2015-01-19, 23:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Själv skulle jag gärna sett av vi inledde mot lite sämre lag för att ha en chans att börja säsongen med några vinster. Både Elfsborg och Häcken har ju varit topplag dom senaste åren och derbyt mot Djurgården kan det sluta hur som helst känns det som.

En start med (typ) Åtvid hemma, Norrköping borta, Kalmar hemma och sedan Göteborg borta skulle inte vara helt fel. Säsongen börjar med tre stycken lag som är lite sämre på pappret och sedan en riktigt fet bortaresa till Gbg.

//Pessimistbajen

Var Häcken så bra förra året?
Citera
2015-01-19, 23:27
Medlem
Citat:
Själv skulle jag gärna sett av vi inledde mot lite sämre lag för att ha en chans att börja säsongen med några vinster. Både Elfsborg och Häcken har ju varit topplag dom senaste åren och derbyt mot Djurgården kan det sluta hur som helst känns det som.

En start med (typ) Åtvid hemma, Norrköping borta, Kalmar hemma och sedan Göteborg borta skulle inte vara helt fel. Säsongen börjar med tre stycken lag som är lite sämre på pappret och sedan en riktigt fet bortaresa till Gbg.

//Pessimistbajen
Fast det bör väl vara precis i början av säsongen då vi har som störst chans att prestera bra mot de lite bättre lagen? Lite ruljans i truppen, ny tränare osv samtidigt som vi har i stort sett intakt trupp plus några förstärkningar och en jävla taggning inför att äntligen spela Allsvenskt igen.

Säg att vi går med 2-1-0 eller ännu bättre, 3-0-0 i de första omgångarna. Då kommer vi ju prestera bra hela våren av bara farten. Om det å andra sidan går sämre så är det fortfarande mot ganska bra motstånd och inte hela världen (bortsett från derbyt då, fyfan om vi torskar där..)
.
Synd bara att Elfsborg borta inte blir i första omgången (förutsatt att det stämmer givetvis). Jävlar vilken invasion det hade kunnat bli.
Citera
2015-01-19, 23:40
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Var Häcken så bra förra året?

Nja, eller det kan väl diskuteras. En femteplats har jag för mig att det blev tillslut. Så inte absoluta toppen, men fortfarande ett lag som var med och slogs om Europaplatserna. Om jag inte missminner mig så var Häckens inledning riktigt dålig?

Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Fast det bör väl vara precis i början av säsongen då vi har som störst chans att prestera bra mot de lite bättre lagen? Lite ruljans i truppen, ny tränare osv samtidigt som vi har i stort sett intakt trupp plus några förstärkningar och en jävla taggning inför att äntligen spela Allsvenskt igen.

Säg att vi går med 2-1-0 eller ännu bättre, 3-0-0 i de första omgångarna. Då kommer vi ju prestera bra hela våren av bara farten. Om det å andra sidan går sämre så är det fortfarande mot ganska bra motstånd och inte hela världen (bortsett från derbyt då, fyfan om vi torskar där..)
.
Synd bara att Elfsborg borta inte blir i första omgången (förutsatt att det stämmer givetvis). Jävlar vilken invasion det hade kunnat bli.

Ja du har nog rätt. Jag är bara nervös inför säsongen och försöker sänka mina förväntningar. Inleder vi trevande så hoppas jag alla supportrar sitter ner i båten och inte tar några förhastade beslut. Jag är inte sugen på mer gallerskak.

Elfsborg i första omgången kunde ha blivit riktigt grymt. Detsamma tror jag även det skulle bli om vi inledde borta mot IFK Göteborg eller Örebro.
Citera
2015-01-20, 07:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

//Pessimistbajen
Häckens ambitioner uppe i toppen går att diskutera, blivit av med Lewicki och de ryktas starkt (såklart) om Simon Gustafsson och Carlos Strandberg samtidigt som man värvat Dardan Rexhepi och Jasmin Sudic. Finns ett x antal lag i allsvenskan som man hellre inte vill möta.
Citera
2015-01-20, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Märkligt val att sälja tröjorna för 300kr styck.

300:- st är väl inköpspriset i bästa fall?
Lyckas man sälja 4000 tröjor så skall man nog inte räkna med att sälja särskilt många nya tröjor på ett par år. Iaf om man inte ändrar designen radikalt...till det bättre...
Citera
2015-01-20, 09:47
Medlem
Bajenjeppes avatar
Om nu ryktet stämmer angående vår säsongsöppning så känns det lite nervöst faktiskt, men vad ska man göra.

Tankar om omgångarna det har talats om:

Hammarby-Häcken
Väldigt positivt att inleda mot ett lag hemma som inte hade lockat några extra supportrar mitt i säsong. Sportsligt känns det dock lite nervöst eller kanske snarare lite ovisst. Jag har följt Allsvenskan alla år vi har varit i Superettan och Häcken kan stundtals vara riktigt jävla bra. Detta kanske sticker lite i ögonen på vissa, men jag anser faktiskt att Häcken korta korta perioder har Sveriges bästa och mest tempostarka kortpassningsspel. Dock lyckas de inte hålla i detta mer än korta stunder i matcherna, vilket gör dom ofarliga på sikt. Däremot brukar väl Häcken inte vara speciellt bra på konstgräs? Hur som helst tror jag det blir ett test att se huruvida vi håller i tempot.

Elfsborg-Hammarby
Hade kunnat bli en riktig invasion, men nu går väl matchen på en vardag vad jag förstår. Kommer bli mycket folk ändå och säkert en rolig resa. Sportsligt sätt känns det faktiskt inte så farligt. Elfsborg är visserligen ett topplag, men pressen kommer ligga på dom och matchen spelas på konstgräs så där kan det gå lite hur som helst. Skön match.

Hammarby-Djurgården
Perfekt! Derbyt skulle förstås komma i omgång 3 eller 4 och att vi får de hemlösa hemma i omgång 3 blir perfekt. Kross på läktarna och på plan redan då alltså.

Malmö-Hammarby
Ruggigt svår bortamatch, men den ska ju komma nångång. Vet inte vilket datum det i så fall skulle bli, men rolig resa hur som helst. Sportsligt blir det perfekt att Malmö har all press på sig.

Generellt ett ganska svårt schema inledningsvis. Jag hade hellre fått Halmstad, Åtvidaberg, Gefle, Falkenberg eller dylikt, men detta funkar och kommer bli bra, om schemat nu blir så.
Citera
2015-01-20, 09:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Generellt ett ganska svårt schema inledningsvis. Jag hade hellre fått Halmstad, Åtvidaberg, Gefle, Falkenberg eller dylikt, men detta funkar och kommer bli bra, om schemat nu blir så.

Hade ni fått din drömstart och sen gått ut med 0 pinnar på första tre så hade gallerskak/hot mot styrelse osv osv varit ett faktum så ni ska nog vara glada att ni får möta olika "bra" lag i början. Något de flesta i Allsvenskan får göra. Det är lite så häruppe i finrummet att ingen match är en match där man kan ställa in skorna som ni verkar tro.
Citera
2015-01-20, 10:00
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hade ni fått din drömstart och sen gått ut med 0 pinnar på första tre så hade gallerskak/hot mot styrelse osv osv varit ett faktum så ni ska nog vara glada att ni får möta olika "bra" lag i början. Något de flesta i Allsvenskan får göra. Det är lite så häruppe i finrummet att ingen match är en match där man kan ställa in skorna som ni verkar tro.

Blåbärsgängen jag nämnde var inget jag ville ha på rad, utan bara ha något sånt motstånd bland Häcken, Elfsborg och Malmö. Jag har varit i finrummet förut
Citera
2015-01-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Om nu ryktet stämmer angående vår säsongsöppning så känns det lite nervöst faktiskt, men vad ska man göra.

Tankar om omgångarna det har talats om:

Hammarby-Häcken
Väldigt positivt att inleda mot ett lag hemma som inte hade lockat några extra supportrar mitt i säsong. Sportsligt känns det dock lite nervöst eller kanske snarare lite ovisst. Jag har följt Allsvenskan alla år vi har varit i Superettan och Häcken kan stundtals vara riktigt jävla bra. Detta kanske sticker lite i ögonen på vissa, men jag anser faktiskt att Häcken korta korta perioder har Sveriges bästa och mest tempostarka kortpassningsspel. Dock lyckas de inte hålla i detta mer än korta stunder i matcherna, vilket gör dom ofarliga på sikt. Däremot brukar väl Häcken inte vara speciellt bra på konstgräs? Hur som helst tror jag det blir ett test att se huruvida vi håller i tempot.

Elfsborg-Hammarby
Hade kunnat bli en riktig invasion, men nu går väl matchen på en vardag vad jag förstår. Kommer bli mycket folk ändå och säkert en rolig resa. Sportsligt sätt känns det faktiskt inte så farligt. Elfsborg är visserligen ett topplag, men pressen kommer ligga på dom och matchen spelas på konstgräs så där kan det gå lite hur som helst. Skön match.

Hammarby-Djurgården
Perfekt! Derbyt skulle förstås komma i omgång 3 eller 4 och att vi får de hemlösa hemma i omgång 3 blir perfekt. Kross på läktarna och på plan redan då alltså.

Malmö-Hammarby
Ruggigt svår bortamatch, men den ska ju komma nångång. Vet inte vilket datum det i så fall skulle bli, men rolig resa hur som helst. Sportsligt blir det perfekt att Malmö har all press på sig.

Inte helt osannolikt att ni har 0 poäng efter den inledningen.
Citera
2015-01-20, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08

Inte helt osannolikt att vi har 12 poäng efter den inledningen heller (appropå avd: värdelöst konstaterande).

Däremot är det ganska troligt att vi ligger på ett publiksnitt runt 26 000 inför omgång 7.
Citera
2015-01-20, 10:41
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08

Osannolikt att vi tar 0 poäng mot de hemlösa. Titta på deras startelva i dagens träningsmatch... Höie är den enda som jag anser vara bättre en vår motsats, dvs. Hopf. Möjligtvis att Haris hade varit en tillgång, men annars är det alibi-spelare rakt igenom. Men du håller nere förväntningarna, I like it

Edit: Dags att sluta skriva sånt här i supportertråden. Sorry.
Citera
2015-01-20, 10:54
Medlem
Petterrors avatar
Det vi kan konstatera hittills är att vi kommer ta 0-12 p på dom 4 första matcherna, samt att vi kommer krossa Djurgården på läktaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in