2014-05-08, 18:53
Medlem
Bob Dylan. Förstår mig själv verkligen inte på musiken och tycker därför det är så konstigt att så många andra gör det.

Edit: ångrar mig, det är väl bara det att jag inte förstår mig på det.
Senast redigerad av Skrox 2014-05-08 kl. 19:03.
Citera
2014-05-11, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Black Sabbath...

Gitarristen är inte ens särskilt bra.

Och Ozzy, han kan ju fan inte sjunga längre live, jag tittade på en live bluray tidigare idag från Black Sabbath senaste turné. Fan Ozzy sjöng så dåligt, man hörde ju inte ens vad han sjöng, han mumlade bara. Det enda man hörde var när han skrek hela tiden: Let me see your fucking hands! typ varje minut..

Det var så dåligt så jag stängde av i mitten och tog på en bluray med bandet Rush istället!

Airees.

Black Sabbath och Ozzy rider ju mycket på att de är kultförklarade. Så de kanske inte tycker att de behöver anstränga sig så mycket på scen numer..
Citera
2014-05-11, 13:49
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karakoima
Håkan Hellström. Rätt skön typ och bra artist, men det ursäktar inte sveriges sämsta låtskrivartalang. Ta "kom igen Lena". Plockat lite Dexys Midnight Runners här, lite Hall&Oates där och försökt få ihop något men misslyckats. Tråkigt, inget driv och taskig takt.
Han är en bra artist, borde låta andra skriva låtarna åt sig.

Jag håller med. Karln stjäl precis allting. Stora sjok av hans texter är halvtaffliga översättningar av engelskspråkiga förlagor.
Citera
2014-05-11, 16:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Rush. Framförallt säger jag det för deras fans är så jävla irriterande.
Citera
2014-06-12, 15:24
Medlem
Vilgotaans avatar
Iron Maiden tycker alla deras låtar låter exakt likadant.
Citera
2014-07-02, 12:50
Medlem
Isnatts avatar
Jag har försökt 'förstå' ett par band nu under semestern..

Pink Floyd, så fruktansvärt tråkig musik. Ibland är det bara en ton i 4 minuter känns det som och så kommer nån vidrig kluckande trumma. Musik för människor som strävar efter att bli mentalsjuka eller redan är det.

Daft punk. Så. Jävla. Tråkig. Musik för människor som TROR att daft punk är bra och måste gilla det. Som att äta ostron med en grimase för att man 'ska tycka' att det är gott. Urtrist!
Citera
2014-07-02, 13:49
Medlem
Så mycket dumhuvuden samlade under en och samma tråd. Jag häpnar varenda jävla gång jag tittar in här. Varför besvärar jag mig egentligen?

Intressant att många väljer att avsky dom stora banden enbart för att man inte "förstår" dom, men samtidigt lyckas det riktigt stora skräpet hamna under radarn. Men det måste vara för att provocera, kan knappast tänka mig något annat. Men ni får gärna tycka att 50 Cent och Basshunter är bättre än Pink Floyd och Queen. Det är bara bra att veta vilka hjärndöda pajaser man ska försöka undvika på det här forumet.

Gräv ner er.
Citera
2014-07-02, 14:01
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardagsfanatikern
Så mycket dumhuvuden samlade under en och samma tråd. Jag häpnar varenda jävla gång jag tittar in här. Varför besvärar jag mig egentligen?

Intressant att många väljer att avsky dom stora banden enbart för att man inte "förstår" dom, men samtidigt lyckas det riktigt stora skräpet hamna under radarn. Men det måste vara för att provocera, kan knappast tänka mig något annat. Men ni får gärna tycka att 50 Cent och Basshunter är bättre än Pink Floyd och Queen. Det är bara bra att veta vilka hjärndöda pajaser man ska försöka undvika på det här forumet.

Gräv ner er.
Märks att du inte förstår koncepter med överskattad/underskattad.

50 Cent är väl allt annat än överskattad? När får han någonsin credd egentligen på en seriös nivå?

Beach Boys är överskattade enligt mig, att dom ens får nämnas i samma andetag som Beatles förstår jag inte, det är på tok för få riktigt bra låtar och på tok för.. fjantigt.
Citera
2014-07-09, 00:00
Medlem
Johan Palm bör nämnas. Han kan inte ens sjunga.
Citera
2014-07-09, 00:15
Medlem
Kings of Leon, Coldplay och U2 är band som genast dyker upp i mitt huvud. Svenska Takida är väl också självskrivna.
Citera
2015-01-03, 19:03
Medlem
Kapten Kagges avatar
Laleh alla gånger. Hennes tolkning av "tusen bitar" som regimmedia envisas med att pracka på en nuförtiden är ju fullständigt bedrövlig även om den inte direkt är mycket att ha redan från början.

Därutöver är alla "hennes" låtar bara hopklipp av andras låtar. Hon är kass som sångerska och har utstrålning som en trafikskylt.
Citera
2015-01-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Black Sabbath och Ozzy rider ju mycket på att de är kultförklarade. Så de kanske inte tycker att de behöver anstränga sig så mycket på scen numer..

Känns som att väldigt många band gör exakt så numera, rider på sin kultstatus och egentligen låter skit och att alla fans "tvingar" sig själva att gilla det. Så de flesta gamla band somhållt på i över 30 år som fortf spelar tenderar att vara rätt överskattade numer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in