Citat:
Ursprungligen postat av
FlamingBacon
Är man ute efter sex är stabila förhållanden det bästa systemet, och "fria sexualiteten" absolut sämst. Det är egentligen det nya normupplösande och relationsförstörande systemet som är sexfientligt. Det finns enbart en sexrelaterad faktor som detta system är "bra" för, och det är antalet sexpartners (som inte bör förväxlas med mängden sex).
För övrigt innebär inte "fri sexualitet" att diverse män som annars har svårt att få ligga, snarare tvärtom. Du förstår, om man (främst) ligger inom relationer, får de flesta antingen para ihop sig, eller bli utan. I dagens betydligt friare system blir den logiska konsekvensen dock att de mest populära männen får ligga ännu mer utan bekymmer. Det finns en anledning till att "kvinnokarl" eller "förförare" förr var något hemskt och suspekt som enbart udda och subversiva typer ägnade sig åt.
För övrigt är det främst kvinnor som ägnar sig åt "slut-shaming" då det är positivt för dem att skada motståndarna. Det är dessutom så att lösaktiga kvinnor inte är mindre benägna att "slampskämma" andra lösaktiva kvinnor.
Anledningen till att kvinnorna ogillar "slut-shaming" är givetvis inte därför att någon skummis på nätet skriver nedsättande kommentarer. Utan därför att de oroar sig för att de attraktiva männen (som har stor valmöjlighet) ska rata dem till förmån till någon som legat runt mindre.
Det är väl dessutom inte konstigt att flickorna tar de bästa män de kan få. Skulle du själv vilja ligga med något fläskberg med klamydia, om Snygga, Sexiga, Söta, Snälla, Smarta Sara också var intresserad?
Flashbackare har verkligen svårt att förhålla sig till vad TS vill diskutera kring...
Är man ute efter engångsligg på krogen i sina ungdomsår så är det absolut gynnande om det är samhället är sexuellt frigjort!
Jag är en ung man i mina tidiga 20 och det jag erfarat av mina vänner och mig själv är att om man vill ligga så får männen fixa saken själv. Jag kan aldrig ta på mig någon snygg skjorta, se glad och charmig ut på krogen, tjejer kommer inte fram ändå, de tar väldigt
sällan första steget.
Jag umgås väldigt mycket med tjejkompisar som jag har och de snackar om killar på krogen, mer än vi män pratar kvinnor. Men de går aldrig fram och raggar och varför? De säger att de är rädda för att få nobben, den smällen får män ta istället
Och det är väl klart jag inte går efter en fet jävel som jag vet har klamydia? Varför drar du slutsatsen att alla tjejer som har sex på krogen är fula, ohygieniska och inte skyddar sig.
Back to the 70's - Här låg dom flesta runt då det var inne, accepterat och normaliserat att ligga runt mycket både för tjejer och killar.
I dagens samhälle ÄR kvinnor mer passiva än för 40 år sedan och det jag vill diskutera kring är om det kan ha med slut-shaming och andra försök att trycka ner kvinnor - en konsekvens av att män inte får ligga lika lätt som förr, vi får kämpa mer och det har gjort oss frustrerade och får inte vi en bit av kakan ska ingen annan heller.
Sedan vet jag att kvinnosläktet är VÄLDIGT bra på att snacka skit om varandra, forma allianser stärka relationer trycka ner andra för att stiga i makt och öka sin egen trygghet om vi pratar om våran primat-psykologi som fortfarande har stor inverkan
Men sedan att vi män som uppenbarligen inte får ligga lika lätt och ofta som vi vill, varför skulle vissa män annars betala för något som är gratis? Varför minska chanserna genom att försöka få kvinnor att ligga mindre?