2015-01-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nä, det är koran-efterrationalisererna och slingre-retorikerna. Imam2014 är åtminstone hederlig omkring sin paranoia/megalomani-världsbild.

Varemot du och dina geliker vältrar er i semantisk akrobatik, vilket på sikt är farligare än det Imam2014 står för.

Tack vad snällt sagt. Jag instämmer.
Strawberry och fransk dikotomi på dig, puss puss.
Citera
2015-01-20, 13:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nä, det är koran-efterrationalisererna och slingre-retorikerna. Imam2014 är åtminstone hederlig omkring sin paranoia/megalomani-världsbild.

Varemot du och dina geliker vältrar er i semantisk akrobatik, vilket på sikt är farligare än det Imam2014 står för.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Tack vad snällt sagt. Jag instämmer.

Kommar denna enighet med mig att leda till en förminskning av din semantiska akrobatik?
Citera
2015-01-20, 14:15
Medlem
Citat:
Kommar denna enighet med mig att leda till en förminskning av din semantiska akrobatik?

Tramspelle.

Jag argumenterar inte med dem som ska hålla på med meningslösa oneliners och därmed ta plats från de riktiga diskussionerna.

Men grattis, du har fått några svar igen, vilket väl är ditt syfte att provocera fram.
Citera
2015-01-20, 14:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag argumenterar inte med dem som ska hålla på med meningslösa oneliners och därmed ta plats från de riktiga diskussionerna.

Mina oneliners (som du kallar det) är kompakt-kritik av din och dina gelikers tomma retorik, och innehåller tämligen mycket information (för den som har bara ett minimum av rationalistisk och semantisk förståelse).

Luftslott av ord ... (allegoriskbyggd på sand ... kan vilkensomhelst pådyvlande teist konstruera.
Citera
2015-01-20, 14:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du borde söka psykologisk hjälp för ditt tvångsmässiga beteende.

Är det:

1/ något särskild i mitt argumentations-underlag (t.ex. min världsbild eller min metodologi) du syfter till?

2/ en individual-psykologisk analys du ställar?

3/ eller är du bara ytterligare slingre-retorisk?

Alternativ 1/ KAN ju visa sig vara relevant för denna tråd. Dom andra två inte.
Citera
2015-01-20, 15:10
Medlem
Citat:
Är det:

1/ något särskild i mitt argumentations-underlag (t.ex. min världsbild eller min metodologi) du syfter till?

2/ en individual-psykologisk analys du ställar?

3/ eller är du bara ytterligare slingre-retorisk?

Alternativ 1/ KAN ju visa sig vara relevant för denna tråd. Dom andra två inte.

Alt 1, då samtliga dina inlägg totalt saknar argument och information, utan bara är tvångsmässiga kritik/påhopp/meningslösheter...
Citera
2015-01-20, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014

Att kränka ens religion ska vara olagligt

Nej det skall det förstås inte vara...

Ponera att det uppstår en religion som blir kränkt av att tex kvinnor döljer ansiktet med slöjor och liknande. Skall man respektera den religion som kräver slöjor på kvinnor, eller den religion som blir kränkt av det?
Citera
2015-01-20, 16:37
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Yttrandefrihet är del av ett civiliserat samhälle. Jag förstår att du tar avstånd från den. Du är så osäker att du inte klarar av att någon gör sig lustig på din tros bekostnad. Hur stark kan en sån tro vara, när man aktivt anfaller alla som löjliggör dina inbillningar? Precis som barn

Jag är väldigt kunnig i det jag skriver. Min tro och mina åsikter är konsekventa, däremot kan jag nämna starkt lagligt stöd för det jag säger och utifrån sekulärt perspektiv är det jag säger mycket mer logiskt och bättre för samhället än det du förespråkar. Detta eftersom ni hycklar då det inte finns yttrandefrihet i Väst. Det finns begränsningar. Och dessa begränsningar finns av en viss anledning, även enligt Sveriges grundlag, och dessa anledningar kan och ska appliceras även när en hel religiös grupp utsätts för kränkningar och hån. Så det är upp till er att agera utifrån era egna principer om förbud av kränkning mot religiösa grupper och folkgrupper och sådant tal som skapar ett hot mot den allmänna ordningen, annars får ni bara acceptera att saker som i Paris kommer hända. För krigshandlingar svaras med krigshandlingar.

Citat:
Mening med livet skapar man eller finner själv. Extern mening är något man får av andra och är mer sårbar för försök att kontrollera och styra.
Klart ni kommer att kämpa mot alla sin inte faller i led och underkastar sig era svagsinta filosofier med visioner om naiva paradis. Om vi får stå kvar så ter sig era fantasier bara barnsliga. Det måste förbi oemotsagt för så länge jämförelsen finns ser ni patetiska ut.

Om det är något som är patetiskt så är det er materialism. Ni dyrkar ju materialismen på ett något enormt sätt. Det finns ju ingen mening med livet utifrån ert perspektiv, detta är bara fakta.

Citat:
Ni tror det är så, men det visar bara på ert eget missförstånd och svagsinthet.
Ni TROR ni har ett löfte av Gud, medans ni i själva verket bara har en antik ökensaga i en bok att luta er mot och hundratals år av blod. Ingenting annat.

Rädslan, ångesten, oron och osäkerheten verkar ni stå för. Speciellt med tanke på hur starkt ni konstant måste hävda er. Alla osäkerheter som vi andra orsakar er kräver att ni agerar på det viset ni gör. Det är så otroligt barnsligt.

Gud har skickat 100 000 tals profeter till mänskligheten och budskapet är kontinuerligt. Och budskapet har alltid varit detsamma och väldigt simpelt. Nämligen monoteism och att Gud är EN och att endast Gud ska dyrkas. Trots detta har majoriteten alltid förkastat budskapet och istället ägnat sig åt polyteism och idoldyrkan. Detta är ett väldigt simpelt och naturligt budskap som endast dem som är spirituellt sjuka kan förkasta.

Vi muslimer utstår ju hela tiden olika attacker mot vår religion på värsta möjliga sätt, men ibland så är det bara så att nog är nog. Vi kan inte acceptera att islamhatare hånar och kränker vår religion på värsta möjliga sätt, då får man göra upp med dem helt enkelt såsom i Paris. Sen får vi se på Domedagen vem som stor som segrare. Är det ni materialister/ateister som kommer göra det? Eller dem som tror på EN Enda Gud och endast dyrkar EN Gud och offrar sitt liv för Gud?
Citera
2015-01-20, 16:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag är väldigt kunnig i det jag skriver. Min tro och mina åsikter är konsekventa, däremot kan jag nämna starkt lagligt stöd för det jag säger och utifrån sekulärt perspektiv är det jag säger mycket mer logiskt och bättre för samhället än det du förespråkar. Detta eftersom ni hycklar då det inte finns yttrandefrihet i Väst. Det finns begränsningar. Och dessa begränsningar finns av en viss anledning, även enligt Sveriges grundlag, och dessa anledningar kan och ska appliceras även när en hel religiös grupp utsätts för kränkningar och hån. Så det är upp till er att agera utifrån era egna principer om förbud av kränkning mot religiösa grupper och folkgrupper och sådant tal som skapar ett hot mot den allmänna ordningen, annars får ni bara acceptera att saker som i Paris kommer hända. För krigshandlingar svaras med krigshandlingar.

Om det är något som är patetiskt så är det er materialism. Ni dyrkar ju materialismen på ett något enormt sätt. Det finns ju ingen mening med livet utifrån ert perspektiv, detta är bara fakta.

Gud har skickat 100 000 tals profeter till mänskligheten och budskapet är kontinuerligt. Och budskapet har alltid varit detsamma och väldigt simpelt. Nämligen monoteism och att Gud är EN och att endast Gud ska dyrkas. Trots detta har majoriteten alltid förkastat budskapet och istället ägnat sig åt polyteism och idoldyrkan. Detta är ett väldigt simpelt och naturligt budskap som endast dem som är spirituellt sjuka kan förkasta.

Vi muslimer utstår ju hela tiden olika attacker mot vår religion på värsta möjliga sätt, men ibland så är det bara så att nog är nog. Vi kan inte acceptera att islamhatare hånar och kränker vår religion på värsta möjliga sätt, då får man göra upp med dem helt enkelt såsom i Paris. Sen får vi se på Domedagen vem som stor som segrare. Är det ni materialister/ateister som kommer göra det? Eller dem som tror på EN Enda Gud och endast dyrkar EN Gud och offrar sitt liv för Gud?

Bor du i ett tält? Går du i tygtrasor? Kryper du till jobbet eller dit du skall eller har du häst? Kamel?
Handlar du i affärer? Åker du tåg, buss, flyg, båt? Läser du tidningar, böcker?
Använder du hammare, spik, skruvar? Är du befriad från materialismen?
Skärp dig människa! Du är inte GUD och offra sig för GUD betyder att INTE döda. Det är GUD som skall döma dig och döda eventuellt nu då.
Du behöver inte bevisa att du är muslim eller vad du nu tror dig vara. EN MÄNNISKA!
Du kör med så kallade krigshandlingar själv i dina förvirrade uttalanden om kränkningar hit och dit.
Vem kränker du då? Eller tror du att du har rätt att välja vad som är att kränka eller inte kränka?
Du förstör för dina vettiga muslimska medmänniskor då du beter dig som en dregglande fanatiker ala Usama bin laden.
Jag skall hälsa från GUD att du skall skärpa dig.
Citera
2015-01-20, 16:50
Medlem
[quote]
Citat:
Jag är väldigt kunnig i det jag skriver.

Gud har skickat 100 000 tals profeter till mänskligheten och budskapet är kontinuerligt
Trots detta har majoriteten alltid förkastat budskapet och istället ägnat sig åt polyteism och idoldyrkan. Detta är ett väldigt simpelt och naturligt budskap som endast dem som är spirituellt sjuka kan förkasta.QUOTE]

då får Gud ta och skicka en ny profet för den sista han sände betraktar hans efterföljare - muslimerna - som en halvGud och stor idol
Citera
2015-01-20, 16:53
Medlem
Citat:

Att påstå att det finns andra gudar än din, är det också att kränka islam?
Citera
2015-01-20, 16:54
Medlem
goran744s avatar
[quote=mitthopp|51956874]
Citat:

då får Gud ta och skicka en ny profet för den sista han sände betraktar hans efterföljare - muslimerna - som en halvGud och stor idol
Trams
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in