Jag jobbade när jag var lite yngre på Stippes, i nästan 3 år från det att jag var 17.
Lönen var hemsk, 55 kronor i timmen började jag med som 17åring, och när jag slutade där - nästan 20 år gammal, så tjänade jag runt 70kronor i timmen.
Arbetet i sig var väldigt enkelt, det blev dock väldigt lätt psykiskt påfrestande vissa nätter.
Det som fick en att stanna kvar såpass länge, trots den kassa lönen - var dom otroligt roliga kollegorna, det faktum att när man jobbade så hade man en extrem frihet att bestämma över vad man själv gjorde och givetvis gratis mat under och utanför arbetstid - något som jag fortfarande idag kan dra nytta av.
Trots dålig lön, och tvivelaktiga arbetsvillkor - så gav Stippes mig en hälsosam syn på arbete, och byggde upp en bra arbetsmoral samt formade mig till den stresståliga person jag är idag. Ångrar inte en sekund att jag jobbade där!
Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Kul tråd, stället har gått från legendariskt stam-hak till vidrigt på tio trådsvar. Det är fel landsdel för mig så jag har aldrig varit där, men det verkar inte direkt samstämmigt

Stället ÄR ett legendariskt stammis-hak, personer i min gemenskapskrets som pratade om hur äckligt och skabbigt Stippes är - trillade ofta in där efter en kväll ute i vilket fall som helst.
Givetvis var det ett betydligt populärare ställe förr - klientelet har förändrats, och blivit mindre, men än idag har man kvar några stammisar som besökt Stippes sedan det öppnade.
Maten i sig är speciell, inte på det sättet att den är extremt bra råvarumässigt, eller tillagad på ett extraordinärt sätt - utan det är just det att du inte hittar liknande mat någon annanstans, åtminstone inte i Malmö.