2006-08-15, 00:42
Medlem
Denna tråd handlar nästan mest om att man stör sig på 14-åringar med system of a down/kent/slipknot/nirvana/ramoons tröjor.
Eller, det är så jag tolkar många inlägg iaf.
Citera
2006-08-15, 00:58
Avslutad
Metallica och The Ramones. Där tvekar jag inte.
Citera
2006-08-15, 01:23
Medlem
OXARs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulovic
Med tanke på att dom båda är bland dom mest tekniska gitarrspelarna på jorden så kan du juh räkna ut resten själv min son. Att du inte sen gillar det dom spelar är en annan femma.

lille vän, du har nog inte hört mycket
Citera
2006-08-15, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OXAR
lille vän, du har nog inte hört mycket

Hört mer än dig tydligen, din okunniga råtta.
Citera
2006-08-15, 10:35
Medlem
mr.pungs avatar
Bruce Springsteen
Iron Maiden
U2
till viss mån Guns N' Roses

sanslöst överskattade..
Citera
2006-08-15, 12:34
Medlem
SantaFromBehinds avatar
clapton

Det finns hur många överskattade artister som helst men jag nämner:

Eric Clapton

ok, han va bra i Yardbirds och han är en bra gitarrist men han hade väl kunnat jobbat som studiomusiker eller liknande. usch, jag ryser när jag ser att det släppts ännu nån ny samling med slowhand...
Citera
2006-08-15, 12:36
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergman-Wasa
Så man får själv inte avgöra om ett band är överskattat eller inte? Bara om det är bra eller dåligt? Överskattning handlar väl om hur bra ett band är kontra hur mycket upåpmärksamhet det får? Led Zeppelin har fått lite för mycket uppmärksamhet enligt mitt tycke och är alltså överskattade. Det är fortfarande ett bra band som haft stor inverkan på musikutvecklingen.

Men vad i helvete! Led Zeppelin är inte överskattade!!!! PUNKT.
Citera
2006-08-15, 12:49
Medlem
miriams avatar
Mest överskattade i Sverige tycker jag att Per Gessle och Kent är dom får allltid av någon obegriplig anledning bra kritik för det dom gör av musikjournalisterna.Annars måste nog jag säga att Metallica verkar vara ett band som lever endast på gamla meriter.Sen verkar man bli automatiskt jävligt bra som artist om man dör en intressant död vid unga år då blir man allas gunstling.
Citera
2006-08-15, 12:58
Medlem
Coolcittes avatar
Håkan Hellström är överskattad! Han kan ju fan inte sjunga, han bara gapar och skriker. Men så kommer sveriges småtjejer och tycker att han är så bra, och då är han plötsligt förvandlad till sveriges bästa artist. Dåliga texter har han också. Hur fan kan man göra låtar som te x heter "klubbland" och "Vän med en bil"? Vad fan är ett klubbland för något?
Citera
2006-08-15, 13:02
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader Lanz
Doktor Cosmos.

Helt jävla sanslöst idiotiskt värdelös musik.

I sanning. Ett band som höjs till skyarna av vissa kulturnissar men jag fattar det inte alls. 70-talet är över, dags att landa.
Citera
2006-08-15, 13:24
Medlem
Bastardos avatar
Kom att tänka på en till "legend" som är så tråkig att han kan få klockor att stanna: Lou Reed. Velvet Underground var fantastiska, men jag fattar inte hur han har lyckats hänga sig kvar i rampljuset (mer eller mindre) sedan dess.

Och apropå VU så kom jag att tänka på det mest överskattde bandet genom tiderna: The Doors. Lät som en blek variant av VU, men hade en frontfigur som påminde tillräckligt mycket om en apa för att göra dem intressanta. Gillas främst av fjortisar eller folk som inte har någon koll på musik, men som vet att det gjorts en film om dem och alltså måste de vara bra. Hade herr Morrison levt idag så hade de varit lika (o)kända som grupper som The Moody Blues.
Citera
2006-08-15, 15:48
Medlem
OXARs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulovic
Hört mer än dig tydligen, din okunniga råtta.

aa märker de. du kanske borde gå och titta på Yngwie live så kanske du ändrar uppfattning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in