Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Yttrandefrihet är del av ett civiliserat samhälle. Jag förstår att du tar avstånd från den. Du är så osäker att du inte klarar av att någon gör sig lustig på din tros bekostnad. Hur stark kan en sån tro vara, när man aktivt anfaller alla som löjliggör dina inbillningar? Precis som barn
Jag är väldigt kunnig i det jag skriver. Min tro och mina åsikter är konsekventa, däremot kan jag nämna starkt lagligt stöd för det jag säger och utifrån sekulärt perspektiv är det jag säger mycket mer logiskt och bättre för samhället än det du förespråkar. Detta eftersom ni hycklar då det inte finns yttrandefrihet i Väst. Det finns begränsningar. Och dessa begränsningar finns av en viss anledning, även enligt Sveriges grundlag, och dessa anledningar kan och ska appliceras även när en hel religiös grupp utsätts för kränkningar och hån. Så det är upp till er att agera utifrån era egna principer om förbud av kränkning mot religiösa grupper och folkgrupper och sådant tal som skapar ett hot mot den allmänna ordningen, annars får ni bara acceptera att saker som i Paris kommer hända. För krigshandlingar svaras med krigshandlingar.
Citat:
Mening med livet skapar man eller finner själv. Extern mening är något man får av andra och är mer sårbar för försök att kontrollera och styra.
Klart ni kommer att kämpa mot alla sin inte faller i led och underkastar sig era svagsinta filosofier med visioner om naiva paradis. Om vi får stå kvar så ter sig era fantasier bara barnsliga. Det måste förbi oemotsagt för så länge jämförelsen finns ser ni patetiska ut.
Om det är något som är patetiskt så är det er materialism. Ni dyrkar ju materialismen på ett något enormt sätt. Det finns ju ingen mening med livet utifrån ert perspektiv, detta är bara fakta.
Citat:
Ni tror det är så, men det visar bara på ert eget missförstånd och svagsinthet.
Ni TROR ni har ett löfte av Gud, medans ni i själva verket bara har en antik ökensaga i en bok att luta er mot och hundratals år av blod. Ingenting annat.
Rädslan, ångesten, oron och osäkerheten verkar ni stå för. Speciellt med tanke på hur starkt ni konstant måste hävda er. Alla osäkerheter som vi andra orsakar er kräver att ni agerar på det viset ni gör. Det är så otroligt barnsligt.
Gud har skickat 100 000 tals profeter till mänskligheten och budskapet är kontinuerligt. Och budskapet har alltid varit detsamma och väldigt simpelt. Nämligen monoteism och att Gud är EN och att endast Gud ska dyrkas. Trots detta har majoriteten alltid förkastat budskapet och istället ägnat sig åt polyteism och idoldyrkan. Detta är ett väldigt simpelt och naturligt budskap som endast dem som är spirituellt sjuka kan förkasta.
Vi muslimer utstår ju hela tiden olika attacker mot vår religion på värsta möjliga sätt, men ibland så är det bara så att nog är nog. Vi kan inte acceptera att islamhatare hånar och kränker vår religion på värsta möjliga sätt, då får man göra upp med dem helt enkelt såsom i Paris. Sen får vi se på Domedagen vem som stor som segrare. Är det ni materialister/ateister som kommer göra det? Eller dem som tror på EN Enda Gud och endast dyrkar EN Gud och offrar sitt liv för Gud?