2015-01-17, 22:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Du har kommenterat den, ok kan du dementera den?
Varför skulle jag dementera den, jag höll ju me dom att världsledarna inte gick först i ledet i 38 timmar. Vad vill du att jag ska förneka?

Citat:
Jag vill ha sagt med detta av s.k. antikonspiratoriska typer såsom dig och Bernad har något att bita i.
Förstod ej detta.
Citat:
Ja om det är verkliga demokratiskt valda i ej hycklande västerländska öppna samhällen ska de kunna skutta runt bland folket.
Tror du det beror på styrelseskick? OK, vilket styrelseskick är säkert för makthavarna? Vilket styrelseskick föredrar du själv? Förstår du ens vad demokrati innebär? (Det är att majoriteten bestämmer - det behöver inte betyda att precis alla håller med och älskar sin president eller vad det nu är.)

Citat:
tex se Uruguays ledare, tror du han är måltavla för "terroristrer" ett ord som förlorat sitt värde likt våldtäkt i sverige (behövs alltså inte våld längre för att klassas som VÅLDtäkt)
Vilken sjuk djävel du är - du menar alltså på fullt allvar att det inte är en "riktig våldtäkt" enligt dina definitioner om en man sätter på ett spädbarn eller en av någon orsak försvarslös person (t.ex. förstånds- eller fysiskt handikapp). Du äcklar mig.
Citat:
din respons är av väldigt lite intellektuellt värde. I det närmaste 0, då du vägrar svara på tex bildbevis i länken som du påstår dig ha läst.

skam på dig
Jag harv ju till skillnad från dig (uppenbarligen ) både läst och förstått länken så .. ja vad fan ska man säga..
Citera
2015-01-17, 22:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borick
Kan vara värt att kolla hur ballistisk gele mår när 7.62 expanderar passageområdet till 15-20 cm diameter. Runt 0:24 spräckt skalle i tusen bitar.
Ballistisk gelé saknar en hård skalle.
I lumpen, så fick vi se hur 5 56 och 7 62 funkade.
En 7 62, kan börja wobbla, men en 5 56 börjar nästan alltid wobbla vid träff

De bilder vi fick se av en 5 56 gjorde, var brutal.
Mini ingångshål, och i rygg/ben/mage/skalle, så blev det ett massivt utgångshål.
Det lyckades inte en 7 62 göra, men kan göra.
Citera
2015-01-17, 22:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ima.Drastic
Det blir lite av en paradox när folk, som normalt anser att hela filmindustrin är en enda stor hjärntvättsmaskin, går och blir så påverkade av filmindustrins produkter att de börjar missbedöma verkligheten.
Inte ovanligt att när man skjuter någon i en film.
Att denna flyger tillbaka, i verkligheten faller de ihop i en hög.
Död och återfödd, har denna utgångspunkt att man flyger tillbaka.
En 7 26, är mycket stabil kula, som bara fortsätter rätt fram(oftast).
Citera
2015-01-17, 22:54
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilken sjuk djävel du är - du menar alltså på fullt allvar att det inte är en "riktig våldtäkt" enligt dina definitioner om en man sätter på ett spädbarn eller en av någon orsak försvarslös person (t.ex. förstånds- eller fysiskt handikapp). Du äcklar mig.
Jag misstänker att han syftade på t ex Julian Assanges "våldtäkt mindre grov" utav vuxna kvinnor som hade frivilligt sex utan något våld inblandat.

I övrigt ser jag inte heller kopplingen mellan konspiration och mer eller mindre "fega" ledare från andra länder som håller sig på säkerhetsavstånd från den franska pöbeln
Citera
2015-01-17, 23:08
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
nej du har fortfarande inte givit det minsta svar på länken.
Problemet är inte att professorn har fel utan problemet är att även om han har rätt så är det inte direkt överraskande och saknar helt betydelse i sammanhanget.

Ja, länder styrs av olika grader av rövhattar. Vissa av dessa är mer rädda för folket än andra. Vissa med mer rätta än andra.

Det är fortfarande inte mer relevant än att någon har skostorlek 42. På sin höjd skulle man kunna åberopa det som något slags karaktärsbevis.
Citera
2015-01-17, 23:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
OT
absolut
inget
anarki enligt ursprungsmodell
förtryck av 49%
Det finns redan straffskalor för tex barnknullare och jag vill gärna att du ber om ursäkt för att du tror jag tar lätt på sådant. Ändamålsglidning var poängen. Här är vi nog relativt överrens enligt ditt svar. fyi har jag levt med ett riktigt våldtäktsoffer alla ta på fittanvåldtäktsåtal är för henne ren provokation. nog ot.

nej du har fortfarande inte givit det minsta svar på länken.

Kan du då ställa frågan ordentligt så ska jag gladeligen besvara den - du vet ju att jag egentligen redan har svarat, och du känner antagligen till flashbacks regler angående länkar (de kan användas som stöd men frågor och synpunkter ska skrivas i klartext). Så om du trots detta tycker att jag inte tillfredsställande besvarat dina frågor så måste jag därför be dig förtydliga frågeställningen.
Citera
2015-01-17, 23:26
Medlem
Har letat men fattar inte franska. Vem står bakom Je*nnette Bougr*b?

Hon var ihop med en dom sköt.
Citera
2015-01-17, 23:51
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag håller helt och hållet med om den saken. Skillnaden är att jag anser att precis den saken har skett.

Nej vi har inte protokoll publicerade i media

Det var inte plötsligt så att det vällde in tungt beväpnad militär i Paris som plötsligt började släpa iväg personer till okänd ort utan att någon visste varför.

Nej. menproblemet är att dem fortfarande är där även efter vi läst om de döda bröderna

Tvärtom spreds omgående information om att det hade skett ett terrorist-attentat och att man satte in alla tillgängliga resurser för att stoppa terroristerna som fortfarande fanns på fri fot.

Ja 88000

Man fick tidigt se bilder från en blodig tidningsredaktion och man fick tidigt se bilder på en döende polisman som hade kommit i terroristernas väg.

Nej var såg du blodet i den ENDA publicerade bilden, och nej ingensans fanns bilder på endöende polismn, endast en polisman som läg ner och sträckte upp handem

Man fick praktiskt taget se i realtid när terroristerna oskadliggjordes.

NEJ finns inget sådant material

Vilka tjänstemän som dog och exakt hur dom dog är inget som helst samhällsintresse utan en fråga för polisen att utreda så att närstående och anhöriga (till vilka jag förutsätter att du och kockosnygg inte räknas) kan få svar.

I världsfärändrande skeenden har ALLT allmänvärde

Hur brukar man göra på nyhetssändningar när folk blir skjutna i huvudet? Brukar man försöka göra om det till en trailer för en splatter film och zooma in på huvudet när det flyger blod och hjärna samtidigt som en speaker kommenterar "HEAD SHOT!!"?

Det finns fortfarande länder som inte censurerar bort obehagligheter, att sverige har gjort det hele våra liv är inte ett argument
Att statspropagandan i dessa länder inte existerar är inget jag hävdar

Eller brukar man i regel censurera bort det värsta äcklet så att anhöriga, lättstötta människor, barn och ungdomar inte behöver se just den biten?
Ja i degenererade samhällen som tex överbeskyddande och säkerhetskanarkande Svedala. Vi alla ska dö och enligt väldigt trovärdig bok jag läst är precis alla dödar hemska.

I det här fallet så förekom inget "gore" utan man fick se en hjälplös polis som ligger på marken och blir beskjuten medans han håller upp händerna och ber för sitt liv.

Ja men min tant som såg detta kallade det för skoj, Hon är bättre än mig. jag själv tycker det är minst sagt skumt, Vad tycker du själv? lite som tredje tornet som föll utan att ha blivit träffat av flygplan,,, Hyper ot , hur många jänkare tror du ens vet om att tre skyskrapor föll 911?

Är det möjligt att den som fattade beslutet om att censurera själva skottögonblicket inte själv hade sett det utan tog beslutet t ex över telefon?

Men varför förlängdes censuren?
Är det möjligt att den som fattade beslutet faktiskt hade sett det men tyckte att det var ovärdigt att visa polismannens ansikte i det man tolkade som dödsögonblicket?
Ja detta var förklaringen till censur

Är det möjligt att orsakerna är helt andra?
Här får du nog elaborera och ja visst är det så

Enligt mig så är svaret på ovanstående tveklöst: Ja.

Men spelar det någon som helst roll eftersom det inte påvisar någonting annat än mediacensur och/eller inkompetens? Finns det ens en teori om hur just ett fejkat mord på denna polisman var någon som helst betydande komponent i den övergripande false flag-konspirationen? Eller sätter man bara in enorma resurser på att fejka relativt meningslösa händelser?

det var den enskilda händelsen som fick folk atthata mulimer extra mycket

Om man ville fejka terroristernas grymhet så hade man med fördel kunnat gjort det med en "övervakningsfilm" inifrån redaktionen där dom gick runt och slaktade människor. Det hade man kunnat gjort i en filmstudio med mycket lägre kostnad och mycket kraftfullare resultat.

Vi har inte fått sett denna film

Men är det samma sak om skottet träffar i nacken? Eller om skottet missar? Bara för att nyhetsredaktioner kommenterade händelsen med att polisen sköts i huvudet så betyder det inte att det var en korrekt bedömning av dessa.

Höghastighetsvapen som träffar i huvudet fån en meter torde ge någon som helst åverkan kan tyckas

Varför skall man överhuvud taget fästa någon som helst tilltro till en tv-kommentators anatomiska och ballistiska kompetens? Personen är förmodligen anställd för att denna till det yttre tilltalar en viss demografisk målgrupp snarare än att denna innehar någon särskild kompetens.

varför inte anse att sunt örnuft kan råda?

Har du på något vis en annan uppfattning? Att journalister och nyhetsförmedlare överlag är seriösa och duktiga på att förmedla knivskarpa beskrivningar av exakt vad som händer i världen?

Om inte, så kanske det är läge att inte argumentera från den ståndpunkten?

Är vi överrens om detta?

Ja, jag vet mycket väl att förekommer riktiga konspirationer, politiska förföljelser, grova tjänstefel och alla möjliga sorters vidriga maktmissbruk.

Tyvärr är det så

Skillnaden brukar dock vara att i dom mer verklighetsnära konspirationerna så förutsätter man inte att super-mega-konspirationer med tusentals aktörer som utav vitt skilda orsaker samarbetar med varandra.

Det är därför man blir matad med samma klipp om och om igem i mobiltelefonenas tidevarv, för att helt utelämna satelitvideo som bevismaterial, vi skulle igår fått se flyktvägen via satelit eller finns sådant inte nu 2015?

I verkligheten så är det svårt nog att få 10 personer att momentant jobba mot ett gemensamt mål och skulle man till äventyrs be alla 10 att hålla käft om någonting resten av dagen ut så kan du räkna med att minst 2 av dom har sprungit iväg och glappat före dagens slut i alla fall.

Korrekt

Underrättelsetjänster och militära organisationer är naturligtvis bättre på att knipa igen men i det här fallet pratar vi ju om ofattbara mängder civilpersoner och vanliga poliser skulle hjälpa till att konspirera... Och på vilket vis? Jo genom att låtsasdöda en polisman som i det stora hela är en parentes. Han råkade bara komma i vägen för dom och gjorde en väldigt dålig bedömning av sin egen förmåga att stoppa dom.

Nej att skeendet har hänt kan inte utesluta operation Gladio nu när US skapat krig i Europa för att bibehålla dollarmakten vilket de iofs redan misslyckats med, se senaste läckan om hur USA ska kriga mot kina. kina kunde vara lite coola förut men nu när det blivit känt ....

Ja, om det överhuvud taget är en konspiration så ligger den naturligtvis i vem som var terroristernas uppdragsgivare.

ja, jag påstår i sådana fall att det är det militärindustriellamediakomplexet

Men försöker någon i den här tråden utreda den saken eller är alla upptagna med att diskutera irrelevanta detaljer, som varför man plockar upp en sko? varför vissa bilder initialt censurerades? bevis som förutsätter tidsmaskiner? och annat nonsens som i detta fall enbart kan vara till nytta för eventuella riktiga konspiratörer?

Det är därför jag och andra efterfrågar dokument
Citera
2015-01-18, 00:46
Medlem
bernad_laws avatar
Kom ihåg att detta är konspirationsdelen, och att mer eller mindre långsökta teorier får framföras; det är ingen idé att anmäla sådana om de inte helt avviker från ämnet. /Mod
Citera
2015-01-18, 01:31
Medlem
Är detta en enda stor psypos? Som Sandy hook. Någon har satt samman klipp med anhöriga till ett par av dom som dog i CH. Frun till skutne polisen flinar också som om hon drar ett genant skämt och Je*nettet igen! duping delight.
Citera
2015-01-18, 02:07
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borick
Är detta en enda stor psypos? Som Sandy hook. Någon har satt samman klipp med anhöriga till ett par av dom som dog i CH. Frun till skutne polisen flinar också som om hon drar ett genant skämt och Je*nettet igen! duping delight.
Att vissa mördare inte kan hålla masken när dom ljuger om sina mordoffer är väl inte riktigt samma sak som att skådespelare som inte förlorat några anhöriga gör det? Är det en biologisk reflex att reagera likadant som om det vore sant när man ljuger om något som aldrig hänt?

Skådespelarna kanske är så bra att dom har tagit kontroll över sina biologiska reflexer? Något som videon du länkade till uttryckligen säger är omöjligt.

Fast det är klart... Det finns ju bara en slutsats kvar att dra... Dom anhöriga ligger bakom morden!

Annars så diskuterades detta tidigare ikväll så om du mot förmodan vill hitta en mer rimligt förklaring till det hela så är det bara att backa bakåt i tråden lite grann... Men hur kul är det? Full fart framåt!
Citera
2015-01-18, 09:03
Medlem
Terroristerna kan inte begå misstag som avslöjar dem, det är planterade bevis av konspiratören. Men konspiratören med förmodat en stats professionella resurser och kompetens begår misstag på misstag som omedelbart lätt kan avslöjas av vilken amatör "utredare" som helst och det utan tillgång till speciellt mycket information.
Man iscensätter inte bara terrordådet utan också ett fejkat polismord efter att man kört ganska långt från den ursprungliga attentatsplatsen. Man skulle kunna tycka att det egentliga attentatet skulle vara nog riskfyllt för konspiratören och vara mer än nog för att uppnå varför syfte de nu hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in