2015-01-17, 18:21
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
.....(och jag är själv ytterst jävla usel på franska för övrigt, men nån jävla måtta får det väl vara på vad man sväljer av google translate...)
Nu börjar i alla fall sanningen om sakernas tillstånd sippra ut även på engelska.
Citat:
Mr Le Pen made two other provocative remarks in the interview. He said that the 1,500,000 who marched “against hatred” in Paris last Sunday were not “Charlies” but “Charlie Chaplins” (ie clowns). He also said that there were 15,000,00 to 20,000,000 Muslims in France – three or four times the generally accepted figures of 5,000,000 people who are practising Muslims or have Muslim backgrounds.

Thierry Meyssan, now based in Damascus, insisted that the Charlie Hebdo massacres were “ordered by US neo-cons and liberal hawks”. An American conspiracy site, McLatchy, has claimed that the Kouachi brothers were working for French intelligence.

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/paris-attacks-jeanmarie-le-pen-says-french-terror-attacks-were-work-of-western-intelligence-9985047. html
Citera
2015-01-17, 18:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nu börjar i alla fall sanningen om sakernas tillstånd sippra ut även på engelska.

Jättebra hörru, supersmart att vänta in översättningen till engelska från översättningen till franska från översättningen till ryska från intervjun på franska... Särskilt när intervjuobjektet, som sagt var, redan tidigare avfärdat hela skiten som en felöversättning...
Igen:
Men det allra roligaste har både artikeln och jag sparat till sist:
Jean - Marie Le Pen skyller dock på översättningsfel . "Jag tänker inte stå till svars för intervjuer som översatts till ryska och sedan tillbaks till franska, säger hedersordföranden i Front National...
Citera
2015-01-17, 18:39
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nu är mr Le Penn ett utmärkt exempel på en rasist och antisemit som utnyttjar er svagbegåvade till att sprida både hans rasistiska budskap samtidigt som det ser ut som om han inte är en del av makten i Frankrike. Det är bra att du postade detta klara exempel på hur ni nyttiga idioter används. Annars är det ofta tokar som krypto-antisemiter som Paul Craig Roberts som ni citerar, nu var det en 100% rasist.

Vad är det mr Le Penn sagt? Ja självklart var det inget som följer TS banala teorier, nej, nu var det "libarala hökar", i USA, som påstås ligga bakom.
Citera
2015-01-17, 19:01
Medlem
Citat:
Vad vill du ha sagt med detta? Är du ens förvånad över att alla dessa statsöverhuvuden inte gick mitt ibland folket i flera timmar? Vad är det som är så upprörande med det, och framförallt, vilken tidning har påstått något sådant? Självklart gjorde de snarare ett symboliskt framträdande..

Har pressen sagt det eller har de gett sken av att statsöverhuvudena gick i demonstrationen?
Citera
2015-01-17, 19:05
Medlem
Efter händelser som denna brukar det alltid dyka upp intervjuer med nära till offren, makar och makor, bröder och systrar som vill säga sitt.
Jag kan inte hitta något sådant, eller så leter jag på fel ställe?

En annan sak som är förbryllande är att det skrivs väldigt lite om utredningen i fallet.
Jag menar, vilken färsking till polis som helst måste väl uppfatta det märkliga i de tappade id-handlingarna?? Naturligtvis är de planterade, och om det skulle existera en "verklig" utredning om händelsen måste ju detta tas i hög beaktning?

Fast det kanske bara är jag som hoppas på för mycket?....att allt är som det skall och bör
Citera
2015-01-17, 19:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Har pressen sagt det eller har de gett sken av att statsöverhuvudena gick i demonstrationen?

Hur din konspiratoriska hjärna tolkar verkligheten är omöjligt för oss friska att ens ana..
Citera
2015-01-17, 19:46
Medlem
Citat:
Hur din konspiratoriska hjärna tolkar verkligheten är omöjligt för oss friska att ens ana..
Om du menar konspiratorisk som svårlurad så

Jag vet inte vad du anar men jag tvivlar på att det finns någon som köper hela historien rakt av och som tagit del av lite information, de har helt enkelt varit för klantiga
Citera
2015-01-17, 20:30
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Vad vill du ha sagt med detta? Är du ens förvånad över att alla dessa statsöverhuvuden inte gick mitt ibland folket i flera timmar? Vad är det som är så upprörande med det, och framförallt, vilken tidning har påstått något sådant? Självklart gjorde de snarare ett symboliskt framträdande..
Ja att statsöverhuvuden inte kan gå bland folket i öppna samhällen stör mig men inte dig.
Citera
2015-01-17, 20:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Ja att statsöverhuvuden inte kan gå bland folket i öppna samhällen stör mig men inte dig.

Det är klart att det är väldigt trist att det finns en massa idioter som äventyrar deras säkerhet, och det stör mig oerhört. Men det var ju knappast därför du la upp din länk?... Så kom igen och berätta.
Citera
2015-01-17, 20:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om du menar konspiratorisk som svårlurad så

Jag vet inte vad du anar men jag tvivlar på att det finns någon som köper hela historien rakt av och som tagit del av lite information, de har helt enkelt varit för klantiga

Om "de" har varit klantiga så borde det vara lätt at hitta något konstigt att peka på, någon miss eller liknande. Du vet och jag vet och alla andra vet att det inte finns något sådant. Rätta mig gärna om jag har fel..
Citera
2015-01-17, 20:52
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Det är klart att det är väldigt trist att det finns en massa idioter som äventyrar deras säkerhet, och det stör mig oerhört. Men det var ju knappast därför du la upp din länk?... Så kom igen och berätta.
Du som den människa du är har inte på minsta sätt kommenterat länken och dess potentiella problem just för att du inte är en professor och kan därmed inte avgöra om det finns några problem med analysen som framförs i länken du nämner.

edit PROFESSORN HAR JUST DEGRADERAT DIG TILL FULLKOMLIG IDIOT. HUR KÄNNS DET. ELLER PÅSTÅR DU DIG VARA STÖRRE MÄNNISKA ÄN PROFESSORN UTAN ATT SKRIVA ETT ENDA ORD OM HUR ÖVERLÄGSEN INTELLEKTELL DU ÄR ÖVER PROFESSORN. pajas
Senast redigerad av wtfuk 2015-01-17 kl. 21:16.
Citera
2015-01-17, 21:03
Medlem
klybans avatar
Pratade med "Död och återfödd" på en annat ställe.
H*n är övertygad att polisen, varken död eller fick ett skott i huvudet.

Varför?
Jo, för vi inte såg blod omgående, eller hela hjärnan följde med ut.
Försökte förklara för h*n att, 7 62 inte funkar så.
Utan att h*n tänker på 5 56, som kan wobblar men en 7 62 går rätt igenom och wobblar inte.
Beviset var en melon, och vad som hände om man sköt på en sådan(från youtube).
Och jämförde detta med en skalle, och vad som händer med ett skott.
Skicka även gäng länkar från liveleak, som visade samma.
Att en skalle inte som får ett skott, på bara 10-12sekunder inte blöder ut så det syns(men kan).
Utan det tar många ggr bra mycket mer tid.

H*n sett för mycket filmer.
Jag lärde mig i lumpen, att normalt så går en 7 62 rätt igenom.
Litet ingångshål och litet utgångshål.
Och fick sjuka bilder på i hur en 5 56 beter sig, som har än mindre ingångshål.
Men utgångshålet är massivt.

H*n fick ett tokbryt på mig, och försökte förolämpa mig om och om igen.
Bara skratta åt honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in