Citat:
Ni behöver inte vara oroliga, ni möter ett formsvagt HV på torsdagDet var ingen rolig match man fick se i Karlstad. Ändå blev det äckligt spännande mot slutet. Vilken dramatik!
Riktigt besviken på Örebro som inte alls bjuder upp till match första 40. Skitmatcher kommer då och då men om inte ens arbetsinsatsen finns där blir man arg när det handlar om en såhär viktig match. Utöver det såg det väldigt ofokuserat ut i hela laget, grymt dåliga förstapass och man åker inte alls tillräckligt mycket skridskor. Färjestad stängde också spelet väldigt effektivt, det kändes som om man hade läst sönder Örebro helt och hållet.
Sen måste man ju bara ge en känga till domarteamet - fy fan så kassa de var. Jag försöker skippa att gnälla på domarna, men idag gjorde de på tok för många grova misstag att jag inte kan låta bli. I första perioden missar man en solklar utvisning på Lalonde som trycker till en Örebrospelare längs sargen med händerna långt nere på ryggen. 25 sekunder in i tredje ska Färjestad ha 2-0, men domarna blåste av för blockering alldeles för snabbt. Men den värsta måste ju varit utvisningen som Grundel åker på. Jag var helt säker på att det var Lehtonen som skulle åka (vilket han ska göra alla dagar i veckan), istället åker Grundel ut för delaying the game
vi har åkt på två jättekonstiga sådana utvisningar senaste matcherna, är det några nya kassa direktiv till domarna eller?
Sen visst, starkt av domarna att blåsa straff för Pogges fulspel i slutet - där är man ju van vid att domarna hellre friar - men det känns ändå helt förgäves eftersom man fegar ur när man inte tar ut Tollefsen direkt efter Örebro gjort 3-2. Tollefsen skickar ju för bövelen högerkroken rakt i Löwdahls ansikte flera sekunder efter att pucken gått i mål. Men den struntar givetvis domarna i eftersom det blev mål. Är ganska säker på att man plockat Tollefsen om det hade skett fem minuter in i matchen... vilken jävla gris han är förresten, norrmannen. Kommer undan med sitt fulspel under hela matchen
Riktigt besviken på Örebro som inte alls bjuder upp till match första 40. Skitmatcher kommer då och då men om inte ens arbetsinsatsen finns där blir man arg när det handlar om en såhär viktig match. Utöver det såg det väldigt ofokuserat ut i hela laget, grymt dåliga förstapass och man åker inte alls tillräckligt mycket skridskor. Färjestad stängde också spelet väldigt effektivt, det kändes som om man hade läst sönder Örebro helt och hållet.
Sen måste man ju bara ge en känga till domarteamet - fy fan så kassa de var. Jag försöker skippa att gnälla på domarna, men idag gjorde de på tok för många grova misstag att jag inte kan låta bli. I första perioden missar man en solklar utvisning på Lalonde som trycker till en Örebrospelare längs sargen med händerna långt nere på ryggen. 25 sekunder in i tredje ska Färjestad ha 2-0, men domarna blåste av för blockering alldeles för snabbt. Men den värsta måste ju varit utvisningen som Grundel åker på. Jag var helt säker på att det var Lehtonen som skulle åka (vilket han ska göra alla dagar i veckan), istället åker Grundel ut för delaying the game
vi har åkt på två jättekonstiga sådana utvisningar senaste matcherna, är det några nya kassa direktiv till domarna eller?Sen visst, starkt av domarna att blåsa straff för Pogges fulspel i slutet - där är man ju van vid att domarna hellre friar - men det känns ändå helt förgäves eftersom man fegar ur när man inte tar ut Tollefsen direkt efter Örebro gjort 3-2. Tollefsen skickar ju för bövelen högerkroken rakt i Löwdahls ansikte flera sekunder efter att pucken gått i mål. Men den struntar givetvis domarna i eftersom det blev mål. Är ganska säker på att man plockat Tollefsen om det hade skett fem minuter in i matchen... vilken jävla gris han är förresten, norrmannen. Kommer undan med sitt fulspel under hela matchen

sm09dif: han lyckades få SSK att undvika kval neråt till Div 1, han har fått HV på fötter igen trots att vi besitter nästan samma lag som ifjol, dock har vi en rejäl svacka för tillfället
__________________
Senast redigerad av Pawhlen 2015-01-18 kl. 01:28.
Senast redigerad av Pawhlen 2015-01-18 kl. 01:28.