött hår. Det stelnar inte när håret torkar, som vax gör. Det går även att kamma till frisyren när man vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in