2015-01-18, 01:25
  #6793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Det var ingen rolig match man fick se i Karlstad. Ändå blev det äckligt spännande mot slutet. Vilken dramatik!

Riktigt besviken på Örebro som inte alls bjuder upp till match första 40. Skitmatcher kommer då och då men om inte ens arbetsinsatsen finns där blir man arg när det handlar om en såhär viktig match. Utöver det såg det väldigt ofokuserat ut i hela laget, grymt dåliga förstapass och man åker inte alls tillräckligt mycket skridskor. Färjestad stängde också spelet väldigt effektivt, det kändes som om man hade läst sönder Örebro helt och hållet.

Sen måste man ju bara ge en känga till domarteamet - fy fan så kassa de var. Jag försöker skippa att gnälla på domarna, men idag gjorde de på tok för många grova misstag att jag inte kan låta bli. I första perioden missar man en solklar utvisning på Lalonde som trycker till en Örebrospelare längs sargen med händerna långt nere på ryggen. 25 sekunder in i tredje ska Färjestad ha 2-0, men domarna blåste av för blockering alldeles för snabbt. Men den värsta måste ju varit utvisningen som Grundel åker på. Jag var helt säker på att det var Lehtonen som skulle åka (vilket han ska göra alla dagar i veckan), istället åker Grundel ut för delaying the game vi har åkt på två jättekonstiga sådana utvisningar senaste matcherna, är det några nya kassa direktiv till domarna eller?

Sen visst, starkt av domarna att blåsa straff för Pogges fulspel i slutet - där är man ju van vid att domarna hellre friar - men det känns ändå helt förgäves eftersom man fegar ur när man inte tar ut Tollefsen direkt efter Örebro gjort 3-2. Tollefsen skickar ju för bövelen högerkroken rakt i Löwdahls ansikte flera sekunder efter att pucken gått i mål. Men den struntar givetvis domarna i eftersom det blev mål. Är ganska säker på att man plockat Tollefsen om det hade skett fem minuter in i matchen... vilken jävla gris han är förresten, norrmannen. Kommer undan med sitt fulspel under hela matchen
Ni behöver inte vara oroliga, ni möter ett formsvagt HV på torsdag

sm09dif: han lyckades få SSK att undvika kval neråt till Div 1, han har fått HV på fötter igen trots att vi besitter nästan samma lag som ifjol, dock har vi en rejäl svacka för tillfället
__________________
Senast redigerad av Pawhlen 2015-01-18 kl. 01:28.
Citera
2015-01-18, 01:28
  #6794
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Ingen aning om Andreas Johansson är något att ha som tränare, men han ser rolig ut i båset. Och han varvar rätt klyschor med rätt nivå av energi i intervjuer. Finns helt klart mindre inspirerande tränare att se på.

Oerhört starkt förövrigt av Nilson att kunna koppla bort allt och prestera såpass på isen nu med allt som varit runtomking och är på läktare idag.
Ja. Man gläds med Marcus Nilson, det hade inte kunnat bli bättre vare sig för honom eller dom som bestämde att han skulle tillbaka till DIF. Och då gillar jag varken DIF eller "Mackan" speciellt mycket.
Citera
2015-01-18, 01:46
  #6795
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja. Man gläds med Marcus Nilson, det hade inte kunnat bli bättre vare sig för honom eller dom som bestämde att han skulle tillbaka till DIF. Och då gillar jag varken DIF eller "Mackan" speciellt mycket.
Det känns riktigt bra. Liksom värmande för själen. Och jag var inte nådig mot MN när hela cirkusen var igång. Om han nu som det verkar får bra fart på Lauritsen utöver sin egen prduktion så är det ju för fan nästan guld värt. ALL HEDER åt Marcus Nilson.
Citera
2015-01-18, 02:10
  #6796
Medlem
Displaceds avatar
Andersén super efter förlusten.

http://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1654054

Allt är ät helvete med detta.
Citera
2015-01-18, 02:15
  #6797
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Andersén super efter förlusten.

http://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1654054

Allt är ät helvete med detta.
Att supa, och släppa på tyglarna kan lösa problem det vet alla förutom frikyrkomedlemmar.
Patetiskt inlägg du gör förövrigt.
Citera
2015-01-18, 02:16
  #6798
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Andersén super efter förlusten.

http://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1654054

Allt är ät helvete med detta.
Brynäs behöver någon som Andreas Johansson, annars blir det nog HA för dom nästa år.
Citera
2015-01-18, 02:18
  #6799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Andersén super efter förlusten.

http://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1654054

Allt är ät helvete med detta.
Luktar allsvenskan kring att klaga på folk som super på fritiden.
Citera
2015-01-18, 04:57
  #6800
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Andersén super efter förlusten.

http://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1654054

Allt är ät helvete med detta.
Tycker killen ser rätt så städad ut. Dessutom har du inte med hans privatliv att göra. En annan fråga är ju om det inte är rätt jävla befogat att supa ner sig efter en sån förlust. Eller vad gjorde du? Alla greppar vi efter halmstrån i tuffa tider, men det hade ju varit bra mycket värre om spelare söp hemma i ensamheten.
Citera
2015-01-18, 06:09
  #6801
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Det är naturligtvis uppenbart olämpligt att lagkaptenen går ut och roar sig timmarna efter (ännu) en blytung förlust när laget är inblandat i bottenstriden. Han borde ha gått hem och lagt sig i stället.

Hade det hänt i Italien hade han åkt på stryk eller fått bilen sönderslagen. Har inte Brynäs någon "firma" som kan tala honom till rätta?
Citera
2015-01-18, 07:38
  #6802
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Att supa, och släppa på tyglarna kan lösa problem det vet alla förutom frikyrkomedlemmar.
Patetiskt inlägg du gör förövrigt.
Tycker det känns ganska oproffsigt, framförallt när man är i Brynäs läge. Att gå ut och roa sig hade jag kunnat unna honom om de vunnit med 7-2, inte efter säsongens pinsammaste insats. De borde gå hem och reflektera över vad som kan göras bättre på individuell nivå, inte sopa det under mattan och gå ut och ha kul.

Du får gärna förklara det patetiska i det hela.
Citera
2015-01-18, 07:50
  #6803
Medlem
Embas avatar
Imponerad av gården igår. Hoppas ni tar er till slutspel. Kan bli livsfarliga!

Men varför tackar Kaarel nej till Cehlin? Han kan väl knappast vara för dyr? Skadedrabbad, visst. Men ändå.
Citera
2015-01-18, 08:27
  #6804
Bannlyst
Andersén är från Grums så det är klart att han super till.

Rajala var också ute och söp förresten. Han är ju finne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in