2015-01-20, 17:34
Medlem
[quote=goran744|51956928]
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Trams

det är inget trams att säga att muslimerna betraktar sin profet som en halvgud för de försvarar precis allt som han gjort då är det nära till hans att se han som en halvgud / stor idol.

Man får inte kränka den stackaren för då tar det hus i helvete, låter som en idoldyrkan från en tonåring.
Citera
2015-01-20, 18:03
Medlem
goran744s avatar
[quote=mitthopp|51957372]
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

det är inget trams att säga att muslimerna betraktar sin profet som en halvgud för de försvarar precis allt som han gjort då är det nära till hans att se han som en halvgud / stor idol.

Man får inte kränka den stackaren för då tar det hus i helvete, låter som en idoldyrkan från en tonåring.
Citera
2015-01-20, 18:20
Medlem
Synd att inte Iman2014 faktiskt diskuterar mer ämnen inom Islam, såsom Shariaskolor osv. Då hade man kanske kunnat ha ett meningsfullt utbyte.

Jag börjar misstänka att han gick med i Islam för att han ville döda och att han hatar Sverige.
Vad tror ni, är han en konvertit? Hans kunskap om islam verkar vara fokuserad till att fördömma alla han hatar, i synnerhet bögar.
Citera
2015-01-20, 18:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Synd att inte Iman2014 faktiskt diskuterar mer ämnen inom Islam, såsom Shariaskolor osv. Då hade man kanske kunnat ha ett meningsfullt utbyte.

Jag börjar misstänka att han gick med i Islam för att han ville döda och att han hatar Sverige.
Vad tror ni, är han en konvertit? Hans kunskap om islam verkar vara fokuserad till att fördömma alla han hatar, i synnerhet bögar.
Endera det eller också en som vill få människor att hata muslimer ännu mer. Något fel i resonemanget är det.
Citera
2015-01-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Eller så fick Islam han att vilja börja döda och hata Sverige?
Citera
2015-01-20, 18:50
Medlem
Citat:
Endera det eller också en som vill få människor att hata muslimer ännu mer. Något fel i resonemanget är det.

Hmmm...

Du har kanske rätt. Du och MeanME.

Jag är för lätt-trogen ibland.

Samtidigt vet jag flera människor som har bisarra oresonliga åsikter, på fullt allvar. (mina föräldrar t.ex.) Så jag brukar anta att folk är sådana som de säger.

Men, du har nog rätt.
Iman2014 är ett troll som försöker öka hatet mot muslimer.

Andra fanatiska muslimer man stöter på brukar argumentera utifrån Koranen och hadither.
De brukar tala om Profeten och profetens exempel. De brukar vara insatta i sin religion. Såklart.

Inte pladdra på om att hata och döda.
Hans kunskap om islam är begränsad till det väldigt ytliga.
Den lilla kunskap han har är klipp och klistrat från antingen en anti-islamsk sida, eller från den extremfundamentalistiska islamqa.
Senast redigerad av grelin1999 2015-01-20 kl. 18:59.
Citera
2015-01-20, 20:20
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Eller så fick Islam han att vilja börja döda och hata Sverige?
Det är snarare hans tolkning av islam som uppmanar honom till att bli hatisk och våldsam. Han följer nämligen samma ideologi som ISIS och Al-Qaida. De moderata muslimerna följer inte samma tolkning av islam som dessa extremister. Det är viktigt att urskilja den fundamentalistiska tolkningen från den moderata tolkningen av islam.
Citera
2015-01-20, 20:30
Medlem
Iman2014s avatar
Det är återigen intressant att notera hur ni som är emot mig alltid kommer med allmänna och generella slutsatser om det jag skrivit, som givetvis är baserat på rent nonsens. Ni har inget konkret eller specifikt ni kan motbevisa i det jag skriver. Inte en enda gång har ni på denna delen av FB, religionsdelen, kommit med något specifikt som jag skrivit och motargumenterat det.

Det är väldigt lätt för någon att säga om någon annan att den personen har fel. Det svåra är att säga VAD är det som han säger som är fel, VART ligger felet och problemet och VARFÖR det är fel. Och sedan förklara vad sanningen istället är. Det är något som ingen här kan göra. Ni försöker ju inte ens.
Citera
2015-01-20, 20:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Det är återigen intressant att notera hur ni som är emot mig alltid kommer med allmänna och generella slutsatser om det jag skrivit, som givetvis är baserat på rent nonsens. Ni har inget konkret eller specifikt ni kan motbevisa i det jag skriver. Inte en enda gång har ni på denna delen av FB, religionsdelen, kommit med något specifikt som jag skrivit och motargumenterat det.

Det är väldigt lätt för någon att säga om någon annan att den personen har fel. Det svåra är att säga VAD är det som han säger som är fel, VART ligger felet och problemet och VARFÖR det är fel. Och sedan förklara vad sanningen istället är. Det är något som ingen här kan göra. Ni försöker ju inte ens.
Jag är helt emot ditt dödarkränkar snack. Kan jag bli konkretare?????????
Citera
2015-01-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
i Tjetjenien...

idag demonstrerade 800.000 tjetjenier mot bilder på Mohamed, hehe

så visst kan muslimer protestera när de tycker att nånting är fel,
det har vi sett i Egypten ,Libyen, Palestina, Indonesien, Pakistan...

men de kan inte protestera mot jihad/terrorism eftersom deras profet ägnade sig åt samma sak som IS idag,
Det var 800 personer
Citera
2015-01-20, 21:46
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Jag är helt emot ditt dödarkränkar snack. Kan jag bli konkretare?????????

Ja?

Du kan inte säga så, du får förklara vad det är jag skriver som du anser vara "dödarkränkar" och sen säga varför de är fel och så vidare. Annars så är du den som är intellektuellt underlägsen i debatten. Jag har förklarat specifikt angående Charlie Hebdo och dem som väljer att grovt kränka och håna Profeten och Islam, om du inte gillar det så får du istället förklara varför det är fel och vad sanningen istället är.
Citera
2015-01-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Det är snarare hans tolkning av islam som uppmanar honom till att bli hatisk och våldsam. Han följer nämligen samma ideologi som ISIS och Al-Qaida. De moderata muslimerna följer inte samma tolkning av islam som dessa extremister. Det är viktigt att urskilja den fundamentalistiska tolkningen från den moderata tolkningen av islam.
Självklart är det tolkningen jag menar. Det trodde inte jag att jag behövde skriva. Men det är likväl Islam. Problemet är att det verkar ganska lätt att tolka koranen till något våldsamt?
Det finns alldeles för många debatter runt om i världen angående om Islam är en fredens religion. Allt kan inte vara påhitt,eller? Ingen rök utan eld som man säger. Frågan är hur mycket eld det är......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in