2015-01-17, 23:24
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Värst vilka drama queens det finns i Leksand. Som att Brashear skulle ha gjort något efter matchen..

Och du fick ju lite hjälp av Jonas Frögren också?
- Ja, han tog över där så det var perfekt. Och sen efter matchen när vi skulle tacka MODO sade det bara poff och sen hade jag Frögren framför mig och Mårtensson efter mig i kön. Det kändes bra, haha.

http://www.leksandsif.se/artikel/62557/

Tyder väl på bra laganda? Vem vet vad det psykfallet gör, inte fan är han där för att bidra i PP iaf. Sen var det väl inte Grönberg som bad om deras "beskydd"? Nädu, förbered dig på matcher mot BIKBOK och KHK istället din pajas
Citera
2015-01-17, 23:35
Medlem
Stegens avatar
Fyfan vad jag stör mig på jävla skitBrynäs. Nu sitter man fan och njuter över att det är söndag imorgon så att man slipper behöva svara på några jobbiga frågor eller behöver ta beslut. "På måndag har säkert de blinda sossehjonen i Gävle ändå glömt" tänker man... och det värsta av allt är väl att de har rätt.
Citera
2015-01-17, 23:44
Medlem
Nej, den här veckan var med HV-ögon sett en rejäl pissvecka på alla möjliga vis.

Nästa veckas matcher kommer avgöra vad årets lag ska klassas som. De sista 10 minuterna i dagens match kan man ta med sig, annars två rejäla bottennapp.
Citera
2015-01-17, 23:48
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Så vacker tackling av Fälth!

https://twitter.com/moritzdaniel/status/556555749170507776
Citera
2015-01-17, 23:52
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye

Han lärde sig något i Luleå i alla fall, Janne blir nog blöt i ögat när han får se den där.
Citera
2015-01-18, 00:01
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:

Ja det där är fan hockeygodis!
Citera
2015-01-18, 00:15
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:

Haha härlig tackling
Citera
2015-01-18, 00:34
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Värst vilka drama queens det finns i Leksand. Som att Brashear skulle ha gjort något efter matchen..

Och du fick ju lite hjälp av Jonas Frögren också?
- Ja, han tog över där så det var perfekt. Och sen efter matchen när vi skulle tacka MODO sade det bara poff och sen hade jag Frögren framför mig och Mårtensson efter mig i kön. Det kändes bra, haha.

http://www.leksandsif.se/artikel/62557/

Nu är det väl ändå så att Brashear värvades till Modo enbart för att skydda era drama queens

Skönt att Frögren visar vilka som är hårdast.
Citera
2015-01-18, 00:34
Medlem
Modo går från klarhet till klarhet

Blir nog ett leende när Brynäs rasar ner och Leksand hoppar upp ett pinnhål
Citera
2015-01-18, 00:41
Medlem
J.R.s avatar
Vad gör Foppa i Las Vegas förresten? Har han blivit spelgalen och slösat bort sina stålar? Make sense nu när man tänker efter.
Foppa är en norrlänning som ska bo i en hemmasnickrad hydda ungefär som Tomas Wassberg, annars går det år helvete. just saying.
Citera
2015-01-18, 00:44
Medlem
Det var ingen rolig match man fick se i Karlstad. Ändå blev det äckligt spännande mot slutet. Vilken dramatik!

Riktigt besviken på Örebro som inte alls bjuder upp till match första 40. Skitmatcher kommer då och då men om inte ens arbetsinsatsen finns där blir man arg när det handlar om en såhär viktig match. Utöver det såg det väldigt ofokuserat ut i hela laget, grymt dåliga förstapass och man åker inte alls tillräckligt mycket skridskor. Färjestad stängde också spelet väldigt effektivt, det kändes som om man hade läst sönder Örebro helt och hållet.

Sen måste man ju bara ge en känga till domarteamet - fy fan så kassa de var. Jag försöker skippa att gnälla på domarna, men idag gjorde de på tok för många grova misstag att jag inte kan låta bli. I första perioden missar man en solklar utvisning på Lalonde som trycker till en Örebrospelare längs sargen med händerna långt nere på ryggen. 25 sekunder in i tredje ska Färjestad ha 2-0, men domarna blåste av för blockering alldeles för snabbt. Men den värsta måste ju varit utvisningen som Grundel åker på. Jag var helt säker på att det var Lehtonen som skulle åka (vilket han ska göra alla dagar i veckan), istället åker Grundel ut för delaying the game vi har åkt på två jättekonstiga sådana utvisningar senaste matcherna, är det några nya kassa direktiv till domarna eller?

Sen visst, starkt av domarna att blåsa straff för Pogges fulspel i slutet - där är man ju van vid att domarna hellre friar - men det känns ändå helt förgäves eftersom man fegar ur när man inte tar ut Tollefsen direkt efter Örebro gjort 3-2. Tollefsen skickar ju för bövelen högerkroken rakt i Löwdahls ansikte flera sekunder efter att pucken gått i mål. Men den struntar givetvis domarna i eftersom det blev mål. Är ganska säker på att man plockat Tollefsen om det hade skett fem minuter in i matchen... vilken jävla gris han är förresten, norrmannen. Kommer undan med sitt fulspel under hela matchen
Citera
2015-01-18, 01:14
Moderator
sm910difs avatar
Ingen aning om Andreas Johansson är något att ha som tränare, men han ser rolig ut i båset. Och han varvar rätt klyschor med rätt nivå av energi i intervjuer. Finns helt klart mindre inspirerande tränare att se på.

Oerhört starkt förövrigt av Nilson att kunna koppla bort allt och prestera såpass på isen nu med allt som varit runtomking och är på läktare idag.
Senast redigerad av sm910dif 2015-01-18 kl. 01:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in